مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هوشمندسازی چراغ‌های فرماندهی نقش چشمگیری در کاهش ترافیک سطح شهر دارد.
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هوشمندسازی چراغ‌های فرماندهی نقش چشمگیری در کاهش ترافیک سطح شهر دارد.
کد خبر: ۱۳۸۶۳۱۹

خراسان رضوی - جام جم آنلاین - "علی سمیعی" با بیان این خبر اظهار کرد: در جهان پیشرفته امروزی ارتباطات، حمل‌نقل و جابه‌جایی انسان‌ها و کالا از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده و انجام این امر در کوتاهترین زمان ممکن امری مهم و حیاتی است. در دهه حاضر با توجه به افزایش قابل توجه تعداد مسافرین و وسایل نقلیه در کنار محدودیت ظرفیت شریان‌های ارتباطی؛ به‌کارگیری فناوری‌های جدید در زمینه کنترل و مدیریت هوشمند ترافیک، امری کاملا ضروری است.وی ضمن اشاره به اهمیت هوشمند سازی چراغ‌های فرماندهی در مدیریت ترافیک افزود: سیستم حمل ونقل هوشمند ITS از فناوری‌های نوین در زمینه پردازش اطلاعات، مخابرات و کنترل الکترونیکی برای رفع نیازهای حمل و نقل بهره برداری می‌کند. در سیستم هوشمند سازی تقاطع ها، ابتدا سنسورهایی را در کف معبر خیابان پشت خط ایست اجرا کرده که این سنسورها حجم و تعداد وسایل نقلیه، درصد اشغال و سرعت را به‌دست آورده و سپس توسط کنترلر هوشمند نصب شده زمان‌های چراغ های فرماندهی بصورت بهینه تعیین می گردد که این امر باعث کاهش اتلاف وقت ، افزایش حداکثری از ظرفیت شریان ، کاهش مصرف سوخت و ... می شود.
مطالعات جامع ITS در مشهد
در این راستا نشستی با موضوع تبیین اهداف هوشمندسازی مدیریت چراغ های فرماندهی در بوستان ترافیک برگزار شد و حاضرین به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه هم اندیشی "مانی حاذقی" مسئول امور خدمات هوشمند کنترل ترافیک ضمن اشاره به روند رو به رشد ترافیک شهرها و لزوم توجه ویژه به هوشمندسازی مدیریت ترافیک گفت: مطالعات جامع ITS در مشهد با سطح معماری منطقه‌ای انجام شده و اهمیت چراغ‌های فرماندهی در رابطه با بسته‌های خدمات کاربر ITS و اینکه در کجای معماری تعریف شده قرار دارند مشخص شده است.
وی درباره ضوابط نصب و اصول اساسی مدیریت چراغ‌های فرماندهی گفت: سامانه های کنترل هوشمند SCATS، BITS(سامانه باور) در مشهد جهت مدیریت تقاطع‌های سطح شهر استفاده می شود و سامانه جدید مدیریت یکپارچه چراغ های فرماندهی نیز از حدود یک ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده است.
مسئول امور خدمات هوشمند کنترل ترافیک در ادامه ضمن اشاره به کاربردهای سامانه‌های کنترل هوشمند در مدیریت و کاهش ترافیک، توضیحاتی نیز در رابطه با فازبندی‌های موجود تقاطع‌های مشهد و مدیریت هوشمند زمانبندی چراغ های فرماندهی ارائه کرد.
از اهداف برگزاری این جلسه هم اندیشی می توان به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مطرح شده، افزایش سطح آگاهی متخصصین و کاربران و نظر سنجی در حوزه‌های مورد بحث اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها