نیروهای مسلح؛ مقتدر، خودکفا و پیشرو
وضعیت قدرت نظامی ایران بعد از انقلاب چگونه است؟

نیروهای مسلح؛ مقتدر، خودکفا و پیشرو

نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «جام‌جم» مطرح کرد

خط و نشان ایران؛ تزلزل اروپا

انگلیسی‌ها ضرب المثل جالبی دارند و هر زمانی که کسی به‌رغم میان تهی بودن ادعاها، هیاهو‌های بسیاری دارد، می‌گویند: ظرف تو خالی، بیشترین صدا را ایجاد می‌کند. حالا حکایت کشور‌های اروپایی بویژه تروئیکا است که در یک نشست و برخاست نمایشی و غیرالزام‌آور در پارلمان‌شان رای به برچسب تروریستی علیه سپاه پاسداران داد و دستگاه‌های رسانه‌ای آن‌ها این مساله را در بوق و کرنا کرد، اما بلافاصله بعد از واکنش قاطع و محکم جمهوری اسلامی ایران زمزمه‌هایی از سوی مقامات این اتحادیه شنیده شد که ماجرا تروریست نامیدن سپاه به این آسانی شدنی نیست بلکه روند اجرایی شدن آن از مسیر‌های مختلفی می‌گذرد و اروپا از هیاهو افتاد.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۵۷

البته از همان اول هم مشخص بود که این اقدام غیرقانونی آنها با منشور سازمان ملل در خصوص ممنوعیت مداخله در امور داخلی کشورها در تضاد است و از سویی دیگر نمی توان نیروی نظامی رسمی یک کشور را به عنوان گروه تروریستی محکوم کرد. اظهارات اخیر برخی از مقامات اروپایی در خصوص جدی نبودن مصوبه پارلمان اتحادیه را باید یک عقب نشینی واضح دانست و البته این به معنای چشم پوشی غرب از دشمنی با ملت ایران نیست.

حسین نوش آبادی، نماینده ورامین در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «جام‌جم» با اشاره به عقب‌نشینی از افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی و اظهار نظر اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر این که درج نام سپاه در این فهرست منوط به صدور حکم در دادگاه یکی از کشورهای عضو اتحادیه است، خاطرنشان کرد: اظهارات جدید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ناشی از عقب‌نشینی آنها از مواضع قبلی، بعد از هیاهوها و جنگ‌ تبلیغاتی بود که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به راه انداخته بودند.

مصوبه‌ای مغایر با منشور سازمان ملل متحد

وی ادامه داد: از ابتدا هم معلوم بود اقداماتی مثل صدور بیانیه اتحادیه اروپا و صدور قطعنامه و مصوبه پارلمان اروپا با منشور سازمان ملل متحد مغایر است. از اصول بنیادین سازمان ملل، عدم مداخله در امور داخلی کشورها است و از این رو به لحاظ قانونی، پارلمان اروپا حق نداشت که در چنین حیطه‌هایی دخالت کند.

سپاه از ارکان حاکمیتی جمهوری اسلامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بیان دلایل غیرقانونی اقدام پارلمان اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ارکان حاکمیتی، رسمی و قانون جمهوری اسلامی است و جایگاه آن در قانون اساسی و نزد ملت ایران تثبیت شده است و نهادی کاملا نظامی و دفاعی محسوب می‌شود ،بنابراین بر اساس هیچ معیاری نمی‌توان این نهاد را به عنوان یک گروهک، ان‌جی‌او و تشکل غیرقانونی معرفی کرد.

تضاد با حق حاکمیت و استقلال کشورها

نوش‌آبادی اضافه کرد: منشور سازمان ملل کاملا تصریح کرد که دولت‌ها باید به حاکمیت همدیگر احترام بگذارند و از این رو، این مصوبه از آنجا که با حق حاکمیت و حق استقلال کشور در تضاد است از هیچ وجاهت قانونی برخوردار نیست.

اقدامی قاطع برابر بیانیه‌ای غیرقانونی

نماینده ورامین در مجلس یازدهم درباره چرایی عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از درج نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت: علاوه بر غیرقانونی‌بودن بیانیه اتحادیه اروپا و مصوبه پارلمان آن نمایندگان خانه ملت روز یکشنبه در واکنشی قاطع اعلام کردند که طرحی برای مقابله با مصوبه مذکور آماده خواهد شد و در صورتی که اتحادیه اروپا نسبت به اجرای این مصوبه مصمم باشد جمهوری اسلامی از همه ابزارها و ظرفیت خود برای تحت تعقیب قراردادن نهادهای نظامی کشورهای اروپایی در منطقه غرب آسیا استفاده خواهد کرد و شرایط برای اروپایی‌ها سخت و دشوار خواهد شد. این اقدام قاطع و محکم یکی از دلایل عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از مواضع قبلی بود که باعث شد آنها در فکر تجدید نظر نسبت به اقدام اخیر خود برآیند.

دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در عین‌حال خاطرنشان کرد: تغییر مواضع اروپایی‌ها البته به معنای کاهش دشمنی‌های آنها نسبت به ملت ایران نیست و کماکان باید گفت که این شیطنت‌ها ادامه‌دار خواهد بود و دشمن همچنان در پی اعمال فشار صددرصدی علیه جمهوری اسلامی است تا ایران را در موضع ضعف قرار دهد و باعث تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و کاهش قدرت نظامی ایران شود.

وی صدور بیانیه پارلمان اتحادیه اروپا علیه سپاه را ارسال پیام از طرف آنها به عوامل منطقه‌ای‌شان دانست و تصریح کرد: اروپا با این اقدام می‌خواست به مرتجعان و برخی سران کشورهای عربی منطقه بگوید که ما در هر شکل و صورتی پشتیبان شما در برابر ایران هستیم و از شما حمایت خواهیم کرد.

نماینده ورامین تاکید کرد: اقدام پارلمان اروپا سیاسی‌کاری بود و خودشان هم می‌دانند که این بیانیه جنبه حقوقی ندارد و فاقد وجاهت قانونی است و البته جمهوری اسلامی با اقدام قاطع خود نشان داد که در برابر هر نوع دخالت در امور داخلی کشور حساس است. ایران به صراحت اعلام کرد که برای مقابله با هر تهدیدی آمادگی کامل را دارد و تمام قوای کشور هم روی این نکته اتفاق نظر داشتند که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد یک نهاد نظامی موثری که در سرکوب تروریسم منطقه، جریان‌های تکفیری و خشونت‌طلبان ایستادگی کرده در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

تروریست‌ها در کنار حامیان تروریسم

نوش‌آبادی در عین حال به اتحادیه اروپا هشدار داد تا مواظب پوست خربزه‌ای که منافقین و لابی صهیونیست‌ها زیر پای آنها انداخته است، باشد و در این باره گفت: اروپایی‌ها به جای این که در پی تروریست قلمدادکردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشند، بهتر است به دنبال محکوم‌کردن جریان‌هایی مثل منافقین باشند. دست‌شان به خون ملت ایران آلوده است اما با این وصف، اتحادیه اروپا پذیرای این تروریست‌های واقعی است و غافل از این است که از سوی مجموعه‌هایی مثل جریان نفاق و لابی صهیونیستی علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی تحریک می‌شود و آنها را در تصمیم‌سازی‌های خود دخالت می‌دهد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها