یک تورلیدر کرمانشاهی؛

برای معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه ضعف های بسیار داریم

ملیحه مهدوی گفت:زمانی که وارد عرصه گردشگری شدم،یکی از مسائلی که برای من دردناک بود این واقعیت بود که متقاضیان تورهای کردستان و لرستان بسیار زیاد بود که متاسفانه کرمانشاه از این فرصت ها محروم است و دردناک تر اینکه گردشگران حتی نمی دانند که برای رفتن به استان های مجاور می توانند از استان ما رد بشوند و این مسئله بسیار جای تأسف دارد،که مسافران با جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه کوچکترین آشنایی ندارند.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۱۰

جام جم آنلاین؛ این فعال حوزه گردشگری ضمن گله مندی از میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت:افرادی که در اماکن قدیمی و توریستی کار می کنند،پرزنت نمی شوند و قدرت معرفی کردن به نحو مطلوب را ندارند.

وی اضافه کرد:یکی دیگر از نقایص میراث فرهنگی استان،عدم معرفی اغلب اماکن تاریخی و توریستی به مسافرانی است که از خارج از استان به کرمانشاه می آیند،بعنوان نمونه تکیه بیگلربیگی که ورودی آن روبروی مسجد جامع قرار دارد،به علت عدم نصب تابلو در ورودی استان و سطح شهر و حتی اطراف تکیه بیگلربیگی به خوبی معرفی نشده و مسافران از طریق لوکیشن باید آدرس را پیدا بکنند.

مهدوی اظهار داشت:برخی افراد که در حوزه گردشگری استان فعال هستند رفتار درستی با گردشگرانی که با صرف هزینه و از راه دور به این استان آمده اند را ندارند و بارها شاهد این نوع رفتارها که در شأن این استان نیست بوده ام و همچنین برخی افراد که به عنوان نگهبان اماکن تاریخی هستند هم برخورد خوبی با مسافران و گردشگران ندارند و این موضوع برای استان ما خیلی بد است.

این فعال حوزه گردشگری بیان داشت:با توجه به تعداد مسافران در کرمانشاه،تعداد اقامتگاه های سنتی ما خیلی کم است و این تعداد حتی جوابگوی مسافران داخل استان هم نیست.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به آمار بالای خانه های قدیمی استان که قابلیت تبدیل شدن به هتل و رستوران را دارند گفت:متاسفانه و به شکل کاملا انحصاری،اقامتگاه های محدودی در اختیار تعداد اندک از افراد قرار دارد.

وی ضمن گله مندی از سازمان میراث فرهنگی در عدم نظارت و مدیریت این اقامتگاه هاگفت: نباید این اقامتگاه ها را به هر قیمتی در اختیار مسافران قرار می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها