سیدامیر سیاح

سالگرد توهم بزرگ

دو سال پیش در چنین روزی، نفر دوم انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، با مشاهده نتایج کشوری آرا، به یکباره مدعی تقلب در انتخابات شد و به جای این که مستندات ادعای خود را به مراجع قانونی ارائه دهد، طرفداران خود را به خیابان‌ها فرا خواند. جنبشی که سران و اعضایش، مخالفان خود را به بی‌سوادی و نادانی متهم می‌کردند، خود براساس یک دروغ متولد شد و براساس دروغ‌های متوالی دیگر چند ماهی نفس کشید.
کد خبر: ۴۰۹۴۹۲

23 خرداد 88 ـ اولین دروغ: تقلب سراسری در انتخابات و همدستی 45 هزار معلم در سراسر کشور برای تغییر دادن نتیجه آرا.

25 خرداد 88 ـ دروغ بزرگ دوم: حمله خونین نیروهای انتظامی به تجمع‌کنندگان در خیابان آزادی که بعدها معلوم شد حمله اصلی را اوباش تحریک و هماهنگ شده برای تصرف اسلحه‌خانه پایگاه مقداد نزدیک میدان آزادی انجام داده بودند.

30 خرداد 88 ـ دروغ بزرگ سوم: یک بسیجی، دانشجویی جوان را در تظاهرات با تیر می‌زند بعد حاضران در صحنه او را خلع سلاح و سپس آزاد می‌کنند (ادعای آرش حجازی، فرد حاضر در صحنه قتل مرحوم ندا آقاسلطان در استودیوی بی.بی.سی در لندن، 48 ساعت پس از قتل)

8 تیر 88: نیروهای انتظامی دختری به نام ترانه موسوی را حوالی مسجد قبا بازداشت می کنند و پس از شکنجه و تجاوز به وی، او را به بیمارستانی در کرج می‌برند ، سپس بدن وی را آتش زده، در بیابان رها می‌کنند. دختری که به جز یک عکس احتمالا فتوشاپی، هیچ عکسی یا سند هویتی دیگری یا حتی نشانی از اقوام، مدرسه، همسایه‌ها و ... از وی به دست نیامد...

دروغ‌های پی در پی‌ای که برای زنده نگه داشتن اعتراض و تحریک معترضان به ادامه حضور در خیابان‌ها، خلق می‌شد، در چند ویژگی مشترک بود:

1ـ‌ همگی قطعه‌ای از یک پازل بودند تا نشان دهند جمهوری اسلامی بی‌رحم، ضدمردمی، خشن، بی‌اخلاق و... در نتیجه نامشروع است.

2ـ‌ همگی این اخبار دروغ، با این هدف ساخته می‌شد که معترضان به نتیجه انتخابات، در خیابان بمانند و به دعوت‌ها برای تجمع، پاسخ مثبت دهند. امروز با گذشت 2 سال از آن روزها، نگاهی از دور به ماجرا و توالی این دروغ‌سازی‌ها، این قصد پلید را بیشتر آشکار می‌کند. مرحومه ندا آقاسلطان چه روزی کشته شد؟ دقیقا شنبه 30 خرداد 1388 یعنی فردای نماز جمعه تاریخی 29 خرداد که رهبر انقلاب همه معترضان را به پیگیری اعتراض از مسیر قانونی دعوت کردند و تاکید فرمودند که زیر بار مطالبات غیرقانونی نمی‌روند. طبیعی بود پس از این بیانات، فراخوان اعتراض خیابانی دیگر بهانه‌ای نداشت اما قتل ندا این بهانه را به دست فتنه‌گران داد. پس از 29 خرداد، پیاده نظام هماهنگ شده توسط ضدانقلاب، به بهانه نیاز داشت و چه بهانه‌ای بهتر از خون‌خواهی از یک کشته. همین نکته است که روشن می‌کند چرا تصاویر خون‌ریزی و زمین خوردن مرحوم ندا فقط 40 دقیقه پس از وقوع، از تلویزیون سی.ان.ان پخش شد و فایل آن طی 48 ساعت رکورد دانلود در اینترنت را شکست.

3ـ و اما مهم‌ترین مشخصه دروغ‌های زنجیره‌ای یاد شده، حمایت تمام عیار رسانه‌های ضدانقلاب اعم از بی.بی.سی و صدای آمریکا و اسرائیل و منافقین و العربیه و دیگر رسانه‌های وهابی بود.

یک بررسی نشان می‌دهد تلویزیون بی.بی.سی فارسی طی روزهای 20 تا 29 خرداد 88، مجموعا بیش از 2900 مرتبه واژه «تقلب» را استفاده کرده است یعنی هر 5 دقیقه یکبار به طور مستقیم و غیرمستقیم به موضوع تقلب در انتخابات پرداخته است. تازه این بجز مطالبی است که با عباراتی نظیر «سلامت انتخابات»،‌«صحنه‌آرایی» و ... به ذهن بینندگان خود القا کرده است. عجیب نیست که تلویزیون بی.بی.سی اندکی قبل از انتخابات سال 88، ساعات پخش برنامه‌های خود را به 24 ساعت در شبانه‌روز افزایش داده بود. آیا بدنه و سران معترضان هم این دروغ‌ها را باور کرده بودند؟ به سختی می‌توان پاسخ روشنی به این سوال داد.

نگارنده این سطور برای نگارش کتاب وقایع‌نگاری حوادث سال 88 (حماسه تلخ)، بارها و بارها با هواداران سرسخت نفر دوم انتخابات مصاحبه و محاجه کرد. آنها همیشه شکست می‌خوردند چرا که تناقضات حوادثی مانند قتل مرحومه ندا آقاسلطان یا ماجرای دختری موسوم به ترانه موسوی آنقدر زیاد بود که کسی نمی‌توانست آن را توجیه کند. هواداران نفر دوم در انتخابات پس از این که در محاجه درباره صحت انتخابات شکست می‌خوردند، می‌گفتند مساله تقلب تمام شده است الان مساله چیز دیگری است: قتل ندا، قتل ترانه، کامیون 18 تنی طلا در ترکیه! و ... و وقتی درباره این مسائل هم با استدلال روشن، ادعاهایشان رد می‌شد باز هم زیر بار نمی‌رفتند چرا که اگر می‌پذیرفتند هر یک از این ادعاهایشان، واقعا دروغ بوده، بقیه سلسله دروغ‌ها هم تا دروغ تقلب در انتخابات مانند دومینویی یکی یکی فرو می‌ریخت و باید به این سوال پاسخ می‌دادند که شما که درباره تقلب در انتخابات مدرک روشنی نداشتید، این چه غائله‌ای بود که راه انداختید؟ چرا آن جوانان بیگناه را به کشتن دادید و چرا این همه صدمه و کینه و خسارت به بار آوردید؟ به همین دلیل هم بود که هیچکدام ـ دقیقا هیچکدام ـ از سران کودتا و فتنه، حاضر به مناظره یا حتی مصاحبه نبودند. نگارنده برای تهیه کتاب «حماسه تلخ» بارها و بارها از شخص دوم انتخابات و اطرافیانش دعوت به مصاحبه کرد اما پاسخ همیشه منفی بود. یکی دو باری هم که ابتدائا موافقتی حاصل شد، با ارسال سوالات، از مصاحبه شانه خالی کردند.توهم بزرگ و کودتای نرم سال 88 با دروغ متولد شد با حمایت تمام عیار دولت‌ها و رسانه‌های آمریکا، انگلستان، صهیونیست‌ها و وهابی‌ها چندی ادامه یافت اما خیلی زود به زباله‌دان تاریخ پیوست. چرا که با دروغ شاید بتوان برای مدتی عده‌ای را فریب داد اما با دروغ نمی‌توان هواداران را در صحنه نگه داشت چرا که تناقضات، یکی یکی بیرون می‌زند و ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها