پردیسان قم؛ کلکسیون مشکلات

منطقه پردیسان قم متشکل از 2 بخش شهر و شهرک، به نظر می رسد کلکسیونی از بی‌‌تدبیری‌های طراحان و متولیان ساخت آن در گذشته است که امروز مشکلاتش با رشد و تسریع ساخت و ساز و افزایش جمعیت در آن به یکباره به شکلی کاملا محسوس سربرآورده است. به گزارش مهر، این روز‌ها زمزمه‌هایی مبنی بر ایجاد منطقه شهرداری در پردیسان یا تبدیل شدن این منطقه به یک شهر مستقل در راستای حل مشکلات عدیده شهر و شهرک پردیسان و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم این منطقه به گوش می‌رسد که این باب همچنان باز و پرونده روی میز مسوولان استان قم قرار گرفته و در حال بررسی است.
کد خبر: ۳۸۶۵۷۷

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به رد لایحه ایجاد منطقه شهرداری در منطقه پردیسان، از سوی شورای اسلامی شهر بیان کرد: بر مبنای قانون، ساماندهی به وضعیت نابسامان منطقه پردیسان به عهده کسانی است که این شهر و شهرک را احداث کرده‌اند.

حسن بختیاری در خصوص مشکلات زیرساختی و روساختی منطقه پردیسان که به نوعی دلایل مخالفت شورای اسلامی شهر قم با واگذاری شهرک و شهر پردیسان به شهرداری محسوب می‌شود، بیان کرد: مشکلات شهر و شهرک پردیسان الزاما با ایجاد شهرداری در این منطقه رفع نخواهد شد چرا که این منطقه محصور در مشکلات زیرساختی فراوانی از جمله، فقدان زیرساخت و تاسیسات شهری، فضاهای آموزشی، تفریحی، بهداشتی، مراکز درمانی، فضای سبز و موارد این چنینی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: ساخت و سازهای بدون برنامه، عدم وجود تجهیزات شهری مثل ایستگاه آتش‌نشانی، عدم وجود سرانه‌های خدماتی به منظور تأمین نیازهای ساکنین منطقه، عدم پیش‌بینی راه‌های مقابله با مخاطرات طبیعی نظیر سیل و زلزله در این منطقه، عدم توزیع متوازن جمعیت در سطح محلات، نیازمندی به اصلاح، توسعه و تعریض شبکه معابر و نبود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر از دیگر مشکلات اساسی این منطقه است که حکایت از آن دارد متولیان طراحی و اجرای این شهر، برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای مناسب در احداث آن نداشته‌اند.

حل مشکلات پردیسان عزم استانی را می‌طلبد

وی گفت: با وجود همه این مشکلات، عده‌ای فکر می‌کنند شهرداری می‌تواند تمامی آنها را حل کند در حالی که مرتفع کردن این مشکلات یک عزم استانی و بهره‌گیری از اعتبارات استانی را می‌طلبد.

به هر حال هر اقدامی که منجر به بهبود و تسریع در ارائه خدمات به مردم منطقه پردیسان شود شورای اسلامی شهر قم از آن استقبال می‌کند، هر چند این اقدام ایجاد شهر جدیدی در کنار شهر قم به نام پردیسان باشد.رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان قم نیز در خصوص واگذاری منطقه پردیسان به شهرداری گفت: سازمان مسکن و شهرسازی آمادگی دارد که منطقه پردیسان زیر نظر منطقه شهرداری برود اما در صورتی که شهرداری و شورای شهر در این خصوص اقدامی انجام ندهد سیاست استان بر این است که با توجه به تک شهرستانی بودن قم، شهرستان جدیدی با مرکزیت پردیسان و با زیر پوشش قرار دادن شهرهای اطراف تشکیل شود.

محمد رضا قلندر افزود: مسکن و شهرسازی از نیمه دوم سال 88 تا این لحظه 30 میلیارد تومان برای اقداماتی از جمله احداث و بهسازی معابر شهری، مسیر پردیسان و... هزینه کرده است و آنچه امروز در پردیسان به عنوان مشکل دیده و مطرح می‌شود تنها طرح‌های نیمه تمام این منطقه است که ایجاد منطقه شهرداری در آن، با سرعت پیگیری و به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص این که برخی، ورودی پردیسان را به عنوان یک مشکل عمده مطرح می‌کنند، گفت: بلوار فرهنگ که امروز به عنوان یک ورودی اصلی به منطقه پردیسان از آن استفاده می‌شود، در واقع یک ورودی فرعی است و ما مبادی دیگری از جمله راهی در صد متری پردیسان که در سال آینده افتتاح خواهد شد یا انتهای شهرک دانشگاهی را به عنوان راه‌های اصلی پردیسان تعریف کرده ایم که در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها