رویت هلال ماه در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی علمی تر است

فارس: عضو ستاد ویژه رویت هلال ماه دفتر مقام معظم رهبری گفت: رویت هلال ماه در ایران در مقایسه با کشورهای اسلامی و اروپایی صحیحتر و علمیتر است.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۱

علیرضا موحدنژاد امروز در کارگاه آموزشی ویژه رویت هلال ماه که از سوی کارشناسان اعزامی دفتر مقام معظم رهبری برای طلاب، دانشجویان و محققان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد، رویت هلال ماه در کشورمان را در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی و اروپایی منحصر به فرد خواند و افزود: رویت هلال ماه در ایران با توجه به امکانات علمی، تیمهای تخصصی و دستاندرکار در این زمینه در مقایسه با سایر کشورها صحیحتر و علمیتر است.
وی افزود: این گروههای تخصصی و کارشناسی به دستور مقام معظم رهبری در تمامی استانها تشکیل شده است.
موحدنژاد رویت هلال ماه را در بین مسلمانان جهان موضوعی با اهمیت دانست و گفت: با توجه به اهمیت و حساسیتی که در این زمینه وجود دارد تیمهای تخصصی در کشور و سراسر جهان با بسیج تمامی امکانات گزارشهای علمی لازم را تهیه میکنند.
موحدنژاد تشکیل گروههای استهلال هلال ماه از اهم این فعالیتها خواند و گفت: گروههای استهلال از افراد با تجربه و آموزشدیده تشکیل و گزارشهای علمی این گروهها به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری منعکس میشود.
به گفته وی در ستاد استهلال با تجربهترین افراد در رویت هلال که رکورداران بینالمللی رویت هلال هستند گزارشها را بررسی کرده و سؤالات دقیقی از رصدگران میپرسند تا از صحت آنها اطمینان حاصل کنند.
استاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: گزارشهای علمی بعداز دسته بندی به مقام معظم رهبری ارائه میشود و بعد از تائید ایشان اول ماه اعلام میشود.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به پتانسیل و امکانات استان آذربایجان شرقی و بخصوص دانشگاه تبریز مقرر شده است ستاد ویژه استهلال ماه در این استان نیز تشکیل شود.
سیدجلال شربیانی، معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه تبریز آشنایی بیشتر طلاب، دانشجویان، و محققان از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه رویت هلال ماه را از جمله اهداف این کارگاه آموزشی یکروزه اعلام کرد و گفت: در نظر داریم بعد از برگزاری این کارگاه آموزشی و با همکاری مرکز ستارهشناسی دانشگاه تبریز و حمایت حضرت آیتالله مجتهد شبستری، نماینده ولیفقیه در استان آذربایجان شرقی ستاد ویژهای در این باره تشکیل دهیم.
به گفته وی در این کارگاه آموزشی بیش از 40 نفر طلاب، دانشجو و محقق شرکت کردند.
این کارگاه آموزشی 11 شهریور به مدت یک روز در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها