معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان؛

در حوزه اقتصاد کمتر به سراغ استفاده از علم و دانش و مهارت رفتیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بابیان اینکه توانایی در کنار دانایی راهگشای مسیر پیش روی ماست، گفت: در حوزه اقتصاد کمتر به سراغ استفاده از علم و دانش و مهارت رفتیم.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۲۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، سید مجتبی حسینی، در مراسم تقدیر از  پژوهشگران و فناوران دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش عالی باید مهارت محور بود که محقق نشد و در برنامه هفتم توسعه ۳۷ درصد باید مهارتی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو و ۱۸۵۰ عضو هیأت علمی داریم، مطرح کرد: باید نقش‌آفرینی بهتری از ارتباط صنعت و دانشگاه داشته باشیم. ما ناگزیر هستیم که ارتباط علم، دانش، صنعت و اقتصاد را نزدیک کنیم. 

وی تأکید کرد: کارگروهی تحت عنوان صنعت، اقتصاد و دانشگاه در استانداری همدان دایر کردیم تا جوان تحصیل‌کرده کارجو را به جوان تحصیل‌کرده کارآفرین تبدیل کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: استان همدان پرچم‌دار موضوعات دانش‌بنیان است و در حوزه علم و فناوری تمهیدات چشمگیری در استان انجام‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و نگاه ویژه دولت سیزدهم و تأکیدات استاندار همدان به نقش و جایگاه مراکز علمی در تحقق توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال گفت: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، هماهنگی مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان دانشگاهی با نیازهای بازار و توسعه دانشگاه‌های مهارت محور از اهداف تشکیل این کارگروه است.

وی بابیان اینکه دبیری این کارگروه بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است تصریح کرد: عارضه‌یابی عدم حصول نتیجه مورد انتظار، اشتراک‌گذاری منابع دانشگاهی و جلوگیری از موازی کاری در دانشگاه‌ها از وظایف و مأموریت های دفاتر ارتباط صنعت با دانشگاه است که با حضور در این کارگروه ارتقا و توسعه می‌یابد.

حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای صنعتی، ایجاد و ارتقا نگاه فناورانه و نوآورانه به صنعت، احصا نیازهای اساسی واحدهای صنعتی و ارائه راهکار به آنها، برنامه ریزی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

معاون اقتصادی و هماهنگی استانداری همدان با اشاره به اینکه طرح پویش از سال گذشته در دانشگاه آزاد با ۱۲۰ نفر از دانشجویان آغاز شد خاطرنشان کرد: در این طرح آموزش عملی صنعت در کنار تئوری مرتبط با رشته تحصیلی به دانشجویان آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری از ظرفیت دانشگاه‌ها برای نظام شناسایی مسایل جامعه و صنعت استفاده کنند گفت: دانشگاه ها در مسیری گام بردارد که مسأله محور، ماموریت گرا و مهارت محور باشند و به نیازها و مشکلات بخش صنعت و جامعه پاسخ دهند.

حسینی در پایان، تأکید کرد: شش منبع درآمدی اصلی همدان کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، صنایع دستی و خدمات است که باید تعامل آن را با دانش افزایش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها