
مینیاتورامروز در ایران در ایران ، نقاش ها کار مینیاتوریست ها و مینیاتوریست ها کار آنها را نمی بینند. مینیاتوریست ها معتقدند نقاش ها کار بلد نیستند و خطخطی می کنند و بیخودی های وهوی راه می اندازند و نقاش ها معتقدند مینیاتورسیت ها اصلا از هنر اطلاعی ندارند و یک کار قدیمی را دارند تکرار می کنند. مینیاتوریست ها فکر می کنند با هر نوآوری شان غیرجدی برخورد می شود و کسی به آنها بها نمی دهد. شیوه تدریس مینیاتور این است که هنرجو نزد استاد ، خوب تکنیک را یاد بگیرد. ولی بیشتر آنها کار استاد را تکرار می کنند. مینیاتور تکنیک سختی دارد و هر نقاشی ، مینیاتور بلد نیست. این یک تکنیک اضافه است که یاد می گیرد و من خودم در هنرستان نقاشی خواندم. در دانشگاه گرافیک و در مینیاتور شاگرد استاد فرشچیان بودم. در هر حال مینیاتوریست های ما تاریخ هنر ایران ، غرب و روشهای دیگر نقاشی را یاد نمی گیرند و وقتی ناآشنا هستند، چگونه می توانند نوآوری کنند. در بروز نوآوری باید نسبت به پیرامون اشراف وجود داشته باشد. دلیل دیگر هم آن است که مطرح نمی شوند و به آنها شجاعت داده نمی شود. دست کم این است که از نمایشگاه های جهانی اسلایدها و کتابهایی در اختیارشان قرار گیرد. البته فضای نقد هم در ایران به گونه ای است که ما از آن ، چیزی نمی آموزیم یا تعریف و تمجید است یا انتقاد صرف و مطلق بینی ! |
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم
سعید شیخزاده در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد