وزارت اطلاعات، اعضای هسته مرکزی جاسوسان بهائیت را بازداشت کرد

جزئیات ضربه اطلاعاتی به راهبرد احیای بهائیت

سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، روز گذشته اعضای هسته مرکزی حزب جاسوس بهائیت را بازداشت کردند. وزارت اطلاعات با اعلام این خبر اعلام کرد: «متهمان بازداشت شده مستقیما با کانون صهیونیستی موسوم به بیت‌العدل مستقر در فلسطین اشغالی در ارتباط تشکیلاتی بودند. یافته‌های مستند اطلاعاتی حکایت دارند که کانون پیش‌گفته، سال گذشته راهبرد احیای تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در ایران را تحت عنوان «خط تبلیغ تهاجمی» و مأموریت ویژه جمع‌آوری هدفمند اطلاعاتی به شبکه بازداشت شده ابلاغ کرده بود.»
کد خبر: ۱۳۷۵۰۱۱

به گازارش جام جم آنلاین، وزارت اطلاعات تاکید کرده است: «همچنین مأموریت‌های تبلیغ گسترده آموزه‌های استعمار ساخته بهائیت و نفوذ در محیط‌های آموزشی در سطوح مختلف و به‌طور خاص مهد‌های کودک سراسر کشور را محول کرده بودند. علاوه بر آن اعضای هسته بازداشت شده، ملاقات‌های متعددی با کادر مرکزیت حزب صهیونیستی در خارج از کشور داشته و گزارش عملکرد نوبه‌ای پیرامون مأموریت‌های پیش‌گفته به‌ویژه ترویج سازمان‌یافته بی‌حجابی در ایران را به مرکز توطئه مستقر در فلسطین اشغالی ارائه می‌داد. بر این اساس، وزارت اطلاعات اعلام کرد فارغ از سناریو‌های تبلیغاتی و جنگ روانی بلندگو‌های غربی ـ صهیونیستی، با عزم و اراده جدی به وظیفه خود در قبال عوامل جاسوسی و هجمه به دین و فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی کشور و مزدوران رژیم اشغالگر قدس عمل کرده و خواهد کرد.»

حزبی با بک‌گراند جاسوسی

بهائیان قبل از آن‌که ایرانی یا متعلق به هر ملیت دیگری باشند عضو تشکیلاتی هستند که اعضای این تشکیلات موظف به تبعیت از دستورات مرکز بیت‌العدل است و در صورت عمل نکردن، دیگر عضو تشکیلات بهائیت نخواهند بود. به همین دلیل بعد از انقلاب اسلامی با توجه به دستور‌پذیری بهائیان از بیت‌العدل که در شهر حیفای اسرائیل قرار دارد و محرز بودن جاسوسی آن‌ها برای رژیم صهیونیستی، فعالیت‌شان در ایران ممنوع شد. امام خمینی (ره) هم در‌باره این فرقه انحرافی معتقد بودند: «بهائی‏ها یک مذهب نیستند، یک حزب هستند؛ یک حزبى که در سابق، انگلستان پشتیبانى آن‌ها را مى‏‌کرد و حالا هم آمریکا دارد پشتیبانى مى‏‌کند.».

اما بهائیت به‌عنوان یک فرقه چه پیشینه‌ای در ایران دارد؟ جریان باب و بهائیت جزو دین به‌حساب نمی‌آیند، درواقع این جریان که براساس ساختار یک جریان فرقه‌ای شکل گرفته، به دین ارتباطی ندارد و بابیت و بهائیت دو حزب صهیونیستی هستند که با کارکرد کاملا سیاسی توسط نظام سلطه برای کشور‌های خاورمیانه طراحی شد. ماندگاری بهائیت مرهون حمایت‌های بیرونی و وسیع آمریکا و اسرائیل از این جریان است و اگر این حمایت نبود، این تشکیلات ۱۷۰سال ماندگاری نداشت؛ مشخصا مدیریت این مجموعه هم از لندن، واشنگتن و تل‌آویو دنبال می‌شود. البته بهائیت آداب و رسوم خاصی از خود ندارد و به‌عنوان مثال در بیت‌العدل که در اسرائیل مستقر است، ۹نفر عالم بهائیت هر دستوری در هر رابطه‌ای بدهند، باید همه بهائیان از آن اطاعت کنند؛ حتی اگر در مسائل شخصی باشد. مهناز رئوفی از نجات‌یافتگان بهائیت در این‌باره می‌گوید: «یک بهائی از کودکی تا کهنسالی هویت تبلیغی دارد و هیچ‌گاه یک فرد عادی به‌حساب نمی‌آید. کودک در سال‌های ابتدایی در کلاس‌های گلشن توحید (مهدکودک) و پس از آن کلاس‌های درس اخلاق و بعد کلاس‌های ضیافت ۱۹روزه و کمیسیون‌های نوجوانان و جوانان و... شرکت می‌کند؛ در تمام این مقاطع به فرد بهائی آموزش می‌دهند که در برخورد با مسلمانان چه بگوید و چه روشی را برای جذب به‌کار گیرد. وی ادامه می‌دهد: همه بهائیان ابتدا به ساکن با برخورد حسنه و اخلاق محترمانه کاری می‌کنند تا همه تصور کنند این فرد بهائی انسانی بااخلاق و مهربان است، اما من، چون خود مبلغ بودم، می‌گویم تمام بهائیان به‌غیر از جامعه خود هیچ جامعه دیگری را به اندازه یک انسان محترم، به‌حساب نمی‌آورند. آن‌ها راحت می‌گویند باید کمر مسلمانان را شکست.
این جدا شده از فرقه بهائیت این را هم می‌گوید که این فرقه اصلا سمت علما نمی‌روند و بیشتر به‌سوی عوام و روستاییان می‌روند و شروع به ایرادگیری پی‌در‌پی می‌کنند و با نشان دادن در باغ سبز که پاسخ پرسش‌های شما در آنجاست، افراد را جذب می‌کنند.»

نقش بهائیت در سال بلوا

یکی از بروز و ظهور‌های جدی سیاسی این فرقه جاسوسی در ماجرای فتنه ۸۸ رقم خورد که به‌عنوان یکی از لایه‌های اصلی جریان برانداز به‌صورت میدانی و خیابانی فعال شده بودند.

درواقع طبق آیین بهائیت، اعضای این فرقه از ورود به عرصه سیاست و مداخله در حکومت منع شده‌اند. عباس افندی (عبدالبهاء) در رساله سیاسی خود آورده است: تعلقی به امور سیاسی ندارند و مداخله نخواهند کرد، اما پس از انقلاب فعالیت سیاسی بهائیان به کلی قطع شد و رو به فعالیت‌های زیرزمینی و مخفیانه در محافل خصوصی خود و تبلیغ‌های محدود آوردند تا این‌که در فتنه ۸۸ با دستوراتی که از طرف بیت‌العدل برای آن‌ها صادر شد، علنی وارد میدان شدند.

روز ۶ دی ۱۳۸۸ مصادف با عاشورای حسینی، در حالی که ملت ایران مشغول عزاداری برای اباعبدا... (ع) بودند، ناگهان اغتشاشگران و فتنه‌جویان با حمایت شبکه‌های مخفی و آشکار، دست به اغتشاش زده و ضمن بی‌حرمتی به عزاداری حسینی، بنای ناامنی گذاشتند. در میان اسناد فتنه ۸۸، رد پای فرقه ضاله بهائیت در کنار دیگر معاندان و دشمنان ملت ایران در وقایع آن سال به چشم می‌خورد. اعترافات اعضای فرقه بهائیت هم به خوبی بیانگر نقش‌آفرینی این فرقه ضاله در اغتشاشات دی ۸۸ و قبل از آن است.

پیام فنائیان، یکی از اعضای فرقه بهائیت که در ۱۳دی آن سال بلوا دستگیر شد در پی هماهنگی و تبانی قبلی با سایر عناصر بهائی و به‌صورت هماهنگ و گروهی در اغتشاشات ۶دی حضور داشت. وی به همراه چند نفر از دوستانش که همگی بهائی بودند ضمن هواداری از یک کاندیدای مشخص که مورد نظر جامعه بهائیت بوده، قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در تبلیغات انتخاباتی شرکت کرده و سهم عمده‌ای در برجسته‌سازی کاندیدای مزبور متعلق به موج فتنه داشته است. متهم در پاسخ به سوالی درباره چگونگی و نحوه مشارکت در اغتشاشات روز عاشورا می‌گوید: «در روز ۵دی۸۸ از طریق پیامک آرتین غضنفری مطلبی درباره دعوت تجمع در روز عاشورا دریافت کردم.» وی همچنین درباره نحوه دریافت اخبار اغتشاشات هم می‌گوید: «از طریق ماهواره که شامل شبکه‌های بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و رادیو فردا بود [و]از [طریق]دوستانم نیز خبر را دریافت می‌کردم.» فنائیان در پاسخ به این سؤال که با توجه به این‌که نزدیک هشت ماه از اعلام نتایج انتخابات گذشته و قطعا ضد امنیتی بودن حضور در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی برای همگان مشخص شده، به نظر شما هدف بیت‌العدل از دعوت اعضایش برای حضور فعال در تجمعات روز عاشورا چیست؟ پاسخ می‌دهد: «به دنبال اهداف جامعه بهائیت و کسب آزادی برای آن‌ها بوده است.» این عضو فرقه بهائیت در جواب این که آیا قبول دارید عملکرد شما موجب برهم خوردن امنیت کشور شده است و آیا قبول دارید با دوستان بهائی خود و پیرو دستور بیت‌العدل بهائیت، اجتماع و تبانی برای حضور غیرقانونی در روز عاشورا داشته‌اید، پاسخ می‌دهد: «بله قبول دارم.»

نماز جمعه بهائی‌ها!

نکته قابل توجه این که اعضای این فرقه در اعترافات خود گفته‌اند حتی در نماز‌های جمعه بعد از انتخابات۸۸ هم به منظور شرکت در تجمعات غیرقانونی شرکت می‌کردند! فنائیان این را هم گفته بود ما تا قبل از انتخابات مجلس سال۸۲ اجازه حضور در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی از سوی بیت‌العدل را نداشتیم، اما طی بیانیه‌ای که از سوی بیت‌العدل صادر شد، ما مجاز به ورود به فعالیت‌های انتخاباتی شدیم و با توجه به شرایطی که در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایجاد شد، همراه دوستان‌مان فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردیم. این عضو فرقه بهائیت در مورد نحوه اطلاع‌یابی از مواضع بیت‌العدل هم گفته بود: دستورات مربوط به حضور در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی از طریق ضیافت‌ها بوده که یکی از انواع جلسات داخلی بهائیت است. با توجه به جایگاه بیت‌العدل نزد بهائیان، ما تمام امور خود را با هماهنگی آنجا انجام می‌دهیم. در ایران محفلی باعنوان محفل ملی ایرانیان به عنوان نماینده بیت‌العدل شناخته می‌شود که در غیاب اعضای محفل ملی، پیام‌های بیت‌العدل یا از طریق وب‌سایت اینترنت یا ناظمین در جلسات ضیافت ابلاغ می‌شد.

دلیلی دیگر بر جاسوسی بهائیت

بعد از بازداشت‌های وزارت اطلاعات، دستور موقت تعطیلی بسیاری از خانه‌های تیمی بهائیان در ایران که در پوشش جلسات تزیید معلومات امری تشکیل می‌شد، از سوی این تشکیلات جاسوسی صادر شد تا جایی که امثال این اطلاعیه در گروه‌ها و رسانه‌های مخفی این جریان منتشر شده است: «دوستان عزیز به جهت رعایت حکمت تا اطلاع ثانوی کلاس‌های رساله مدنیه، مفاوضات و لوح جواهرالاسرار تعطیل است. بدیهی است در موقع مقتضی ادامه برگزاری کلاس‌ها به سمع شما خواهد رسید.»
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها