نگاهی به آنچه در چهاردهمین دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق گذشت

نامه‌نگاری برای ترور و آدم‌کشی

چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴متهم حقیقی و یک متهم حقوقی یعنی تشکیلات سازمان مجاهدین یا همان «منافقین»‌ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی دهقانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۶۰۹
 
در ابتدای این جلسه قاضی دهقانی از وکیل شکات خواست تا در جایگاه قرار بگیرد و مطالب خود را بیان کند. وکیل شکات با بیان این‌که خانواده شهدا سه خواسته مطالبه خسارت، مطالبه دیه و مطالبه ضر‌ر و زیان ناشی از جنایاتی که علیه آنها رخ داده است را دارند، اظهار‌کرد: بیش از ۱۷ هزار نفر توسط این گروهک به شهادت رسیده‌اند و در کیفرخواست نام حدود ۶۰۰ شهید درج شده است.تقاضا داریم نام تمام شهدا در کیفرخواست اضافه شود و در مورد آنها نیز صدور رای انجام شود.مرادیه، وکیل شکات همچنین بیان کرد: اشخاص حقوقی و متهم و عناوین اتهامی آنها عبارتند از: «الف»- افساد فی‌الارض از طریق اجتماع با مباشران و مسببان اقدامات جنایتکارانه و گسترده ارتکابی توسط اعضای سازمان‌یافته خود در زمینه ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد احراق و تخریب در حد وسیع، جنایات گسترده علیه تمامیت جسمانی افراد که منتهی به قتل و شهادت ۱۷ هزار نفر از اتباع ایران اسلامی شد، اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی و ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد و اموال عمومی و خصوصی، از حیث تامین هدف قیام مسلحانه علیه حاکمیت مشروع مستقر در کشور ایران، یعنی جمهوری اسلامی.وی در توضیح اتهام مورد «ب» گفت: تسبیب در بغی و اجتماع با اعضای باغی از طریق طراحی بخش‌های مختلف و سازماندهی یکی از سیاست‌های کلی سازمان مجاهدین این بوده است که کلیه عملیات‌ها مسلحانه و خشونت‌آمیز باشد که در تمامی عملیات‌ها و جرائمی که روی داده، این بحث را مشاهده می‌کنید.مرادیه، وکیل شکات ادامه داد: بند «پ» تسبیب در محاربه در اجتماع با اعضای محارب خود یعنی حلقه مرکزی سازمان است. اتهام بعدی تسبیب بر تشکیل و اداره جمعیت یا فرقه تروریستی و ضدامنیتی موسوم به سازمان مجاهدین خلق ایران معروف به سازمان منافقین در اجتماع با سایر مباشرین یعنی اعضای مرکزیت سازمان از سال ۵۷ تاکنون در داخل و خارج از ایران از‌جمله کشورهای فرانسه، آلمان، آلبانی آمریکا و... با هدف برهم زدن امنیت ملی ایران از طرق مختلف است.
   
نامه‌هایی که بوی شهادت می‌داد
در ادامه ‌زهرا فرشی‌مقدم، فرزند شهید فرشی‌مقدم در جایگاه قرار گرفت و گفت: پدرم در نیمه دی ماه ۱۳۶۰ در مغازه آجیل‌فروشی خود در خیابان امیرآباد شمالی توسط منافقین به شهادت رسید. مدارک و اسنادی داریم که دال بر این موضوع است که توسط این گروهک ترور شده است. پدرم پاسدار افتخاری سپاه پاسداران نبودند، مذهبی و جزو افراد متدین و انقلابی جامعه بودند. ایشان عکس امام خمینی‌(ره) را در منزل و محل کارشان می‌زدند. پس از واقعه هفتم تیر این گروهک نامه‌هایی برای پدرم فرستاد و ما را تهدید و تعقیب کرد.وی در ادامه متن نامه تهدید این گروهک را در دادگاه قرائت کرد و گفت: در این نامه آمده: «بدون شما رژیم خمینی نمی‌تواند یک روز هم دوام بیاورد. از ارگان‌های سرکوب ضدخلقی رژیم خمینی کنار بکشید و بیش از این خود را مورد انزجار مردم قرار ندهید. بیش از این خون جوانان انقلابی این مملکت را که به دست خمینی تباه و ویران شده است به زمین نریزید و خود را در معرض هلاکت قرار ندهید و آینده خود را تباه نسازید. قبلا گفته‌ایم نیروهای انقلابی هیچ‌گونه کینه شخصی نسبت به شما ندارند؛ اگر به هشدارها توجه نکنید، خود مسئول نتایج کردارها و عاقبت شوم خود خواهید بود.»
فرزند شهید فرشی‌مقدم در ادامه به تعداد نامه‌ها اشاره کرد و گفت: این نامه‌ها زیاد است. آنها را داخل مغازه یا خانه می‌انداختند. اینها را قبل از شهادت پدر داخل خانه می‌انداختند. بعد از شهادت هم نامه‌هایی داشتیم. فرزند شهید فرشی‌مقدم ادامه داد: شب‌ها نامه‌هایی برای ما می‌فرستادند و زنگ منزل‌مان را می‌زدند و حتی روزها در می‌زدند و وقتی برای بازکردن  می‌رفتیم، کسی پشت در نبود و تنها نامه‌ای را داخل منزل می‌انداختند. به تلفن منزل ما زنگ زده و مادرمان را تهدید می‌کردند و به او می‌گفتند تو را نیز مانند شوهرت به قتل می‌رسانیم و بچه‌هایت را در راه مدرسه می‌دزدیم و منزل‌تان را هم مانند مغازه‌تان به آتش می‌کشیم.‌وی ادامه داد: چند نفر با نارنجک مغازه پدرم را به آتش کشیدند و ضامن نارنجک از همان اتفاق را امروز برای دادگاه آورده‌ام.‌
   
اهمیت تعهدات جامعه بین‌المللی برای مقابله با تروریسم
در بخش دیگر این جلسه وکیل شکات گفت: تعهدات دولت‌ها و جامعه بین‌المللی برای مقابله با تروریسم بسیار حائز اهمیت است و شورای امنیت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای بین‌المللی در راستای مقابله با تروریسم قطعنامه‌های متعددی را به تصویب رسانده و دولت‌ها را به پایبندی به آنها برای مقابله با تروریسم و متعهد کردن‌شان الزام کرده است. سازمان ملل و شورای امنیت قطعنامه ۱۲۶۷ مصوب سال۱۹۹۷را تصویب کرده است وگروه‌های مختلفی نظیر القاعده، طالبان، داعش و افراد و نهادهای وابسته به آنها را تروریسم می‌داند.سازمان ملل و شورای امنیت، که دست‌نشانده آمریکا هستند و با انگشت اشاره آمریکا قطعنامه‌ای تصویب یا رد می‌شود و خود آمریکا و کشورهای اروپایی سازمان مجاهدین خلق را در فهرست سازمان‌های تروریستی وارد کردند، اما در سال ۲۰۱۰ نام این سازمان از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج شد. این مسأله که آنها خودشان این سازمان را محکوم کردند و سپس از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کردند، نشان‌دهنده حمایت آمریکا و کشورهای بین‌المللی است. همان‌طور که خودشان پرورش‌دهنده القاعده، داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی هستند و از آنها حمایت می‌کنند و بودجه در اختیارشان قرار می‌دهند، حامی سازمان مجاهدین خلق‌هم‌هستند.
وی ادامه داد: آنها قطعنامه‌هایی را تصویب می‌کنند که خودشان به آن پایبند نیستند و آن که مطابق با نظر و سلیقه‌شان باشد را از لیست تروریسم خارج می‌کنند و آن‌که مطابق منافع‌شان نباشد را تروریسم می‌دانند. نکته قابل‌تامل این است که چه طور کشورهایی نظیر آلبانی، فرانسه، آلمان و آمریکا اعضای سازمان مجاهدین خلق را به راحتی در کشورشان استقرار می‌دهند و به سران و اعضای این گروهک اجازه فعالیت آزادانه می‌دهند؟ این مسأله نشان‌دهنده رویکرددوگانه کشورهای مذکور درمقابله باتروریسم است.

جرائمی که همچنان ادامه دارد
وکیل شکات گفت: جرائم ارتکابی این گروهک همچنان ادامه دارد و همچنان تهدید بزرگی برای امنیت داخلی و خارجی کشور است. تسبیب در همکاری موثر اطلاعاتی در جاسوسی سازمان یافته با دولت بیگانه و متخاصم رژیم بعث عراق و همکاری با دولت خارجی متخاصم طی سال‌های ۶۵ تا ۶۸ هجری است. در زمان هشت سال جنگ تحمیلی این گروهک در راستای همکاری با صدام و منافع خود علیه اسیران ایرانی در عراق همکاری می‌کردند. از سال ۵۷، ۵۸، ۶۰ و بعد از آن حتی در راستای همکاری با دول خارجی علیه ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.
در بخش دیگر این جلسه، خانم ‌نصرت شعرباف، همسر شهید حجت‌الاسلام ‌‌رفعتی‌پور‌ و دختر شهید ‌فرشی‌مقدم‌ در جایگاه قرار گرفته و مطالب خود را بیان کردند. همسر شهید رفعتی‌پور با بیان این‌که از منافقین و تمام افرادی که همسرم را شهید کردند شکایت دارم، گفت: افراد شاهد گفتند که دو نفر به همسرم شلیک کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها