کشورهای پیرامونی این نظام جهانی مثل ایران پهلوی هم ناگزیر در همین مسیر جامعه مصرفگرا بهمنظور تولید سود هرچه بیشتر برای سرمایه سالاران جهانی، نوکران و همدستان داخلیشان، پیش میرفتند. نکته دردناک در جوامع خود باخته و بیگانه از خویشتن خویش، نهتنهامصرف کالای مادی، بلکه حرص و آز مصرف کور و مقلدانه کالای فکری و فرهنگی جهان کفر و وکالای بیایمانی است: خلع ید ازتفکر مستقل،و مصرف فکر و دانش حاضر آماده اربابان! هدف غایی عوامفریبانه در این جهان، تشکیل جامعه رفاه و لذت مادی ازمصرف انواع کالاها اعلام میشود اما این صورت علنی همان ماهیت نهان سود اندوزی عدهای معدود از سرمایهداران جهانی و تأمین منافع قدرت را مخفی کرده است. این ساختار عصیانی و دنیاگرا و کور، بیرحمانه علیه ساختار فطری انسان و فطرت طبیعت و محیط زیست، عمل میکند و مایه تبعیض و بیعدالتی است. در گفتوگوی حاضر بیشتر مصرف کورفرهنگ، تفکر، سبک زندگی، اخلاقیات فاسد و بیایمانیهای کشور کانونی و سرمایه سالاری بینالمللی، بهوسیله کشور پیرامونی و خصوصا ادامه یافتن این ساختار بردگی در ایران و زندگی اقشار مدرن مورد توجه است اما این مصرف فکر فقط با درک معنای مصرفگرایی جبری در نظام و ساختار سرمایه سالاری، مصرفگرایی در جامعه نمایشی و تبدیل همه چیز به کالایی که باید سود اربابان و رب النوع سرمایه جهانی و بت سیری ناپذیر نفس زیادهخواه را درنهایت تأمین کند، مقدور و قابل فهم است.
علت استمرار این مصرف بردهوار و حریصانه کالای مادی و فرهنگی در میان ما البته حفظ نظم ساختاری پیرامونی است و حفظ این ساختار را باید در نفوذ بردگی اعتقادی در بخشی از قشرهای ممتاز نافذ در حکمرانی و عدم وفاداری و باور به ایمان وعقل الهی و آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمود امام (ره) و رهبر متقی انقلاب دانست. قشرهای بیباور در ساختار دچار بیماری مزمن، چه بهعنوان قشر ممتاز رفرمیست و غربگرای حکمرانی و برنامهریز توسعه و اداره کننده جامعه و چه قشر مدرن درون طبقات اجتماعی و بهویژه قشر تحصیلکرده غربگرا، نقششان همین حفظ ساختار پیرامونی و ارکان و مبناهای آن است و با عملیات گوناگون محقق میشود مثل توسعه علم ذو دانش و دانشگاه مصرف کننده پیشنهادها و تفاسیر غرب، روی آوردن به مصرف تکنولوژی غیرمستقل، مناسبات پولی و ارزی وابسته، اقتصادی ناتوان و آویخته به سرمایهداری جهانی، گوش بهفرمان نهادهای بینالمللی سرمایهداری جهانی از نهادهای سیاسی تا اقتصادی، تا فرهنگی و بهداشتی و... عمل کردن، اینها از پایگاههای توسعه ساختار بیمار مصرفگرایی، رشد بیعدالتی، تبعیض و نگرشهای مادیگرا و دنیاگر، همه وهمه ساز و کار این فاجعه ضدانقلابی است. مسیر مذکور نظام مصرفی در جامعه پیرامونی، ماهواره ضد انقلاب و تابع رخدادهای کشور مادر است که دربارهاش بحث خواهم کرد. مانند دور باطل سقوط بهمثابه رشد و انبوهسازی هر چه بیشتر مصرف کور، سرسام سیریناپذیر مصرف در حد فاجعه، ستایش اشیا و بت کالاوحرص تصاحب پایانناپذیر نو به نو، بازرتوزیع آسیب مصرفی و شهوت شیء پرستی، توسعه ایدئولوژی رفاه دنیوی، تبلیغات جنون بار تشویق حرص مصرف، به میدان آوردن جاذبههای جنسی زنان برای توسعه مصرفگرایی و... . اینها نکات قابل گفتوگوی مقدماتی در باره خطر جامعه مصرفی میان ماست.
حجتالاسلام سید حمید روحانی در گفتوگوی تفصیلی با «جامپلاس»:
در گزارشی پشت پرده شبکه جاسوسی و تخریب نیروهای حامی در منطقه را بررسی کردهایم
گفتوگو با محمد فیلی:
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
گفتوگوی «جامجم» با محمد حاتمی، کارگردان و بازیگر نمایش «شبیه خون»
گفتوگو با سیدرضا صدرالحسینی
در گفتوگوی تفصیلی با رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عوامل برنامه «جرس» گزارش میدهد