جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که چشم انداز جامعی از توافق آتش‌ بس در نوار غزه به میانجیگران مصر و قطر ارائه کرده‌اند.
جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که چشم انداز جامعی از توافق آتش‌ بس در نوار غزه به میانجیگران مصر و قطر ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۹۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در چارچوب پیگیری روند مذاکرات از طریق برادران میانجی مصر و قطر، برای توقف تجاوز به مردم ما در غزه، امداد رسانی و کمک به آنها، بازگشت آوارگان به محل سکونت خود و خروج نیرو‌های اشغالگر از نوار غزه، جنبش حماس با تمرکز بر این اصول و مبادی که برای توافق ضروری هستند، دیدگاه کاملی به برادران ارائه کرده است.»

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این جنبش مقاومت افزود: چشم‌اندازی که جنبش ارائه کرده دیدگاه آن را در خصوص تبادل اسیران نیز شامل می‌شود و جنبش حماس نسبت به حقوق و دغدغه‌های ملت جانبدارانه عمل خواهد کرد. این در حالی است که حماس وارد جزئیات نشده است.

این جنبش گفت که دستیابی به توافق اکنون به موضع اشغالگران و میزان فشار آمریکا بر نتانیاهو بستگی دارد.

پاسخ جنبش حماس با اشاره به اصرار آن بر اجازه بازگشت آوارگان به مناطق خود در شمال نوار غزه شامل «خواسته‌های مربوط به بازگشت ساکنان به شمال نوار غزه» است. یک منبع به کانال ۱۱ عبری گفت: «ما می‌توانیم روی این خواسته‌ها کار کنیم.»

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر پنجشنبه اشاره کرده بودند که در چند روز گذشته شاهد «پیشرفت‌هایی بوده‌اند که ممکن است منجر به تحول» در مذاکرات شود. این رسانه‌ها افزودند این تحول در نتیجه تلاش‌های دور از کانون توجهات بوده است.

با این حال، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «پیشنهاد آتش‌بس جدید در نوار غزه که روز پنجشنبه توسط حماس به میانجی‌ها ارائه شد، همچنان بر اساس خواسته‌های غیرواقعی است.»

در این بیانیه آمده است که «بیانیه‌ای در این باره روز جمعه به کابینه جنگ و هیات وزیران گسترده ارائه خواهد شد.»

بنیامین نتانیاهو نیز ادعا کرد که اسرائیل «برای اولین بار» شاهد فشار قطر بر جنبش حماس در مورد معامله تبادل اسیران با اسرائیل است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس پیشتر تاکید کرده بود که اگر اشغالگران از ناسازگاری خود دست بردارند، فرصتی برای دستیابی به توافقی چند مرحله‌ای در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها