رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اسلامشهر با اشاره به ساماندهی بوستان شهید تقوی گفت: «بوستان شهید تقوی از بوستان‌های قدیمی شهر اسلامشهر بوده که در زمان احداث آن اولین شهربازی روباز شهر نیز به بهره‌برداری رسید».
کد خبر: ۱۴۰۲۹۸۴

وی افزود: «در سالیان متمادی به دلیل کمبود امکانات و هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری تجهیزات و راکد شدن این محل، در سال‌های اخیر بوستان تقوی با تجمع معتادان و دوره‌گردان به محلی ناامن برای خانواده‌ها و اهالی محله تبدیل شده و در مرکز شهر چهره بدی را به نمایش می‌گذاشت».

حورزاده در ادامه بیان کرد: «با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی مردم شهر اسلامشهر این مردم فهیم همیشه از نبود یک مرکز فرهنگی و مذهبی مناسب در مرکز شهر دچار کمبود بوده‌اند که با تلاش‌های مجدانه اعضای دوره ششم شورا و شهرداری اسلامشهر و با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و کارشناسی شده بوستان شهید تقوی از لحاظ موقعیت مکانی، مناسب‌ترین نقطه برای احداث مرکز بزرگ فرهنگی می‌باشد».

حورزاده با بیان اینکه احداث این مرکز فرهنگی جزء اولویت‌های مدیریت شهری در برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ است گفت: «این مرکز با نگاه معماری ایرانی اسلامی و حفظ فضای سبز موجود احداث می‌شود. در سایر فضاهای این بوستان قسمت‌های مختلف از قبیل، آمفی تئاتر روباز، محل اجتماعات، احداث خانه‌ی هنر، حسینیه هنر، خانه مداحان، محل و فضای نمایشگاهی، پیاده راه سلامت، آبنما و حوضچه، بازارچه عرضه محصولات سنتی و ایرانی اسلامی، چمن‌ مصنوعی، تأمین پارکینگ مورد نیاز و چند غرفه‌ی تجاری در راستای تأمین درآمد پایدار ساخته خواهد شد».

داود حورزاده با اشاره به مراحل اجرایی طرح گفت: «فاز اول این طرح پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی در مرحله طراحی و نقشه کشی و در فاز دوم مرحله‌ی اول اجرا، برای سال آینده مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها