شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون با برنامه‌های ویژه که پخش آنها از روز پنجشنبه آغاز شد به‌استقبال 9 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت رفتند.
کد خبر: ۵۲۶۹۹۹

دکتر صفار هرندی، وزیر پیشین وزارت ارشاد اسلامی در برنامه «انقلاب سوم» با اشاره به حماسه 9 دی گفت: صداوسیما انصافا یکی از پیشگامان آگاهی‌بخشی بود و سهم رسانه ملی در انتقال «حقیقت» به مخاطب تعیین‌کننده بود.

وی افزود: ‌وقتی فاجعه‌ای که در هتک حرمت امام انجام شد و صداوسیما آن را منتشر و واقعیت صحنه را نشان داد، برخی محافظه‌کارانه و در ظاهر برای حفظ حریم‌ها گفتند چرا این تصاویر را پخش کردید؟ در حالی که همین عده در صحنه‌های دیگر که حرمت‌های بالاتری هم شکسته شده بود، سکوت می‌کردند.

صفار هرندی تاکید کرد: واقعیات منتشر شده توسط صداوسیما بسیاری از اذهان ساده‌اندیش و دیرباور را متوجه حقایق و پشت صحنه این ماجرا کرد و من به سهم خودم از این اهتمام تشکر می‌کنم.

برنامه‌های روزانه صدا و سیما دیروز به رویدادهای این روز بزرگ پرداختند. همچنین شبکه‌های سراسری تلویزیون با تولید چند فیلم با موضوع روز 9 دی و حوادث بعد از انتخابات سال 88 پرداختند.

شبکه یک روز جمعه فیلم «مسیر روشن» ساخته حسن آخوندپور را با همین موضوع پخش کرد.

شبکه دو هم فیلم «ابابیل» را ساعت 21 روز جمعه به نمایش گذاشت. جواد مزدآبادی سازنده این فیلم در گفت‌وگو با ایسنا درباره «ابابیل» افزود: این اولین‌بار بود که تلویزیون یکسری فیلم‌های سیاسی مربوط به تاریخ معاصر بعد از انقلاب را تولید و آنها را پخش کرد. فکر می‌کنم با این اتفاق نقطه‌عطفی در تاریخ تلویزیون به‌وجود آمد تا فیلم‌های سیاسی هم وارد گونه‌های تولید آثار نمایشی شوند.

وی با اشاره به حساسیت‌های تولید فیلم‌ها و آثار سیاسی در تلویزیون، گفت: به هر حال در ساخت چنین آثاری حساسیت‌های کار بالاست؛ ضمن این‌که ما باید پذیرش عمومی جامعه را هم در نظر بگیریم. در این فیلم‌های تلویزیونی که اخیرا به مناسبت 9 دی ماه پخش شد، بازخوردها برایمان خیلی مهم بود؛ ضمن این‌که از همان روز اول خط‌مشی ما مشخص شده بود. در واقع هدف این بود که همه مسائل به شکل عادلانه به تصویر کشیده شود.

او اضافه کرد: در فیلم «ابابیل» و سایر فیلم‌های مناسبتی آن روز، قرار بر این بود که به هر دو طرف قضیه پرداخته شود و حرف گروه مخالف و موافق یکسان شنیده شود و قصد ما اصلا این نبود که چیزی به عنوان گروه مخالف و موافق ارائه دهیم؛ چرا که اصلا هدفمان این نبود که بحث مقایسه را به راه بیندازیم و بگوییم حق با کیست.

کارگردان فیلم «ابابیل» در ادامه با تاکید بر این‌که قصد تلویزیون از پخش چنین فیلم‌هایی به مناسبت 9 دی، دادن هوشیاری به بینندگان است، خاطرنشان کرد: تمام اهداف تلویزیون در راستای پخش فیلم‌هایی با مناسبت 9 دی، این بود که با توجه به انتخابات سال آینده یک هوشیاری کامل نسبت به فعالیت گروه منافق و کشورهای غربی بدهد؛ چرا که آنها همیشه در تلاش هستند تا به ایران لطمه وارد کنند و بهانه‌ای هم بهتر از انتخابات پیدا نکردند.

شبکه سه هم روز جمعه ساعت 19 فیلم «فاصله کانونی» ساخته بهمن گودرزی با موضوع حوادث بعد از انتخابات سال 88 را به نمایش گذاشت.

عملکرد مناسب صدا و سیما

کارشناسان شرکت‌کننده در ویژه‌برنامه‌های رادیو و تلویزیون عملکرد رسانه ملی را در خلق حماسه 9 دی 88 بسیار روشنگرانه ارزیابی کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان نیز در سخنان خود در برنامه انقلاب سوم گفت: صداوسیما در جریان 9 دی با نجابت خود بسیاری از شعارها را پخش نکرد. وی افزود: عملکرد صداوسیما در جریان 9 دی واقعا راضی‌کننده بود. البته در سینما هم فیلم قلاده​های طلا را داشتیم که خوش درخشید.

تشکر مردم

مخاطبان در تماس با واحد 162 از رسانه ملی به خاطر تولید و پخش برنامه‌های درخور 9 دی روز پیوند مجدد مردم با ولایت قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، براساس تماس‌هایی که با واحد امور مخاطبان (162) این سازمان گرفته شده، مخاطبان در بیشتر اظهارنظرهایشان از پخش برنامه‌های سیاسی، تحلیل‌ها، برنامه‌های مستند تولیدی و خبری درباره فتنه 88 و فیلم‌های تولید شده در این باره رضایت داشته‌اند. بسیاری از تماس‌گیرندگان از فضاسازی و شیب درست تبلیغات رسانه ملی درباره حماسه 9 دی قدردانی و این اقدامات را در جهت روشنگری برای جامعه ارزیابی کرده‌اند. رسانه ملی برای بزرگداشت حماسه 9 دی، بیش از 370 ساعت برنامه تولید و پخش کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها