مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی‌قانونی در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

افزایش آمار قصورپزشکی در عمل‌های‌زیبایی

گرایش به زیبایی و انجام این جراحی‌ها برای دستیابی به استاندارد‌های خاصی از زیبایی در تمام دنیا رو به افزایش است. حالا این استاندارد‌ها از کجا می‌آیند سوالی است که پاسخ آن‌را می‌توان در الگویی که رسانه‌ها و سلبریتی‌ها به جامعه ارائه می‌دهند، جست‌وجو کرد. الگو‌هایی که می‌گویند اگر فرم بینی، چشم، گوش یا بقیه اجزای صورت و بدنتان چگونه باشد، زیبا محسوب می‌شوید. همین استاندارد‌های القایی از سوی رسانه‌ها هم موجب شده با افزایش جهانی آمار عمل‌های زیبایی در دنیا مواجه باشیم.
کد خبر: ۱۳۸۱۱۱۳
نویسنده مهدی نیک ضمیر - گروه جامعه
نتایج تحقیقات انجمن بین‌المللی جراحی پلاستیک (ISAPS) در سال‌۲۰۱۷ حاکی از این است که آمریکا با چهار میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۶۲ عمل جراحی زیبایی در سال رتبه نخست، برزیل با دو میلیون و ۵۲۴ هزار و ۱۱۵عمل جراحی رتبه دوم و ژاپن با یک میلیون و ۱۳۷هزار و ۹۷۶ مورد عمل زیبایی رتبه سوم و، اما ایران رتبه بیستم را با تعداد ۱۵۱هزار و ۴۳۹ مورد به خود اختصاص داده است که در میان کشور‌های خاورمیانه بعد از ترکیه، رتبه دوم محسوب می‌شود. همچنین بر اساس نتایج این گزارش، زنان با ۲۰ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۵۵ نفر، بیشترین مخاطبان عمل‌های زیبایی در دنیا هستند که این امر حاکی از اهمیت بحث زیبایی و زیباتر به نظر رسیدن در میان زنان است.

اما همیشه عمل‌های جراحی زیبایی به نتایج دلخواه منتهی نمی‌شود. بسیاری از افرادی که جراحی زیبایی انجام می‌دهند از نتیجه کار راضی نیستند. خیلی وقت‌ها دخالت غیرمتخصص‌ها در امر پزشکی موجب می‌شود تا نتیجه کار راضی کننده نباشد و گاهی وقت‌ها هم قرار است عمل‌های زیبایی جایگزین اعتماد به نفس پایین افراد باشد، اما این اتفاق نمی‌افتد و رضایت حاصل نمی‌شود. این، اما واقعیتی است که جراحان زیبایی به متقاضیان این‌گونه عمل‌ها نمی‌گویند، اما برای دیدن این حقایق کافی است تا سری به دادسرای جرایم پزشکی بزنید و از نزدیک با افرادی که جراحی زیبایی آن‌ها را زیباتر نکرده است، مواجه شوید.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها