jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۳۵۹۹۳۷ ۲۳ مهر ۱۳۸۹  |  ۲۰:۱۰

مهندسین سوییسی امروز با حفاری آخرین صخره باقیمانده در زیر کوههای آلپ، مراحل پایانی کندن طولانی ترین تونل جهان را به اتمام رساندند.

به گزارش ایرنا ، با این‌که سوییسی‌ها پس از 14 سال تلاش مستمر حفاری تونل 57 کیلومتری  گوتهارد را به پایان رساندند، اما انتظار نمی‌رود این تونل بتواند تا سال 2016 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

گفته می‌شود در شرایط عادی قطارها می‌توانند با سرعت 250 کیلومتر از این تونل حرکت کرده و به طور مثال فاصله بین شهرهای زوریخ در سوییس تا میلان ایتالیا را در مدت یک ساعت و 30 دقیقه طی کنند.

حفاری آخرین صخره باقیمانده از تونل  گوتهارد که در حضور وزیر حمل و نقل سوییس و همچنین شادی کارکنان و کارگران شاغل در آن همراه بود، به طور مستقیم از طریق تلویزیون سوییس برای تمامی کشورهای اروپایی پخش شد.

دولت سوییس برای تکمیل این تونل بالغ بر 6/13 میلیارد دلار هزینه کرده است و پیش بینی شده است که پس از راه اندازی روزانه 300 قطار بتوانند از آن تردد کنند.

پیش از تونل  گوتهارد تونل 8/53 کیلومتری  سیکان در ژاپن که متصل کننده دو جزیره هونشون و هوکیادو و همچنین تونل 50 کیلومتری حفاری شده زیر کانال مانش بین انگلیس و فرانسه، طولانی ترین تونل جهان محسوب می‌شدند.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت حمل و نقل سوییس نشانگر آن است که در طول حفاری تونل گوتهارد، 2500 کارگر مشغول به کار بوده و 8 کارگر نیز در طول فعالیت 14 سال گذشته، جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پرچم افراشته بر جنازه‌ها

پرچم افراشته بر جنازه‌ها

آسمان، خاکستری است. زمین، یک دشت وسیع است پر از خانه‌های مخروبه و خرابه‌های سیمان و بتون و آجری که روزی دیوارهای خانه‌هایی بودند.

مراکز درمانی در ICU

مراکز درمانی در ICU

در سراسر دنیا استانداردهای ایمنی مشخصی برای مراکز تجمعی گوناگون تعریف شده و در کشور ما نیز قانون معینی درباره لزوم رعایت استانداردهای ایمنی در تمام ساختمان‌هایی که بیش از 25 نفر از آن بهره‌برداری می‌کنند تصویب شده‌است که براساس این قانون همه این ساختمان‌ها ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی ICS هستند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر