بیّنات برای ایجاد نهضت حفظ قرآن در اسلامشهر تلاش می‌کند

سید جواد قاسمی مدیر مؤسسه قرآنی بیّنات در گفتگو با جام جم گفت: مرکز تخصصی حفظ قرآن «بیّنات» از ابتدای سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی فعالیت قرآنی را زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رباط‌کریم آغاز و تاکنون حفاظ و قاریان زیادی را تربیت نموده است.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۶۳

به تعبیر اساتیدِ عزیز، مؤسسه بیّنات حفظ قرآن را در شهرستان رباط‌کریم احیا کرد و تعداد حفاظ این مؤسسه بیش از حفاظ تمام مؤسساتِ شهرستان هست و الحمدلله تعداد زیادی از شاگردان مؤسسه خودشان در شهرستان کرسی‌های حفظ در مساجد و مؤسسات تشکیل دادند و نهضتِ حفظی در منطقه راه افتاده است. در این راستا از کمک‌های بی‌دریغ روسای تبلیغات به ویژه حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا رواز بسیار بهره‌مند بوده‌ایم و همچنین همیشه در جشن‌های پایان دوره‌ی حفظ کل، از وجود استاد حاج احمد ابوالقاسمی بهره‌مند هستیم.

قاسمی افزود: استاد حاج احمد ابوالقاسمی در مصاحبه‌ای در صدا و سیما مدلِ تربیت حفاظ مؤسسه بیّنات که همراه با ترجمه و تفسیر و ادبیات عرب هست را الگویی برای دیگر مؤسسات معرفی نمودند.
مدیر مؤسسه بیّنات با تشریح برنامه‌های فعلی این مرکز افزود: در حال حاضر مرکز تخصصی حفظ قرآن بیّنات، فعالیت خود را از ابتدای مهرماه سال جاری در شهرستان اسلامشهر آغاز نموده است و این مرکز قرآنی در نظر دارد با کمک گرفتن از ظرفیت‌های اداره تبلیغات اسلامشهر یک کار بزرگ قرآنی در حوزه حفظ قرآن‌کریم انجام دهد و شعاری که در نظر دارد «ایجادِ نهضتِ حفظ قرآن» در شهرستان هست. یکی از مطالبات جدیِ قرآنیِ حضرت آقا، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور هست که با احتساب جمعیتیِ شهرستان اسلامشهر، که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ سهم شهرستانِ ما در این مطالبه‌ی رهبری تربیت ۵٠ هزار حافظ قرآن هست که این عدد را می‌توان ان‌شاءالله در قالب چند پروژه بزرگ محقق ساخت. در قدم اولِ طرحِ حفظِ همگانی که با عنوان «بیّنات یک» معرفی خواهیم کرد جامعه‌ی هدفمان ان‌شاء‌الله تربیت ۱۰۰۰ حافظ قرآن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها