چگونگی مواجهه با رسانه های سلطه طلب

کد خبر: ۱۳۹۲۸۱۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز به نقل از "تیتریک"؛ سید محمدرضا موسوی زاده، مسئول بسیج رسانه استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز همگان با واژه ای به نام رسانه های سلطه طلب مواجه هستند که رسانه مقابل آن را می توانیم رسانه های انقلابی معرفی کنیم و در این راستا تولید محتوا نمائیم.

وی ادامه داد: تمام بزک رسانه های سلطه در فریب افکار عمومی، بخش آزاد بودن خبر و اطلاع رسانی آزادانه است اما نشان دادند که نظام سلطه و رسانه های متصل و جیره خوار جریان سلطه در بزنگاه ها مواضع خود را تغییر می دهند و در مقابل انتشار خبر مومنانه و رسانه هایی که بر پایه نگاه اصیل اعتقاد خبر و بیان صحیح روایت ها پایه گذاری شده، ناتوان هستند.

موسوی زاده افزود: تحریم در مقابل جریان حق به این دلیل که جریان سلطه در بحث ایدئولوژی و انتقال تفکر خود و ثبات این تفکر برای تسلط بر همه افکار جهان ناتوان نی باشد، بنابراین جریان حق آنچنان بزرگ و نورانی است که جریان سیاه و تاریکی برای او سخت است، لذا ما را تحریم می کند.

مسئول بسیج رسانه استان تصریح کرد: تحریم رسانه های ما، قوت و قوام انتقال مکتب اسلام است و می توان گفت که انتقال انقلاب ما می باشد، جریان رسانه ای سلطه در مقابل او می ایستد، وقتی در برابر آن حرفی برای گفتن ندارد، مجبور به تهدید، تحریم، ترور و امثال این ها می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه رسانه های ما در مقابل این جریان چه باید کنند، گفت: باید برای مقابله با تحریم رسانه ای دشمن، اقدام آفندی انجام دهیم. حرکت به سمت مرجعیت های خبری در داخل کشور، بهترین راه مقابله با نبرد و تحریم رسانه ای دشمن است.

موسوی زاده ادامه داد: امروز یکی از تهدیدها این است که رسانه های ما در جنگ روایت ها و جنگ شناختی که با آن مواجه هستیم بیانگر سیاست های خارج از مرزهای ما هستند، یعنی مرجعیت داخلی را تضعیف کرده و مرجعیت را به بیرون و خارج از مرزها منتقل کرده اند و  این ضعف و آسیب است.

این مسئول ادامه داد: به لطف خداوند یکی از اقداماتی که در بسیج رسانه و در هیئت های اندیشه ورز انجام می دهیم، همین است که چگونه و چه راه کارهایی داشته باشیم که در بحث مرجعیت خبری آن را تقویت کرده و انسجام دهیم، بهترین مقابله با جریان های رسانه ای معاند هدفمند و اینکه نگاه دشمنی آن ها پشت قاب خوش بینی آن ها به رسانه ها چیست؟ خط رسانه ای انقلابی که مرجعیت آن داخل کشور باشد باید به این اصل خبری برگردد.

موسوی زاده بیان کرد:  تولید محتوا و انتشار اخبار دشمن، بر مبنای دروغ است و برخی رسانه ها چشم بسته انتشار می دهند مانند طوطی که بیان دارد اما شعور انتخاب کلمات را ندارد و در زمین آن ها بازی می کند. چه آن هایی که غافل هستند و چه آن هایی که مغرضانه کار می کنند.

وی ادامه داد: امروز رسانه انقلابی مومن که قائل به خبر مومنانه است، تمام تلاش خود را انجام می دهد که مرجعیت خبری را در موضوع رسانه در داخل تقویت کند، تنها راهکاری که در بحث جهاد تبیین و  رسانه می توان به عنوان یکی از اولویت ها توجه کرد.

این مسئول تاکید کرد: بحث تقویت مرجعیت خبری و شرایط بومی کردن رسانه با توجه به اینکه ما در یک نظام انقلابی هستیم و مکتب ما برگرفته از مکتب امامین انقلاب و سیره امامان معصومین (ع) و قرآن است، این نیست به جز اینکه رسانه قائل به خبر مومنانه باشد: یک، به موقع باشد، دو، قبل از اینکه دشمن بخواهد در زمینه ای کار کند ما خودمان کار کنیم، سه، بدانیم که امروز رسانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی میان مردم و مسئولینی که خادم برای ولی نعمتان خودشان هستند و ما منتقل کننده زحمات، فعالیت های خادمین و از طرفی انتقال درست ضعف ها برای پوشش دادن و رفع آن به خادمین هستیم که حالتی دو سویه دارد.

موسوی زاده در خاتمه با بیان اینکه رسانه راه ارتباط بین خادمین و مردم است، خاطرنشان کرد: این رسانه انقلابی است. رسانه ای است که مد نظر این سیره می باشد، حرف برای گفتن دارد و هیچ گاه در مقابل رسانه های سلطه سر تعظیم خم نمی کند و در مقابل آن ها می ایستد، حتی کسانی که این رسانه ها ذهن های آن ها را می سازد، می تواند تحت تأثیر خود قرار داده و حرکت کند، وقتی این شرایط اتفاق بیفتد دشمن چاره ای جز تحریم ندارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها