فیلمنامه‌نویسان تلویزیون دست به قلم شدند

فیلمنامه‌ سریال‌های خواجه نصیرالدین طوسی، دا، ضلع سوم، روزی روزگاری در ایران، بانوی خاکستری، سری سوم هوش سیاه و مجموعه تله‌فیلم‌های «بیا از گذشته حرف بزنیم» نوشته شده و ساخت این آثار بزودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۳۵۰۲۳
فیلمنامه‌نویسان تلویزیون دست به قلم شدند

حامد عنقا، درباره فیلمنامه سریال «بانوی خاکستری» به جام‌جم گفت: نگارش مینی سریال بانوی خاکستری را در چهار قسمت 50 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند تمام کردم. داستان این سریال مذهبی است و روایتگر بخشی از زندگی یک حافظ قرآن است که درگیر ماجراهایی می‌شود. این سریال برای سیمافیلم تولید می‌شود.

وی افزود: طرح کامل سریال خواجه نصیرالدین طوسی را هم نوشته‌ام و به معاونت سیما ارائه کرده‌ام تا چند وقت دیگر هم دیالوگ‌نویسی این سریال را آغاز می‌کنم. این سریال در 40 قسمت روایتگر کودکی تا مرگ خواجه نصیرالدین‌طوسی است. بخش‌های مهم این سریال شامل رصدخانه مراغه و حمله مغول‌هاست.

عنقا اشاره کرد: تحقیقات این سریال هفت ماه طول کشید و پیش‌بینی می‌کنم دیالوگ‌نویسی این سریال هم سه ماه زمان ببرد.

عباس نعمتی این روزها همراه طلا معتضدی مشغول نگارش سریال تلویزیونی «ضلع سوم» است.

وی درباره این سریال به جام‌جم گفت: ضلع سوم زندگی شهید مجید شریف واقفی و شهید مرتضی صمدی‌لباف را روایت می‌کند. داستان سریال ضلع سوم در دهه 50 اتفاق می‌افتد و تا پیروزی انقلاب ادامه خواهد داشت. این دو شهید نقش زیادی در این دهه داشتند. به همین دلیل تلاش کردیم به زندگی آنها و اتفاقات دهه 50 بپردازیم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان به مستندات زندگی این دو شهید وفادار هستید؟ گفت: من با خانواده‌های این دو شهید صحبت کردم. علاوه بر آن از کمک‌های محققان تاریخ انقلاب بهره بردم. همچنین برای نگارش از مشاور هم استفاده کردیم.

این نویسنده درباره این ‌که آیا این سریال در ادامه سریال‌های «تا صبح» و «شب می‌گذرد» است، افزود: بله این سریال قسمت سوم، دو سریال قبلی است. سریال تلویزیونی ضلع سوم در 40 قسمت تولید می‌شود و بیش از نیمی از فیلمنامه نوشته شده است.

همایون اسعدیان هم درباره نگارش سریال «دا» به جام‌جم گفت: فیلمنامه این سریال زیرنظر خودم و توسط چند نویسنده نوشته می‌شود. نگارش سریال دو ماه است آغاز شده است.

سریال «دا» در 26 قسمت به کارگردانی همایون اسعدیان تولید خواهد شد. مجموعه «دا» را سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی تولید می‌کند. این مجموعه براساس کتاب «دا» ساخته می‌شود.

این کتاب روایت خاطرات سیده‌زهرا حسینی از دوران جنگ است که به اهتمام سیده‌اعظم حسینی نوشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده ‌است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب در زمینه خاطره‌نگاری دفاع مقدس به شمار می‌آید.

جابر قاسمعلی هم درباره نگارش سریال «روزی روزگاری در ایران» به جام‌جم گفت: در حال حاضر مشغول بازنویسی نهایی فیلمنامه این سریال هستم که قرار است داریوش فرهنگ آن را کارگردانی کند و داوود هاشمی تهیه‌کننده آن است.

وی عنوان کرد: این سریال را براساس یک رمان آمریکایی با نام «مهاجران» نوشته هاوارد فاست به نگارش درآوردم و سعی کردم داستان را کاملا ایرانی کنم. به همین دلیل تغییرات زیادی در داستان دادم. مجموعه روزی روزگاری در ایران روایتگر پنج دوره از زندگی یک آدم است که در دوران زندگی خود ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند.

این نویسنده درباره این‌ که آیا به دوره‌های تاریخی هم در قالب این داستان پرداخت شده یا نه، توضیح داد: بله، برخی دوره‌ها در حد گذرا مطرح می‌شوند و شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوران به شکل تیتروار بیان می‌شود، اما به دو مقطع انقلاب و جنگ بیشتر از بقیه دوره‌ها پرداخته می‌شود.

قاسمعلی با اشاره به نگارش فیلمنامه سریال خانه‌ای روی تپه گفت: تصویربرداری این سریال به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی داریوش یاری آغاز شده است. فیلمنامه این سریال را در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای نوشته‌ام و داستان آن درباره تعدادی نوجوان است که در شمال ویلاهایی را اجاره می‌دهند و هر بار برایشان ماجراهایی اتفاق می‌افتد.

آرش قادری هم نگارش فیلمنامه سری دوم سریال «هوش سیاه» و «ماتادور» را چند ماه پیش تمام کرده است.

داستان سریال ماتادور درباره یک مقام بلندپایه اروپایی است که مهمان ایران می‌شود و یک گروه پلیس حفاظت از او را برعهده می‌گیرند. این در حالی است که مشخص شده یک گروه تروریست قصد ترور او را دارند. تروریست‌ها از طرف دشمن خارجی حمایت می‌شوند.

حمید نعمت‌الله درباره فعالیت‌های تازه‌اش به جام‌جم گفت: قرار است قسمت‌های جدید «فیلم بیا از گذشته حرف بزنیم» را برای شبکه سه کارگردانی کنم. موضوع اصلی این تله‌فیلم‌ها سفر زیارتی و سیاحتی است.

وی در ادامه افزود: همسرم، معصومه بیات فیلمنامه سه تله‌فیلم را نوشته است. داستان‌های جدید «بیا از گذشته حرف بزنیم» در قالب پنج تله‌فیلم تولید خواهد شد.

فاطمه عودباشی - گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها