دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد:

برخی خانواده‌های غزه هر ۲ یا ۳ روز یک وعده غذا می‌خورند

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد برخی از خانواده‌ها در جنوب نوار غزه هر دو یا سه روز تنها یک وعده غذا می‌خورند، در حالی که سایر خانواده‌ها نیز به تقسیم غذا با یکدیگر وابسته‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، این مساله را فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری ابراز داشت و تاکید کرد هزاران نفر از آوارگان جنوب نوار غزه از عدم دسترسی به سرپناه، خدمات درمانی، آب، غذا و فاضلاب رنج می‌برند.

وی افزود، از ۷ تا ۱۴ ژوئن جاری این دفتر ارزیابی‌های بشردوستانه را در اماکن حضور آوارگان در دیرالبلح و خان‌یونس و منطقه المواصی در رفح انجام داده و مشخص شده که مردم در چادرها و پناهگاه‌های موقت و پر ازدحام زندگی می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده پناهگاه‌ها به شدت نیازمند اصلاح بوده و هیچ محافظتی در برابر گرمای شدید هوا ندارند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این دفتر بین‌المللی ادامه داد دسترسی به آب بسیار کم بوده و مردم برای دریافت آب باید ساعت‌های طولانی در صف بایستند و مجبور هستند از آب دریا برای مصارف خانگی استفاده کنند.

در بخش دیگری از بیانیه‌ این دفتر تاکید شده با توجه به انباشت فاضلاب بیماری‌های واگیردار در غزه شیوع یافته و به دلیل فقدان بهداشت، حشرات، جوندگان و مارها در مناطق مسکونی زیاد شده‌اند.

در ادامه تاکید شده برخی خانواده‌ها روزانه تنها یک وعده غذا می‌خورند و این برای برخی دیگر یک وعده غذا در دو یا سه روز است و معمولاً غذای آنها نان بوده و غذاهای خود را با یکدیگر تقسیم کرده و تلاش می‌کنند داشته‌های حداقلی خود را نیز ذخیره سازی کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید کرد محدودیت‌های ایجاد شده برای دسترسی همچنان به طور جدی ارسال کمک‌های بشردوستانه و خدمات ضروری به سراسر غزه را با مشکلات شدید مواجه کرده و لازم است عملیات بشردوستانه به طور کامل در نوار غزه تسهیل شده و تمام موانع در این روند رفع شود.

newsQrCode
برچسب ها: آوارگان رفح غزه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها