دختران مجرد بالای 30 سال دختردار می‌شوند

براساس لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان مجرد بالای 30 سال از این پس می‌توانند در صورت درخواست برای فرزندخواندگی دختری را به فرزندخواندگی خود قبول کنند، همچنین ازدواج پدر خوانده و مادر خوانده با فرزند‌خوانده طبق این لایحه ممنوع است.
کد خبر: ۵۴۴۴۸۳
دختران مجرد بالای 30 سال دختردار می‌شوند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایسنا به یکی از بند‌های ایراد گرفته شده در این لایحه اشاره کرد و توضیح داد: پیش از این آنچه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، تبصره‌ای بود که در آن آمده بود: رعایت اشتراکات دینی بین سرپرست و افراد تحت سرپرستی الزامی است و سپردن کودک و نوجوان غیرمسلمان به درخواست‌کنندگان مسلمان در صورت نبود درخواست‌کنندگان هم‌کیش آنان مجاز است.

محمد نفریه افزود: شورای نگهبان مد نظر داشت که این واگذاری باید حتما به هم کیش کودک و نوجوان انجام شود، بنابراین خواستار حذف سپردن کودک و نوجوان غیرمسلمان به درخواست‌کنندگان مسلمان در صورت نبود درخواست‌کننده هم‌کیش کودک و نوجوان بود که در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

وی با بیان این‌که در اصلاحیه این بند آورده شد با تشخیص و مصلحت دادگاه کودک و نوجوان غیرمسلمان می‌تواند به سرپرست مسلمان واگذار شود، اظهار کرد: این لایحه پس از اصلاح در صحن علنی مطرح شد و به تصویب رسید.

نفریه افزود: براساس این لایحه زنان مجرد بالای 30 سال از این پس می‌توانند در صورت درخواست برای فرزندخواندگی، دختری را به فرزندخواندگی خود قبول کنند و این در حالی است که این بند لایحه مورد ایراد شورای نگهبان قرار نداشت و پیش از این مصوب شده بود.معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی هدف از اجرای این لایحه را تسهیل مسائل مربوط به فرزندخواندگی دانست و توضیح داد: 85 درصد کودکانی که به سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند، بدسرپرست‌ هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
چه مصوبه خوبی .
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
بالاخره زنان مجرد یا دختران مجرد؟

نیازمندی ها