بازی‌های کامپیوتری این بار برای بهبود بیماران

بازی‌های حیات‌بخش

بازی‌های رایانه‌ای فقط برای سرگرمی بچه‌ها نیستند، تحقیقات نشان داده‌اند که این نوع بازی‌ها بهبود بیمارانی را که بر اثر سکته مغزی دچار مشکلات حرکتی یا فلج شده‌اند، سرعت می‌بخشد.
کد خبر: ۴۰۶۷۰۵

معمولا برای افرادی که بر اثر سکته مغزی دچار مشکلات حرکتی می‌شوند، بسیار سخت است که به توانایی‌های اولیه خود دست یابند و برای حرکت‌دادن دست‌ها، بازو‌ها و پاها دچار مشکل هستند. غالبا 80 تا 90 درصد این افراد تا 6 ماه از این موضوع رنج می‌برند.

دانشمندان آمریکایی با مشاهده گروهی از افراد که بعد از سکته مغزی در استفاده از دست‌ها دچار اختلال هستند، دریافتند که با استفاده از شبیه‌سازی رایانه‌ای و تکنیک‌های Cutting edges (تکنیکی در فیلمسازی که برای تولید حرکات رایانه‌ای استفاده می‌شود) می‌توان عملکرد‌های از دست‌رفته را بازیابی کرد.

در حالی که بسیاری از سیستم‌های آموزشی بیماران بیشتر روی به دست آوردن توانایی‌های دست‌ها و بازو‌ها به طور جداگانه متمرکز شده‌اند، بازی‌های رایانه‌ای و ابزارهای آموزشی رباتیک تلاش دارند عملکرد هر دو قسمت را به طور همزمان بهبود بخشند. بازی‌های Plasma Pong و  Hammer Task برای هماهنگی، سرعت و دقت دست یا بازو به کارگرفته شده‌اند و بازی‌های پیانوی مجازی و شکار مرغ مگس‌خوار به بازیابی دقت و حرکت تک‌تک انگشتان کمک می‌کنند.

پعد از تمرین‌های 2 تا 3 ساعته در یک دوره 8 روزه همه بیماران در کنترل دست و بازو‌ها پیشرفت نشان دادند، همه آنها ثبات بیشتری در اندام آسیب دیده داشتند.

دکتر Alma Merians متخصص توانبخشی دانشگاه کلمبیا گفته است بیمارانی که این بازی‌ها را انجام داده‌اند پیشرفت 20 تا 22 درصدی در نمرات استاندارد بالینی داشته‌اند. این نتایج نشان می‌دهد بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند ابزار مهمی در توانبخشی بیماران داشته باشند.

حمید خدابنده‌لو

منبع: www.sciencedaily.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها