امروز سه شنبه ۱۷ آبان ماه‌گرفتگی کامل که به آن "ماه خونین" هم گفته می‌شود اتفاق خواهد افتاد و این پدیده تا سال ۲۰۲۵ تکرار نخواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۰۷۷
به گزارش جام جم آنلاین، امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه‌گرفتگی کامل که به آن "ماه خونین" هم گفته می‌شود اتفاق خواهد افتاد و این پدیده تا سال ۲۰۲۵ تکرار نخواهد شد. "خسوف کامل" زمانی اتفاق می‌افتد که زمین مستقیماً از بین ماه و خورشید عبور می‌کند و سایه‌ای بر همراه همیشگی و کیهانی ما می‌اندازد.

خسوف کامل (موسوم به ماه خون یا ماه خونین) از مناطق آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوس آرام (پاسیفیک) و استرالیا قابل مشاهده خواهد بود؛ این سومین خسوف یا ماه گرفتگی کامل در ۱۸ ماه گذشته و دومین مورد در سال ۲۰۲۲ میلادی و آخرین ماه گرفتگی کامل تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

این ماه که به عنوان ماه خونی شناخته می‌شود، از نور غروب و طلوع خورشید به رنگ نارنجی متمایل به قرمز ظاهر می‌شود. به گفته دانشمندان ناسا، در اوج ماه گرفتگی، ماه ۳۹۰۶۵۳ کیلومتر با ما فاصله خواهد داشت. دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ در این شرایط دید را بهبود می‌بخشند، مشروط بر اینکه آسمان صاف باشد.

آمریکای جنوبی در صورت مساعد بودن آب و هوا، نگاهی اجمالی به ماه‌گرفتگی امروز خواهد داشت. در مجموع، آفریقا، خاورمیانه و بیشتر اروپا باید تا سال ۲۰۲۵ برای دیدن دوباره ماه‌گرفتگی کامل صبر کنند؛ رصدخانه گریفیتس در لس آنجلس و پروژه تلسکوپ مجازی مستقر در ایتالیا، از جمله کسانی هستند که پخش زنده‌ای از این خسوف کامل را امروز ارائه می‌دهند.(تسنیم)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها