آخرین ساخته جکی چان از فیلم‌هایی است که در نوروز به صورت 3 بعدی به نمایش درمی‌آید

اکران فیلم‌های سه بعدی روز جهان در تهران

پس از اکران موفق فیلم‌های سه بعدی در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و استقبال مردم از این فیلم‌ها قرار است در روزهای پایانی سال 91 و از بیست‌وچهارم اسفند، فیلم‌های سه بعدی روز دنیا به اکران عمومی درآید، در این اکران علاوه بر آخرین کار بازیگر معروف سینمای جهان جکی چان، فیلم‌هایی چون «عصر یخبندان 4»، «شجاع»، «چگونه اژدهای خود را تعلیم دهیم» و «ماداگاسکار 3» مهمان سینماها می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۰۳۹

سیدهادی منبتی مدیرعامل موسسه توسعه تصویر شهر در گفت‌وگو با جام‌جم در این باره گفت: از مجموع 20‌فیلم سه بعدی نمایش داده شده در جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر، شش‌فیلم خارجی و یک فیلم ایرانی را برای آغاز اکران فیلم‌های سه‌بعدی در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: شش فیلم سه بعدی خارجی «عصر یخبندان 4»، «شجاع»، «چگونه ا‍ژدهای خود را تعلیم دهیم»، «ماداگاسکار 3»، «خوش قدم»، «افسانه نگهبان»، «شمشیرهای پرنده» و فیلم سه بعدی ایرانی «آقای الف» (علی عطشانی) آثار سه بعدی اکران نوروزی هستند.

مدیرعامل موسسه توسعه تصویر شهر ادامه داد: ما علاوه‌بر فیلم‌های فارابی، فیلم‌های دیگری مثل آخرین فیلم «جکی چان» را هم از موسسه ایران سینما خریداری کرده‌ایم و مقدمات اکران نوروزی را فراهم می‌کنیم.

منبتی درباره صدور پروانه نمایش این آثار هم گفت: این آثار متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است و ما پیشنهاد اکران آنها را دادیم. اکنون مراحل بازبینی مجدد این آثار در حال انجام است و بزودی مجوز اکران عمومی آنها صادر خواهد شد.

او همچنین با اشاره به دلایل انتخاب فیلم‌های فوق گفت: معیار ما در انتخاب این آثار، میزان استقبال تماشاگران جشنواره فیلم فجر از آنها بوده است. چون مردم برای دیدن این فیلم‌ها، در فرصت اندک جشنواره صف‌های طولانی می‌کشیدند. ازطرفی هم ما قصد داشتیم فیلم‌های «هری پاتر» و «پاندای کنگ فوکار» را هم نمایش دهیم که به دلیل کیفیت پایینی که داشتند و از استانداردهای پخش برخوردار نبودند، صرف نظر کردیم. منبتی همچنین از تغییر سیستم‌های پخش سه بعدی کشور خبر داد و گفت: ما پیش از این سیستم سه بعدی اکتیو را در نمایش فیلم به کار می‌بردیم که در این سیستم عینک‌های سه بعدی وزن زیادی داشتند، گرانقیمت بودند و به باتری نیاز داشتند. ضمن این‌که این عینک‌ها یک بار مصرف نبودند و علاوه بر این‌که خراب شدنشان خسارت مالی بالایی داشت، از نظر بهداشتی هم مشکل داشتند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم با صرف هزینه سیستم اکران پَسیو را اجرایی کنیم.

او ادامه داد: ما حدود 150 تا 160 میلیون تومان قرارداد خریداری این آثار را بستیم که به دلیل تحریم ورود کالا به‌ایران، به جشنواره فیلم فجر نرسید. این سیستم‌ها از پانزدهم اسفند در ایران نصب می‌شود و تماشاگران عزیز فیلم‌های سه‌بعدی از آن استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل موسسه توسعه تصویر شهر درباره مزایای سیستم جدید پخش فیلم‌های سه بعدی گفت: عینک‌های این سیستم سبک و راحت است و تماشاگر می‌تواند با صرف هزینه‌ای نزدیک به یک دلار، آنها را خریداری کند و همراه خود به خانه ببرد. این عینک‌ها قابیلت استفاده چند باره را دارد و گران هم نیست. ضمن این‌که کیفیت تصویر را چند برابر سیستم قبلی بالا می‌برد.

به گفته منبتی، بزودی سینما ایوان شمس به پرده سیلور فیلم‌های سه بعدی تجهیز می‌شود. او در این باره گفت: ما برای افزایش کیفیت تصویر فیلم‌های سه بعدی، پرده سیلور یا همان پرده نقره‌ای را سفارش داده‌ایم که بزودی نصب خواهد شد.

او افزود: پرده سیلور، از جنس نقره است که دقیقا با ابعاد پرده سالن سینمای مورد نظر توسط کمپانی سازنده، ساخته‌می‌شود. ما هم ابعاد پرده ایوان شمس را در اختیار آنها قرار دادیم و به همان اندازه این پرده تولید شد. کمپانی ایتالیایی سازنده این پرده، بنا به استاندارد هر سالن و خصوصیات خاص مربوط به آن، دست به تولید می‌زند.

منبتی با اشاره به سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم سه بعدی در تهران گفت: قرار بود سینما فرهنگ هم یکی از سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم سه بعدی باشد ولی تا جایی که اطلاع دارم این اتفاق نیفتاد و این سالن برای اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر هم آماده نشد.

او ادامه داد: اما سینما ایوان شمس و پردیس سینمایی آزادی این امکان را دارند. از آنجایی که پردیس آزادی جزو سرگروه‌های سینمایی است و سالن اصلی‌اش مجهز به سیستم سه بعدی است، به همین دلیل در سئانس‌های ویژه اقدام به نمایش فیلم‌های سه بعدی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها