نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جریان دانشجویی با همه نشیب و فراز‌ها اصیل‌ترین و اطمینان بخش‌ترین نگهبان آرمان‌ها و آرزو‌های انقلابی ملت ایران است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جریان دانشجویی با همه نشیب و فراز‌ها اصیل‌ترین و اطمینان بخش‌ترین نگهبان آرمان‌ها و آرزو‌های انقلابی ملت ایران است.
کد خبر: ۱۴۳۴۶۷۹

علی خضریان در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه جنبش دانشجویی یکی از حلقه‌های میانی است که می‌تواند تحولات اجتماعی را نمایندگی کند، تصریح کرد: دانشگاه و کرسی‌های آزاداندیشی محل پرسشگری و پاسخگو کردن مسولان است و دانشجو باید از این ابزار‌ها برای مطالبه گری استفاده کند.

خضریان همچنین افزود؛ تشکل‌های دانشجویی اجازه ندهند فضای گفتگو مسدود شود و فضا سیاه و سفید و صفر و یک شود. بلکه اجازه رشد افکار مختلف را بدهند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه جریان دانشجویی با همه نشیب و فراز‌ها اصیل‌ترین و اطمینان بخش‌ترین نگهبان آرمان‌ها و آرزو‌های انقلابی ملت ایران است، گفت: جریانی که در اغلب بزنگاه‌های مهم تاریخی برای آزادی و عدالت یک ملت نقش مؤثر ایفا کند و با نگاهی جامع برای برخاستن دوباره ایران، از همه چیز خود بگذرد.

این فعال سابق دانشجویی ادامه داد: مسئله‌ای که ۱۶ آذرماه را نسبت به بسیاری از رخداد‌های تاریخی متمایز کرده، این است که جریان دانشجویی مسلمان بر خلاف بسیاری از سیاسیون و روشنفکران چپ و راست که یا خود در شکل گیری کودتای ۲۸ مرداد دخالت داشتند و یا با دولت کودتا کنار آمده بودند، برای آزادی ملی ایران وارد میدان شد تا آنجا که خونش، سنگ فرش‌های دانشگاه تهران را رنگین کرد.

خضریان با بیان اینکه آزادی خواهی یکی از ارکان مهم هویت جنبش دانشجویی است، افزود: از آنجایی که آزادی برای جریان دانشجویی، بنا به مبنا موضوعیت دارد؛ یعنی آزادی به ماهو آزادی اساس این دغدغه جنبش دانشجویی است. می‌بایست همان حساسیت‌ها را که نسبت به آزادی فردی و آزادی ملی خودمان داشته‌ایم، نسبت به آزادی فرد و یا ملت‌های دیگر نیز داشته باشیم. 

او تاکید کرد: این عالی‌ترین سطح آزادی خواهی است که جنبش دانشجویی در ایران آن را از امام خمینی (ره) آموخت و پای آن نیز ایستاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: موضعی که جمهوری اسلامی ایران در قبال اشغال و غصب فلسطین دارد، به این دلیل است که یک گروه متجاوزی، آزادی برای داشتن سرزمین را از ملتی سلب کرده است. 

وی تصریح کرد: مگر می‌شود آزادی‌خواه بود و نسبت به چنین ظلمی ساکت ماند؟ کسانی که صحبت از آزادی می‌کردند، اما در قبال جنایات رژیم بصهیونیستی در غزه سکوت کردند، ثابت کردند که ادعایشان در موضوع آزادی، ریاکارانه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها