بر فراز آسمان هلند انجام شد

پرواز هواپیمای مسافربری با سوخت زیستی

یک شرکت هواپیمایی اولین پرواز هواپیمایی بوئینگ خود را که از سوخت زیستی استفاده می کند به انجام رساند و 40 مسافر این پرواز را به سفری یک ساعته به دور کشور هلند برد.
کد خبر: ۲۹۷۲۱۰

 هواپیماهای تجاری یکی از منابع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای به شمار می روند اما تولید کنندگان و مسئولان این هواپیماها در راستای کاهش میزان انتشار این گاز و مهار این مشکل در حال برداشتن قدمهای موثری هستند شرکتهایی مانند Virgin Atlantic پروازهای تجاری خود را با کمک سوختهای زیستی آغاز کرده اند و اکنون شرکت خطوط هوایی سلطنتی هلند اولین پرواز هواپیمای مسافربری خود را که از سوخت زیستی استفاده کرده است، به پایان برد.

این بوئینگ 747 که سوخت یکی از چهار موتور آن از 50 درصد بیوکروسن و 50 درصد سوخت جت تامین می شود، هفته گذشته 40 مسافر را برای گردشی یک ساعته به دور هلند به همراه برد، پروازی که به ادعای KLM در اروپا اولین به شمار می رود.

سوخت سبزی که برای انجام این پرواز مورد استفاده قرار گرفته است از روغن گیاه کاملینا و بر اساس تکنولوژی Hydro Processing ، روشی که امروزه به شکلی رایج برای تولید سوخت مورد استفاده قرار می گیرد، به دست آمده است این سوخت پس از ترکیب با سوختهای فسیلی به تمامی ویژگی های سوخت مناسب برای پرواز یک هواپیما از قبیل نقطه انجماد منفی 47 درجه و نقطه اشتعال 38 درجه دست پیدا خواهد کرد.

سوختهای زیستی توجه بخشهای متعددی از صنعت حمل و نقل را به خود جلب کرده اند، اما برخی این پرسش را مطرح می کنند که آیا کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به واسطه استفاده از سوختهای زیستی، منجر به افزایش میزان مصرف انرژی و فضای مورد نیاز برای کاشت محصولاتی که منبع سوختهای سبز هستند نخواهد شد؟

به گفته KLM از آنجایی که گیاه کامیلا گیاهی است که توانایی رشد در شرایط نامناسب برای رشد محصولات غذایی را دارد به عنوان منبع مناسب سوخت زیستی انتخاب شده است، زیرا کاشت و برداشت آن نیازمند صرف مواد ارزشمند غذایی، آب و زمین نخواهد بود.

بر اساس گزارش گیزمگ، رئیس شرکت KLM معتقد است زنجیره غذایی نباید به خطر بیافتد و تولید بیوکروسن نباید به عاملی برای تحلیل و نابودی منابع آب جهان شود، محافظت از محیط زیست نیز از دیگر مباحثی است که در زمینه تولید سوختهای زیستی باید در نظر گرفته شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها