یک اقتصاددان:

برخورد با فساد، اعتماد به نظام را افزایش می‌دهد

یک اقتصاددان گفت: انتظار مردم از حاکمیت سرعت عمل و شدت عمل در برخورد با مفاسدی از نوع پرونده فساد واردات چای است تا درس عبرت اساسی برای دیگران شود.
یک اقتصاددان گفت: انتظار مردم از حاکمیت سرعت عمل و شدت عمل در برخورد با مفاسدی از نوع پرونده فساد واردات چای است تا درس عبرت اساسی برای دیگران شود.
کد خبر: ۱۴۳۴۹۲۲

ایرج ندیمی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص پرونده فساد واردات چای گفت: آفتی که نظام را تهدید می‌کند موضوع بی‌اعتمادی و نارضایتی مردم است، هر اندازه بی‌اعتمادی ایجاد شده و تکثر یابد باعث فاصله بیشتر مردم از نظام می‌شود.

وی افزود: در این ارتباط موضوع سوء استفاده از منابع دولتی و ارزی و پولی و مانند آن است توضیح آنکه مبلغ مورد نظر در فساد چای مبلغ کمی نیست و این عدد بسیار نگران کننده است چرا که اگر حتی بودجه عمرانی را نیز قیاس کنیم به این اندازه به این اعداد از نظر اعتبار و تخصیص نمی‌رسد.

ندیمی با بیان اینکه فساد صورت گرفته موضوع کوچکی نیست و مسئولان و نهاد‌هایی که قوه قضاییه آن‌ها را در این ارتباط پیگیری کرده اعم از وزارت صمت، سازمان استاندارد، جهاد کشاورزی و دیگر نهاد‌های مرتبط نشان دهنده این است که این پرونده چند بخشی است و در یک وزارتخانه صورت نگرفته است.

این اقتصاددان با بیان اینکه موضوع بعدی در این ارتباط تاخیر صورت گرفته در پیگیری، برخورد یا اعلان موضوع است که می‌تواند در مردم باعث ایجاد تامل و تردید شود، تصریح کرد: این موضوع در زندگی مردم نقش چندگانه‌ای دارد چرا که این مقدار از ارزی که در موضوع واردات چای مورد سوء استفاده قرار گرفته است از چرخه دریافت خارج شده و در بازار به فروش رسیده و موجب فساد شده است.

این نماینده ادوار مجلس گفت: توده مردم یا دهک‌های پایین از این موضوع تاثیر بسیاری می‌گیرند چرا که بخش عمده‌ای از نارضایتی مردم به اقتصاد و گرانی‌ها مربوط می‌شود که این موضوع به نوعی نیز در انتخابات تاثیرگذار است. علی رغم دلبستگی کلی مردم به نظام و انقلاب، اما مردم با توجه به میزان رضایتشان از وضعیت اقتصادی در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در ابتدای به وجود آمدن چنین مفاسدی اینگونه موارد مورد توجه قرار گرفته و همان ابتدا با آن برخورد شود و نه اینکه در انتها مورد توجه قرار گیرد.

ندیمی گفت: بنابراین به نظر می‌رسد انتظار مردم از حاکمیت سرعت عمل، شدت عمل و... در اینگونه موارد است. باید برخورد با اینگونه پرونده‌ها درس عبرت اساسی برای دیگران شود تا به این ترتیب وزارتخانه‌ای بدنام نشده و نظام نیز آسیب نبیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها