پلیس آمریکا ۸۰ دانشجوی حامی فلسطین را دستگیر کرد

اسکات هرناندز جیسون دستیار معاون دانشگاه سانتاکروز در ایالت کالیفرنیا آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که افسران پلیس، ۸۰ نفر از دانشجویان معترض حامی فلسطین متحصن در محوطه این دانشگاه را دستگیر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۵۸

به گزارش جام‌جم‌آنلاین  به نقل از ای بی سی نیوز، در این بیانیه آمده است: افسران مجری قانون که از چندین مرکز پلیس به این دانشگاه اعزام شده بودند، بامداد جمعه (به وقت محلی) با حمله به چادرهای معترضان حامی فلسطین در محوطه این دانشگاه، ۸۰ نفر از آنها را دستگیر کردند.

این بیانیه می‌افزاید: افسران پلیس همچنین یک اردوگاه و سنگر را که دسترسی به محوطه دانشگاه سانتاکروز را برای چند روز مسدود کرده بود، برچیدند.

بر اساس این بیانیه، از هفته‌ها قبل به دانشجویان معترض حامی فلسطین دستورالعمل‌های مکرر داده شد تا اردوگاه را حذف کنند و مانع دسترسی به منابع متعدد دانشگاه و خود محوطه دانشگاه نشوند.

به گفته شاهدان عینی، اکثر دانشجویان معترض تا ساعت ۹ صبح جمعه (به وقت محلی) یا بازداشت شده و یا منطقه را ترک کرده بودند.

در همین حال سینتیا لاریو مدیر دانشگاه سانتاکروز در ایمیلی که برای کلیه اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه ارسال کرد، با بیان اینکه دانشجویان معترض حامی فلسطین خواهان قطع رابطه با شرکت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و همچنین پایان دادن به روابط با سازمان‌هایی که از دانشجویان یهودی حمایت می‌کنند بودند، خاطرنشان کرد: خواسته‌های آنها خارج از اختیارات من بود.

نیروهای پلیس آمریکا در حالی که دانشجویان معترض جنگ غزه را به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب، سرکوب و بازداشت می‌کنند، نتایج نظرسنجی یک مرکز مستقل و غیرانتفاعی نشان می‌دهد که تقریبا ۹۷ درصد از اعتراض‌های دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

روزنامه انگلیسی گاردین در این خصوص، نوشت: ارزیابی و تحلیل ۵۵۳ مورد اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا در همبستگی با فلسطینی‌ها در بازه زمانی بین ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) تا ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) نشان می‌دهد که ۹۷ درصد از آنها آسیب جدی به دنبال نداشته است.

این آمار را سازمان «پروژه داده‌های مکان و رویداد درگیری‌های مسلحانه» (آکلد) به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی مستقل که خشونت و اعتراض‌های سیاسی در سراسر جهان را رصد می‌کند، منتشر کرده است.

اسناد این سازمان نشان می‌دهد که در بازه زمانی یاد شده دست کم ۷۰ مورد دخالت پلیس با استفاده از قوه قهریه علیه معترضان دانشگاهی رخ داده که شامل بازداشت معترضان و استفاده از تاکتیک‌های فیزیکی برای متفرق کردن معترضان از جمله استفاده از گازهای شیمیایی و دیگر ابزارهای اعمال خشونت فیزیکی است.

این داده‌ها همچنین حکایت از آن دارد که تقریبا در نیمی از این اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا که در آن خشونت به کار رفته است به دلیل مداخله پلیس و مجبور شدن دانشجویان به مقابله با خشونت پلیس بوده است.

اعتراضات در همبستگی با مردم غزه و حمایت از فلسطین از آوریل (فروردین) گذشته در دانشگاه‌های سراسر آمریکا شکل گرفته است و دانشجویان از مدیران خود می‌خواهند به صورت علنی از آتش بس در غزه حمایت کرده، سرمایه گذاری و همکاری با شرکت‌های صهیونیستی و تامین کننده تسلیحات ارتش این رژیم را متوقف کرده و روابط دانشگاهی با این رژیم را قطع کنند.

جنبش دانشجویی در آمریکا انگیزه اعتراضات مشابهی را در دانشگاه‌های انگلیس و اروپا و سایر کشورها از جمله هند و لبنان ایجاد کرده است.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری آسوشیتدپرس ارائه داده است از ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) تاکنون، بیش از سه هزار نفر در محوطه‌های ۶۳ کالج و دانشگاه‌ آمریکا دستگیر شده‌اند و رئیسان این دانشگاه‌ها با توسل به پلیس، اقدام به استفاد از قوه قهریه برای برچیدن چادرهای دانشجویی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها