توصیه‌های بهداشتی برای سفرهای تابستانی

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی و عفونت‌های بیمارستانی با توجه به گرم شدن هوا و احتمال افزایش بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی توصیه‌هایی را برای هموطنان اعلام کرد. به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین معصومی‌اصل اطمینان از سلامت آب آشامیدنی و غذایی را مهم‌ترین توصیه بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی دانست.
کد خبر: ۳۳۴۸۶۱

وی افزود: شهروندان در صورت مسافرت و عدم دسترسی به آب لوله‌کشی شهری آب بطری شده به همراه داشته باشند و به هیچ عنوان از آب رودخانه‌ها، چشمه‌ها و استخرها استفاده نکنند و مواظب باشند کودکان نیز از این آب‌ها استفاده نکنند. وی با تاکید بر شستن دست‌ها قبل از غذا و بعد از غذا با آب و مایع صابون به چگونگی استفاده از غذاهای گرم اشاره کرد و گفت: برای تهیه غذا از آب و مواد غذایی سالم استفاده کنند و غذای پخته شده را در اسرع وقت مصرف کنند در غیر این صورت آن را در دمای زیر 4 درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری و برای مصرف مجدد غذا آن را به طور کامل گرم کنند.

معصومی‌اصل با بیان این‌که استفاده از میوه‌ها و سبزیجات آلوده یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های گوارشی است، گفت: شستشوی کامل و ضدعفونی شده سبزی‌ها و میوه‌ها باید در 4مرحله صورت گیرد. وی گفت: در مرحله اول باید گل و لای سبزی‌ها و میوه‌جات با آب شسته شود، در بخش دوم چند قطره مایع ظرفشویی به مدت 5 دقیقه به آن اضافه شود، در قسمت سوم پس از آبکشی، یک قاشق مرباخوری پرکلرین یا مایع ضدعفونی سبزیجات به مدت 5 دقیقه به آن اضافه کنند و در مرحله آخر آنها را به طور کامل آبکشی کنند.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی به افراد توصیه کرد: در صورت ابتلا به بیماری‌های اسهالی در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی و مصرف آنتی‌بیوتیک خودداری کنند.

معصومی‌اصل، استفاده از مایعات مناسب مانند دوغ، چای و مایع ORS را برای درمان اسهال مناسب عنوان کرد و خاطرنشان کرد مصرف نوشابه و آب‌میوه‌های صنعتی، اسهال و استفراغ را تشدید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها