لاریجانی تاکید کرد

ضرورت تصمیم گیری عالمانه ومدبرانه در بُعد اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما در بعد اقتصادی کشور بیش از هر زمان باید عالمانه و مدبرانه تصمیم بگیریم. حل مشکل گرانی و بیکاری دو مسئله اساسی مجلس و دولت است و به همین جهت مجلس در این مقطع با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موافقت نکرده تا ثبات اقتصادی زمینه را برای کنترل گرانی و رشد تولید فراهم کند.
کد خبر: ۵۳۸۶۲۴
ضرورت تصمیم گیری عالمانه ومدبرانه در بُعد اقتصادی

به گزارش واحد مرکزی خبر ،علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مبارزه با استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید می ورزند از آن جهت است که مبادا از ابهت این دستاورد ارزشمند مقاومت انقلابی به دست افراد منحرف و سست عنصر در دین و یا کسانی که دچار معلولیت ذهنی در انقلابی گری شده اند در مکر و فسون آمریکا و غرب کاسته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لاابالی گری فرهنگی که عده ای بی ریشه و چهره های ناآشنا در انقلاب به آن دامن می زنند غلط اندازی در مسیر حق انقلاب است.

وی گفت: تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر مراقبت دینی و مبارزه با  تهاجم فرهنگی از آن جهت است که پیچیدگی های زندگی دنیای امروز افسون هایی دارد که جز با بصیرت دینی و پیشرفت انقلابی حاصل نمی شود.

لاریجانی گفت: امروز با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست های کلی کشور تدوین و روابط قوا تحت زعامت ایشان تنظیم می شود و الحمدلله حرکت کلی انقلاب با سرافرازی رو به پیش است.

وی ادامه داد: امروز ما در بعد اقتصادی کشور بیش از هر زمان باید عالمانه و مدبرانه تصمیم بگیریم و مدیریت صحنه داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این نقطه ای است که دجالان آمریکایی در این مقطع از انقلاب هدف گیری کرده اند و حل مشکل گرانی و بیکاری دو مسئله اساسی مجلس و دولت است که باید با کمک به تولیدکنندگان و رونق تولید حل شود.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی سالروز پیروزی انقلاب را طلیعه بیعت مجدد با رهبری و امت می داند تا آرمان های گرانسنگ امام، انقلاب و شهدا را با وحدت و سرافرازی به پیش ببرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از عموم ملت عظیم الشان می خواهیم با حضور در راهپیمایی22 بهمن بار دیگر اراده خود را در مایوس کردن کید دشمنان و حمایت از آرمان های خدایی انقلاب به ظهور برسانند.

هدف امام قطع ریشه های سلطه آمریکا در کشور بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) به دلیل آشنایی و تسلط کامل بر تاریخ ایران به خوبی می دانست تا ریشه های سلطه آمریکا را در ایران قطع نکند انقلاب جان نمی گیرد.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک پیشاپیش سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلابی که در طول سه دهه در معادلات منطقه ای و جهانی تاثیری شگرف گذاشت و موج بیداری اسلامی در دو سال اخیر نتیجه مجاهدت های ملت ستروک ایران در انقلاب است.

وی گفت: در سفر اخیر به سودان برای شرکت در مجمع عمومی بین المجالس اسلامی، یکی از روسای مجلس کشورهایی که اخیرا در اثر موج بیداری اسلامی به استقلال رسیده اند در دیدار با اینجانب این تعابیر را نسبت به ملت ایران بیان داشت؛ ما انقلاب خود را مدیون حرکتی انقلابی می دانیم که 34 سال پیش ملت شما آغاز کرد، آن زمان ما مرتب سخنان امام خمینی (ره) را می شنیدیم و افتخار می کردیم که این انقلاب اینگونه در مقابل قدرت آمریکا و اسرائیل ایستاده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این افتخار بزرگی است که ملت های مسلمان دیگر امروز آزادگی و استقلال خود را متاثر از انقلاب ملت ایران می دانند، زمانی ایرانیان به خاطر دست نشاندگی شاه و سرسپردگی او به امریکا و ژریم صهیونیستی در مقابل سایر ملل مسلمان احساس حقارت می کردند، اما امروز تاثیرهای الهام بخش انقلاب ایران زمینه های پیوند های عمیق مسلمانان را فراهم کرده تا به خود آیند و بتوانند در جهان چند قطبی نقش یک قطب تاثیر گذار را داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه باید اذعان کرد که در پیروزی انقلاب اسلامی چند عامل نقش اساسی داشت، گفت: عامل اول نقش رهبری دینی و داهیانه امام (قدس سره) که ایمان و اعتقاد راسخ او به راه انقلاب و اراده مردم، توفانی از عواطف انسانی و دینی را به حرکت در می آورد.

وی گفت: عامل دوم نقش رهبران انقلابی روحانیت و روشنگری مراجع و حوزه های علمیه که عملا در مناسبت های مختلف به دلیل اعتماد ملت به روحاینت روشنگری می کردند و عامل اتصال امام و توده های مردم در طول 15 سال مبارزه بودند و یکی از عواملی که نهضت مشروطه به توفیق نائل نشد ، جدا شدن روحانیت از جریان روشنفکر  غربگرای حاکم بر مشروطه بود که نتیجه ان جدا شدن ملت  یا منزوی شدن انان و تسلط  دیکتاتوری وابسته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عامل سوم استقامت ملت در مقابل فشارهای امینتی،   اقتصادی و سیاسی رژیم دیکتاتور پهلوی و پایداری تا حصول نتیجه حکومت اسلامی بود، برخی از احزاب و گروه ها گرچه مبارزه بودند اما به مصالحه یا به تعبیر خودشان اصلاحات گام به گام می خواستند جلو بروند.

وی گفت: اینان عموما از حرکت ملت عقب ماندند و حتی پس از پیروزی انقلاب هم نتوانستند با روحیه استقامت ملی و اراده قوی ایمانی ملت همساز شوند.

لاریجانی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام با فراست کانون اصلی استکبار را نشانه گرفت، امام به دلیل اشنایی و تسلط کامل بر تاریخ ایران به خوبی می دانست تا ریشه های سلطه امریکا را در ایران قطع نکند انقلاب جان نمی گیرد.

وی گفت: بنا براین هدف مبارزه را به مسیر دفع سلطه گری استکبار سوق داد، آمریکا نیز با دسایس گوناگون مقابله با انقلاب را شدت بخشید و حتی جنگ عراق با ایران را سامان داد و تحریم های مختلف را وضع کرد و اینجا بود که امام با چند حرکت مبنایی انقلاب را قوی کرد.

قدرت امروز ایران مدیون تفکر راهبردی امام راحل

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت امروز ایران در فن آوری هسته ای، موشکی، هوا- فضا، بایو تکنولوژی ، نانو ، آی تی و ده ها صنعت دیگر مدیون ان تفکر راهبردی امام (ره) بود که این مسیر پیشرفت را برای جوانان انقلابی فراهم کرد.

علی لاریجانی افزود: در مدرسه فکری امام ، استقلال سیاسی و اقتصادی در استقلال فرهنگی شکل واقعی می یافت لذا همه شرایط انقلاب در فراز و فرودها روحیه معنوی و خوداگاهی و خدا یابی و از خود گذشتگی و معرفت جویی پایه های انقلابی گری اسلامی بود ان هم در ظل تعالی اسلام شناسی واقعی که زیربنای ان در آموزه های روحانیت است.

وی گفت: امام از آن به اسلام ناب محمدی(ص) یاد می کرد در این اسلام شناسی عدالت و معنویت و مبارزه با استکبار، پیشرفت و استقلال سیاسی،  منظومه ای را تشکیل می دهند که حکومت مهدوی چشم انداز ان است و همین منظومه همه جانبه حیاط معنوی و مادی عامل روشنگری و الگو شدن در سایر ملل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چندی پیش یکی از صاحبنظران مصری در مقاله ای تحت عنوان "چرا ما ایران را دوست داریم" به چند نکته اشاره می کند و می گوید باید ایران را دوست داشته باشیم اول به خاطر اینکه رهبران ایران تلاش می کنند که کشورشان رشد قدرتمندانه پیدا کند اما رهبران فعلی عرب اینگونه نیستند.

لاریجانی گفت: دوم به خاطر اینکه مشاهده می کنیم ایران از نظر علمی، صنعتی و فنی رشد پیدا کرده است اما عرب ها در این زمینه ها پیشرفت نکرده اند.

وی ادامه داد: سوم به خاطر اینکه ایران در برقراری توازن قوای هسته ای اسرائیل تحول ایجاد کرده است اما عرب ها نتوانستند این تحول را ایجاد کنند.

لاریجانی گفت: چهارم به خاطر اینکه ایران از محور مقاومت عرب از طریق اعزام کارشناس پول و سلاح حمایت می کند اما عرب ها با این محور دشمنی می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پنجم به خاطراینکه رهبران ایران سدی محکم در برابر طرح های آمریکایی و اسرائیلی هستند اما رهبران عرب در این طرح ها مشارکت می کنند.

وی گفت: این صاحبنظر مصری در مقاله خود ششمین دلیل را اینطور بیان می کند که ؛ به خاطر اینکه رهبران ایران اهمال کار و ثروت اندوز نیستند اما رهبران عرب اهمال کار هستند، و هفتم به خاطر اینکه آمریکایی ها از گفتگوی مذبوحانه با ایران و رهبران آن دست بر نمی دارند اما رهبران ما به چاپلوسی آنان می پردازند.

لاریجانی افزود: هشتم به خاطر اینکه در ایران مردم رهبران را انتخاب و حفظ و تغییر می دهند اما رهبران فعلی عرب فقط بر ما ترس تزریق می کنند و آخر اینکه ما ایران را دوست داریم به خاطر اینکه همسایه ما و مسلمان و مقاوم در برابر تفرقه افکنی غرب و مرتجعین است.

وی گفت: این یک نمونه از قضاوت مردم معاصر نسبت به انقلاب اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها