نماینده ولی فقیه در استان در آیین اکران فیلم مستند داستانی فرسان:

شهید یادگار امیدی به عنوان یک نابغه جنگی همچنان ناشناخته مانده است

نماینده ولی فقیه در استان در آیین اکران فیلم مستند داستانی فرسان در اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی - هنری فانوس گفت: گروه چریکی فرسان مزدورانی بودند که تیم اطلاعات عملیات سپاه امیرالمومنین (ع) به فرماندهی سردار رشید جبهه های میانی شهید حاج یادگار امیدی و همرزمانش طومار آنها در هم پیچیدند.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۵۷

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار افزود: این گروه با بهره مندی از قوای بدنی قوی، آشنایی با منطقه و تاکتیک های نظامی، در محورهای اصلی جبهه میانی مانور و جولان می دادند.

وی ادامه داد: گروه فرسان طی سال های ۶۴ و ۶۵ مزاحمت های جدی برای جبهه میانی در استان ایلام ایجاد کردند و در قبال هر فردی که اسیر می گرفتند یا اینکه گوش های شهدا را بعد از شهادت می بریدند و با تحویل گوش یا فرد اسیر به بعثی ها، از آنها پول دریافت می کردند.


حجت الاسلام والمسلیمن کریمی تبار گفت: این گروه چریکی تعدادی از مرزبانان زمان پهلوی بودند که با شروع جنگ تحمیلی به صف بعثی ها پیوستند و باعث ایجاد مزاحمت های جدی برای رزمندگان جبهه استان ایلام ایجاد کردند.


وی اضافه کرد: حق حاج یادگار امیدی به عنوان یک نابغه جنگی نه در فیلم فرسان و نه در عرصه هنر و نمایش ادا نشده و شجاعت و جسارت ایشان و نفوذهایی که به عمق جبهه دشمن داشت، همچنان ناشناخته مانده است.


امام جمعه ایلام به فیلم سازان توصیه کرد: در روند ساخت فیلم های مربوط به دفاع مقدس از تجارب رزمندگان پیشکسوت استفاده شود تا خروجی نهایی یک اثر هنری قابل پذیرش و باورپذیر باشد.


کریمی تبار تاکید کرد: نسل جدید وارث اصلی دفاع مقدس هستند و باید با پیشینه این مقطع مهم و عظیم کشور و دستاوردهای آن آشنا شوند چرا که دفاع مقدس کارنامه واقعی ایران است و باید در قالب آثار هنری فاخر نسل جوان و نوجوان جنگ ندیده با ارزش های دفاع مقدس مانوس و آگاه شوند.


وی یادآور شد: همه ما مدیون شهدا و رزمندگان هستیم اما برای جبهه میانی با وجود سوژه های ناب و بکر اثری شاخص و در خور شهدا و مقاومت استان ایلام ساخته نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها