دکتر سلام

برخورد با بیمار قلبی و عروقی

«دکتر سلام» عنوان برنامه‌ای است که از سوی شبکه آموزش سیما تولید می‌شود.روابط عمومی شبکه آموزش بخش‌هایی از این برنامه را در قالب ستون دکتر سلام برای جام‌جم ارسال می‌کند که به صورت پرسش روز در صفحه سلامت چاپ خواهد شد.مخاطبان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30000706 سوالات خود را در موارد مختلف مطرح کنند.امروز نیز دکتر عارفی، متخصص قلب و عروق به پرسش ما پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۱۲۱۸

نحوه برخورد با بیمار قلبی ‌ چگونه‌ باید باشد؟

در نظر بگیرید فردی یا عامل خطر را داشته یا بدون عامل خطر سکته قلبی کرده است یا ناراحتی عروق دیگری در بدنش به وجود آمده است؟ با این بیمار چطور باید برخورد کنیم؟ اولا باید پیشگیری کنیم از این‌که مجددا بیماری به او حمله نکند. برای این کار باید عوامل پیشگیری مرسوم رعایت شود، یعنی بیمار مطلقا سیگار نکشد، چون آمارها نشان می‌دهد که با ادامه استعمال دخانیات سکته دوم در راه خواهد بود. عامل دوم این است که باید با رژیم غذایی خوب چربی بیمار کنترل شود. بنابراین اگر به بیماری رژیم غذایی داده شود، بیمار نباید خودسرانه آن را قطع یا عوض کند. چنین بیماری اگر کارهای تشخیصی برایش انجام شده و عمل جراحی موفقی را پشت سر گذاشته، باید خودش را سالم بداند و زیر نظر پزشک فعالیت‌های روزمره را ادامه دهد. اما اگر بخواهد افسرده شود، نتیجه آن خوب نخواهد بود. چنین فردی باید برای پیشگیری روزانه راهپیمایی و یا نرمش‌های متعادل با سن خود را انجام دهد.

رژیم غذایی برای چنین افرادی بسیار مفید است. مصرف 3 نوع غذا از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. سبزیجات به مقدار فراوان، حبوبات و بخصوص گوشت ماهی و میوه‌جات به مقدار زیاد باید در رژیم غذایی بیمار وجود داشته باشد تا از ابتلا به بیماری‌های آینده جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها