ویژگی صندلی اداری برای دیسک کمر

کمر درد و دیسک کمر یکی از شایع ترین بیماری ها در بین کارمندان و افرادی است که روزانه بیش از 6 ساعت بر روی صندلی های خود مشغول کار هستند.
کد خبر: ۱۴۴۴۵۷۹

 به همین دلیل انتخاب صندلی اداری برای دیسک کمر و جلو گیری از بروز درد های کمر دارای اهمیت بالایی می‌باشد. با ما همراه باشید تا مهم ترین ویژگی صندلی اداری مناسب برای دیسک کمر را با هم بررسی کنیم.

ویژگی صندلی اداری برای دیسک کمر

در هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری یکی از مهم ترین عاملی که صاحبان کسب و کار باید ان توجه داشته باشند، سلامت کارکنانشان است. صندلی اداری یکی از مهم ترین لوازم اداری که در انتخاب آن باید دقت بیشتری داشت یاشند. در ادامه به 4 ویژگی صندلی مناسب دیسک کمر می‌پردازیم. این ویژگی ها از جمله مهم ترین ویزگی های است که در هنگام خرید صندلی اداری باید به آن توجه کنیم.

1- قابلیت تنظیم پشتی صندلی

اگر دیسک کمر دارید یکی از مهم ترین ویژگی هایی که موقع انتخاب صنئلی اداری باید به آن توجه کنید قابلیت تنظیم پشتی صندلی است. اگر دیسک کمر دارید صندلی ایی را انتخاب کنید که انحنای آن متناسب با انحنای ستون فقرات باشد.

اکثر افراد تصور میکنند اگر به صورت 90 درجه بر روی صندلی خود بشینند فشاری بر روی ستون فقرات قرار نمی‌گیرد؛ در صورتی که صندلی ایی مناسب دیسک کمر، صندلی است که که بتواند انحنای ستون فقرات شما را جفظ کند و تکیه گاه مناسبی برای شما باشد.

صندلی مخصوص دیسک کمر بهتر است دارای پشتی بلند باشد و شانه های شما هم راستای آن قرار بگیرید. همچنین عرض پشتی صندلی حداقل بین 32 تا 36 سانتی متر باشد. ارتفاع صندلی با توجه به قد شما بین 50 تا 82 سانتی متر باید باشد و دارای یک قوس محدب در قسمت پشت و کمر باشد تا بتواند از مهره های شما محافظت کند.

اگر شما نیز دارای درد های کمر و ستون فقرات هستید و صندلی اداری شما فاقد انحنا است میتوانید از بالشتک یا پشتی های صندلی که میتوانید به صندلی اضافه کنیداستفاده کنید تا فشار کمتری به مهره های ستون فقرات شما وارد شود.

 

2-قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی

یک دیگر از خصوصیاتی که باید هنگام خرید صندلی اداری مناسب به آن توجه کنید قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی است. همانطور که به آن اشاره کردیم بهترین ارتفاع صندلی با توجه به قد افراد بین 50 تا 82 سانتی متر است.

ارتفاع صندلی باید، به این صورت که پا ها بیش از خط خم نشود و از طرفی آنقدر بلند نباشد تا پاهای شما از صندلی آویزان باشد زیرا در این حالت ممکن است شما دچار واریس شوید. به همین دلیل صندلی ایی که خریداری می‌کنید باید به صورتی باشد که بتوانید با توجه به قد خود آن را تنظیم نمایید.

3-قابلیت خواباندن پشتی صندلی

زمانی که افراد بیش از حد در پشت میز اداری خود به صورت نشسته مشغول به کار هستند خسته می‌شوند و تمایل دارند برای مدتی دراز بکشند. قابلیت خواباندن صندلی کمک میکند تا شما هر موقع در ناحیه گردن و کمر احساس فشار بیش از حد داشتید بتوانید پشتی صندلی را بخوابانید و استراحت کوتاهی به ستون فقرات خود بدهید .

با این کار شما فشار وارد شده به ستون فقرات را کمی کاهش می‌دهید، وبعد از چندین ساعت کار متوالی مقداری به آرامش نسبی برسید. استفاده از صندلی دارای قابلیت خواباندن پشتی صندلی بهترین راه برای ستراحت دادن به کمر و ستون فقرات است.

4- دارا ی نشیمنگاه مناسب باشد

داشتن نشیمنگاه راحت یکی دیگر از ویژگی های مهم تمام صندلی های اداری، راحتی و... می‌باشد. مناسب بودن نشیمنگاه صندلی از نظر اندازه و راحتی یکی از راه های کاهش درد های کمر است. نشیمنگاه صندلی اداری مخصوص دیسک کمر باید حداقل حدود 2.5 سانتی متر از عرض مفاصل ران عریض تر باشد.بر طبق آخرین تحقیقات محققان نشیمنگاه صندلی باید بین 40 تا 45 سانتی متر طول و 38 تا 42 سانتی متر نیز عرض داشته باشد.

ویژگی صندلی اداری برای دیسک کمر

در هنگام خرید صندلی اداری به این نکات توجه کنید

به صورت کلی در هنگام خرید و انتخاب صندلی اداری برای جلوگیری از عوارض نشستن های طولانی مدت باید به نکات زیر توجه فرمایید:

  • قابلیت تنظیم پشتی صندلی داشته باشد و از مهره ها حایت کند
  • پشتی صندلی حالت فنری داشته باشد
  • برای رویه صندلی از پارچه هایی که ضد تعریق هستند استفاده شود
  • دارای ارگونومی باشد
  • به راحتی بتوانید ارتفاع آن را تنظیم کنید
  • عمق نشیمنگاه مناسب و راحت باشد
  • از کمر و ستون فقرات شما حمایت کند

 

 چند نکته برای استفاده مناسب ازصندلی مخصوص دیسک کمر

در برخی از مواقع، افراد با وجود اینکه از صندلی های ارگونومیک مخصوص دیسک کمر استفاده میکنند بخاطر استفاده نامنسب از صندلی دچار درد های کمر و ستون فقرات می‌شوند در ادامه به چند نکته برای جلوگیری از بروز این درد ها میپردازیم

  • در هنگام نشستن بیش از حد به جلو خم نشوید؛ مانیتور رابه صورتی رو به روی خود بگذارید که برای انجام امور اداری و دیدن صفحه مانتیتور مجبور نباشید بیش از حد خم شوید تا صفحه مانیتور را به درستی ببینید.
  • در هنگام نشستن پشت میز و بر روی صندلی اداری به زاویه بین آرنج ها با میز توجه کنید این زاویه باید بین 90 تا 100 درجه باشد و مچ دست شما بر روی میز به صورت صاف قرار بگیرد
  • اگر میخواهید کمتر دچار کمر درد شوید از استراحت غافل نشوید؛ کافیست بعد از هر 30 تا 45 دقیقه از روی صندلی بلند شوید و کمی قدم بزنید و حرکات کششی انجام دهید.
  • از ملزومات اداری همانند زیر پایی و پشتی صندلی استفاده کنید؛ اگر صندلی اداری شما دارای قوس نیست بهتر است برای جلوگیری از درد های ستون فقرات و فشار وارد شده بر آن از پشتی صندلی یا همان بالشتک صندلی استفاده کنید؛ و اگر احساس ناراحتی در هنگام نشستن بر روی صندلی را دارید پیشنهاد میکنیم از زیر پایی استفاده کنید.

جمع بندی

انتخاب صندلی برای دیسک کمر با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردیم کار دشواری نیست. دقت درخرید صندلی ارگونومیک باعث میشود تا شما و کارکنانان شما آسیب کمتری در هنگام نشستن های طولانی مدت در ناحیه ستون فقرات خود داشته باشید و تا حد زیادی از صدمات احتمالی جلوگیری میکند. انتخاب صندلی مناسب کمر درد موجب می‌شود تا بازدهی کارکنان شما نیز اقزایش می‌یابد.

همچنین شما میتوانید برای انتخاب صندلی ارگونومیک مناسب از مراکز معتبری که دارای مشاورین و متخصصین مجرب کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی صندلی مناسب دیسک کمر را به راحتی خریداری نماییید .

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها