درخواست سید حسن نصرالله برای مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس
سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در اولین شب قدر؛

درخواست سید حسن نصرالله برای مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس

صهیونیست‌ها در دام بی‌ثباتی

روز جهانی قدس درحالی با حضور میلیون‌ها نفر در کشورهای مختلف جهان برگزار شد که رژیم اشغالگر قدس در تنگنایی کم‌نظیر قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۲۱
نویسنده مجید محمدی - کارشناس مسائل بین‌الملل

فلسفه روز قدس این است که به جهان نشان دهد با اشغالگری و با ایجاد یک رژیم‌جعلی میانه‌ای ندارد. این یک فلسفه کلی است و هر سال هم تکرار می‌شود اما امسال این امر نمودی بیش از پیش دارد.

امروز ملت‌های مختلف در کشور‌های گوناگون جمع شدند و این خواسته را مطرح کردند که باید در برابر اشغالگری ایستاد، چراکه می‌بینند اسرائیل به پایان خود نزدیک است. امسال راهپیمایی روز قدس درحالی برگزار شد که در حوزه سیاست خارجی، کشور‌های منطقه با وجود همه تلاش‌هایی که رژیم صهیونیستی انجام داد، با این رژیم زاویه و فاصله گرفته و به همین دلیل، این رژیم در انزوای کامل قرار گرفته و حتی یاران پیشین غرب هم رسوایی نزدیکی به اشغالگران را برنمی‌تابند.

سال‌ها بود که کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا در راهبردی که به صلح ابراهیم مشهور شد، برای بهبود روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تلاش کردند اما در نهایت، دولت‌های عربی با هوشمندی، وحدت جهان اسلام را به همدستی با صهیونیست‌ها ترجیح دادند. در حوزه داخلی هم همان جماعتی که در مناطق اشغالی به سختی دور هم جمع شدند تا ملتی جعلی به نام اسرائیل را شکل دهند از شرایط خود راضی نیستند به طوری که در داخل اراضی اشغالی دست به اعتراض می‌زنند.

دولت افراطی صهیونیست، این روزها نه‌فقط توان تامین خواسته‌های عمومی را نداشته و شاهد اعتراضات عظیم خیابانی است، بلکه در تامین امنیت اراضی اشغالی نیز ناتوان است و به جز جنگ آفرینی و حملات خارجی به لبنان و سوریه، کاری برای انجام ندارد. از این رو، راهپیمایی باشکوه امسال روز قدس می‌تواند به همه نشان دهد از نگاه افکارعمومی منطقه، آن استدلالی که از سال‌ها قبل، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مطرح شد مبنی براین‌که این رژیم پایدار نیست و جعلی است، امروز حقانیت آن اثبات شده و جهان شاهد فروپاشی تدریجی رژیمی غاصب است. حالا همه به این باور رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی و تنش در خاورمیانه است و جز با حذف این رژیم اشغالگر و برگزاری همه‌پرسی در اراضی اشغالی، منطقه غرب آسیا روی خوش نخواهد دید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها