پیامبر(ص) در مورد حضرت علی (ع) میفرماید: «علی معالحق والحق مع علی یاور حیثما و در جای دیگر میفرماید: اللهم ادر الحق حیثما دار.»
علی با حق است و حق با علی است و هرجا علی باشد حق به دور او میگردد و در جای دیگر دعا میکند که خدایا هرجا علی هست، حق را به دور او بگردان. یعنی علی تجسم و تمثل حق است و به مرتبهای فراتر از به دنبال حق رفتن و حق گفتن رسیده و تجسم عینی حق گردیده است. آنجا مطلب بهتر رخ مینماید که شاهد حدیثی مشابه این روایت از پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد عمار هستیم با این تفاوت که حضرت میفرماید: عمار با حق است و حق با عمار و هرجا حق باشد، عمار به دور آن میگردد.
لذا تعبیر مشابه ترسیم جایگاه علی (ع) در مورد حضرت زهرای مرضیه (س) از لسان پیامبر (ص) که زهرا را تجسم مهر و قهر الهی میداند، باعث اهمیت و توجه است.
رهبر معظم انقلاب به این نکته ظریف در مورد جایگاه حضرت فاطمه (س) بهخوبی اشاره فرمودند:
«خیلی چیز عجیبی است! اینجور نیست که بگوییم این بنده بلندمرتبه هر جایی که خدا خشمگین است، او هم خشمگین میشود؛ نه، عکس قضیه است؛ هرجا او خشمگین بشود، خدا خشمگین میشود. عظمت را ببینید!»
یعنی قول و فعل حضرت زهرا سلاما...علیها ملاک تشخیص حق از باطل است و لذاست که آنچه از حضرت به یادگار مانده با وجود عمر کوتاهشان از خطبه فدکیه تا دعوت مهاجر و انصار و تا وصیت به تدفین مخفیانه، همگی توانست چراغ روشنگری در طول تاریخ باشد و به گفته یکی از نویسندگان عرب؛ «فاطمه صرخه مسویه مدى التاریخ» فاطمه یک فریاد بلند و رسا در طول تاریخ است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
شکیبا حسینی، رهبر ارکستر سمفونیک رنسانس در گفت و گو با «جام جم» مطرح کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگو با مهندس حمیدرضا هلالی، عکاس، پژوهشگر و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران مطرح شد
دانیال نوروش از لذت مضاعفش در سریالی گفت که یادآور «روزیروزگاری» بود