در صحن علنی مجلس انجام شد:

پخش ویدیویی از فاضل لاریجانی و مرتضوی

تاکید بر اولویت نبودن استیضاح

اظهارات مخالفان استیضاح وزیر کار

روح‌الله عباسپور نماینده بوئین زهرا در جلسه علنی مجلس به عنوان مخالف استیضاح گفت:استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایط کنونی دستاوردی برای جامعه و ملت ندارد و حتی ممکن است مشکلاتی را هم ایجاد کند.
کد خبر: ۵۳۷۵۴۳
اظهارات مخالفان استیضاح وزیر کار

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، وی اضافه کرد: در شرایط کنونی به اذعان همه شما در جنگ اقتصادی نابرابری با قدرت های استکباری به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دول غربی به سر می‌بریم و آنان از همه ظرفیت ها و قابلیت هایشان برای تحریم های به اصطلاح فلج کننده و هوشمند را علیه ما استفاده می کنند.

نماینده بوئین زهرا گفت: در شرایطی که هدف دشمن از پا درآوردن نظام جمهوری اسلامی است از استیضاح کنندگان سؤال می کنم آیا در چنین شرایطی که جنگی تمام عیار علیه ما راه انداخته اند ضرورت جامعه بر وحدت، انسجام و همگرایی در جامعه است یا استیضاح؟.

وی افزود: آیا استیضاح و مسائلی که مطرح می کنیم موجب چالش دولت و مجلس نمی شود؟ در شرایط کنونی همه موکلان، وحدت و همدلی را ضرورت می دانند و مردم نیز تحریم و عوارض آن را تحمل می کنند اما شکاف میان مسئولان را تحمل نمی کنند.

این نماینده مخالف استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علت این نگرش مردم این است که اگر دشمن با همه وجود علیه نظام فعال است اما مسئولان باید دور یک میز جمع شوند و با کنار گذاشتن اختلافات برای امور کشور تدبیر کنند.

عباسپور افزود: سؤالم از نمایندگان استیضاح کننده این است که آیا در این شرایط استیضاح وحدت و همگرایی مسئولان را افزایش می دهد یا موجب افزایش شکاف می شود؟ باید تلاش کنیم همدلی و همگرایی داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی گفت: معظم له در این سفر مسئولان کشور به ویژه سران قوا را به همدلی و همگرایی فراخواندند و در آستانه 13 آبان نیز از سران قوا خواستند با درک شرایط حساس کنونی کشور از کشاندن اختلاف میان مردم بپرهیزند.

عباسپور افزود: معظم له در این بیاناتشان فرمودند از امروز تا انتخابات هر کس بخواهد از احساسات مردم برای اختلاف افکنی میان آنان استفاده کند قطعاً به کشور خیانت کرده است و خیانت مفهوم سنگینی است که خدا نکند شامل هیچ یک از ما شود.

وی گفت: البته نمایندگان مجلس مردم ولایت مدار و تحت فرمان مقام معظم رهبری هستند و برای تحقق فرمان ایشان این کار (استیضاح) را انجام می دهند.

این نماینده مخالف استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در چند ماه آینده انتخابات را در پیش داریم و تا انتخابات همه همت مسئولان باید صرف حفظ آرامش در کشور باشد و نگذارند فضای سیاسی کشور جنجالی شود که این به هوشمندی مسئولان کشور نیاز دارد.

عباسپور گفت: چندی پیش مقام معظم رهبری، رئیس و شماری از نمایندگان مجلس و شماری از مسئولان دولت و قوه قضائیه را دعوت فرمودند که از آقایان مصباحی مقدم و توکلی که در این جلسه حضور داشتند می پرسم اولویت هایی که معظم له در این جلسه مطرح کردند چه بود؟.

وی افزود: آیا اولویت هایی که مطرح شد، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود یا به تأمین معیشت مردم توصیه فرمودند؟ معظم له تدبیر امور در موضوع قانون هدفمندی یارانه ها، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم را مطرح فرمودند که اینها را باید در نظر گرفت.

نماینده مردم بوئین زهرا گفت: توصیه مقام معظم رهبری به ما چه بود؟ اکنون آیا استیضاح می تواند در چارچوب منویات معظم له باشد؟

عباسپور افزود: در شرایط مشابهی در دوره اصلاحات در بهمن 83 وقتی مجلس هفتم در صدد استیضاح وزیر وقت آموزش و پرورش بود مقام معظم رهبری نامه ای را برای رئیس مجلس نوشتند و اعلام کردند امروز استیضاح هیچ سودی برای مردم و جامعه ندارد.

وی گفت: البته با وضعی که در مجلس مشاهده می شود شرایط برای رأی آوری استیضاح فراهم نیست اما اگر احیاناً بخواهد رأی بیاورد چه شرایطی بر جامعه حاکم می شود؟.

عباسپور افزود: 14 سازمان زیر پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و 40 هزار نیروی انسانی و سه هزار مدیرکل و عضو هیئت مدیره فقط در سازمان بهزیستی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: با استیضاح وزیر، به مدت سه ماه تا 15 اردیبهشت در این وزارتخانه سرپرست منصوب می شود و پس از آن 35 تا 40 روز تا انتخابات فرصت برای وزیر باقی می ماند، کدام وزیر عاقل و خلاقی برای 35 روز مسئولیت می پذیرد؟.

این نماینده مخالف استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیا در شرایطی که سه وزارتخانه ادغام شدند منطقی است که این وزارتخانه را بدون وزیر در شرایطی نامطلوب قرار دهیم؟.

نماینده مردم بوئین زهرا همچنین با اشاره به اظهارات بعضی موافقان استیضاح درباره نقش مرتضوی در ماجرای کهریزک افزود: آیا قصه کهریزک مهم است یا داستان فتنه؟ امروز فتنه گران حصرشان شکسته و در جامعه آزاد هستند.

عباسپور گفت: باید بپذیریم که کهریزک زائیده فتنه است، چرا فتنه را فراموش می کنیم؟ البته ما هم مسائل کهریزک را محکوم می کنیم.

همچنین روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح شیخ‌الاسلام به ضرر مجلس است از نمایندگان خواست با رای مثبت به شیخ‌الاسلام و رای منفی به استیضاح ثابت کنند که مصلحت جامعه را درک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آقای مرتضوی پس از وقایع سال 88 به موضوع مهم سه قوه تبدیل شده است افزود: مرتضوی یک قاضی انقلابی است که زمانی جلوی روزنامه‌های زنجیره‌ای ایستاده است و در سال 88 مقتدرانه با اخلال‌گران درگیر شد و در برابر آنها ایستادگی کرد.

حسینیان با بیان اینکه مرتضوی هم مانند سوریه باید چوب مقاومت و ایستادگی خود را در برابر بیگانگان بخورد گفت: در زمان دادستانی آقای مرتضوی، اتفاقاتی در کشور افتاد که یک طرف آن جوانان بسیجی عاشق رهبری و طرف دیگر آمریکا، غرب ، بهائیان، لیبرالیست‌ها، توده‌ای‌ها و منافقان بودند.

وی ادامه داد: تعدادی از بسیجیان پاک ما کشته شدند بدون اینکه هیچ کس پیگیر خون ریخته شده آنها باشد و در این میان چند نفر متهم هم کشته شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید چنین اتفاقی بیفتد و حتی به یک متهم و مجرم نباید سیلی هم زده شود گفت: به همین علت مقام معظم رهبری دستور رسیدگی دادند و متخلفان هم مجازات شدند.

حسینیان با بیان اینکه در کجای دنیا چنین اتهامی متوجه دادستان می شود افزود: در آمریکا زندانیان کشته می شوند اما دادستان و یا بازپرس متهم نمی شوند.

وی گفت: بازداشتگاه مسئول مستقیم دارد و دادستان و یا قاضی نسبت به اتفاقاتی که در بازداشتگاه می‌افتد مسئولیتی ندارند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: از مجلسی که در راس امور است سوال می‌کنم چرا این مجلس یک نفر مسلمان را به ده‌ها اتهام متهم می‌کند و چرا گفته می‌شود که مرتضوی قرار منع تعقیب صادر کرده است و از قاضی می‌خواهند که قانون اساسی را زیر پا بگذارد؟.

وی با اشاره به اصل 164 قانون اساسی، گفت: با توجه به این اصل، قاضی را نمی‌توان بدون محاکمه از قضاوت منفصل کرد چگونه نماینده‌ای می‌تواند بدون اثبات جرم، پشت تریبون مجلس قاضی را به ده ها جرم و جنایات متهم کند؟.

حسینیان اضافه کرد: اصل 38 قانون اساسی هم اصل را بر برائت افراد گذاشته است و هیچ کس مجرم نیست مگر اینکه در دادگاه ثابت شود پس چگونه در مجلس شورای اسلامی می‌توان بدون اثبات جرم ، کسی را متهم کرد؟.

وی همچنین به اصل 39 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این اصل هتک حرمت و حیثیت افراد به هر صورت ممنوع است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی کشور هیچ چیز بدتر از احساس ناامنی نیست افزود: حالا که نمی‌توانیم باری از دوش مردم برداریم نباید بار دیگری به دوش آنها بگذاریم.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر وحدت سفارش کرده اند بنابراین نبایداجتهاد کنیم و به جان یکدیگر بیفتیم و در این برهه سخت به هیچ چیز به جز آرامش نیاز نداریم. حسینیان افزود: هم اکنون که درگیر مسایل سوریه و حاکمان مرتجع و در اقتصاد درگیر جنگ با ابرقدرت‌های دنیا هستیم و هر روز مورد تهاجم روانی دشمن قرار می‌گیریم که نمی‌خواهند در ایران نه قوه مجریه ، نه قوه مقننه و نه قوه قضاییه باشد پس در این شرایط نباید کاری کنیم که دشمنان‌مان شاد شوند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: فرض کنید استیضاح رای بیاورد و آقای شیخ‌الاسلام برکنار شود چه کسی بهتر از او را می‌خواهید به جای او قرار دهید؟.

حسینیان ادامه داد: از همه همکاران می خواهم به شیخ الاسلامی که وزیری متدین‌، لایق‌، ولایی‌، پرکار و مردمی‌ است رای مثبت دهند و با این کار به مردم ثابت کنیم که مجلس به دنبال اختلاف و بر هم زدن وحدت نیست و مصلحت را درست تشخیص می‌دهد و شادی دشمنان را نمی‌خواهد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: نمایندگان با درک شرایط فعلی اقتصادی و تاثیر بحران سیاسی بر اقتصاد، رای منفی به استیضاح بدهند تا منجر به ثبات اقتصادی شود.

وی گفت: نمایندگان با سبک و سنگین کردن؛ رای به رد استیضاح خواهند داد به خصوص که اکثریت فراکسیون روحانیت مجلس هم با امضای بیانیه ای استیضاح را به مصلحت ندانستند و اعضای فراکسیون اصولگرایان هم استیضاح را به مصلحت نمی‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شایان
-
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
۰
۰
در تعجبم كه شخصی مثل روح الله حسینیان چطور در تهران رای آورده و نماینده شده اند

نیازمندی ها