مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی؛

توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بوشهر ضروری است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان از تامین اعتبار ساخت بیمارستان جدید میلاد جایگزین بیمارستان شریعتی در محل شهرک شهید کشوری اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۳۰۷۲

به گزارش جام‌جم انلاین اصفهان؛ مرتضی حاجی‌کاظمی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان سه‌شنبه ظهر در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان ۳ میلیون ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده دارد، اظهار داشت: این رقم با توجه به فرهنگ بیمه ای استان اصفهان ۶۷ درصد را شامل  می شود که  در مقایسه با  نرم کشوری که  ۵۲ درصد است ؛حدود 15 درصد بیشتر است.

وی  با اشاره به اینکه تعداد  مستمری بگیران با افراد تبعه جمعیتی نزدیک به ۶۵۰ هزار نفر می باشد، افزود: جمعیت مستمری بگیران سازمان بیمه در استان اصفهان  ۳۶۰ هزار نفر  هستند که شامل افراد بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان  تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی ۴۴ شعبه تأمین اجتماعی و در هر شهرستان یک شعبه دارد که دو شعبه از این شعبات اقماری بوده  و نیز  ۱۶ کارگزاری رسمی نیز در آن فعال هستند.

وی  به طرح 3070 تامین اجتماعی مبنی برارائه 30  خدمت غیر حضوری تامین اجتماعی   وکاهش  70 میلیون بار مراجعه به سازمان  اشاره کرد و گفت: هر چند صد درصد  به این هدف نرسیده ایم اما  خوشبختانه به تغییر فرهنگ حضوری به غیر حضوری رسیده ایم  و سال آینده به این هدف کامل خواهیم رسیم و تا کنون نیز بار زیادی از سازمان کم شده است.

حاجی کاظمی همچنین به حذف دفترچه کاغذی و صدور نسخه الکترونیکی پرداخت و افزود: دفترچه کاغذی زمان و هزینه زیادی را برای چاپ و تامین اعتبار صرف می کرد اما در دوران کرونا این امر محقق و امروز با صدور نسخه الکترونیکی صرفه جویی زیادی در کاغذ شده و بیش از ۹۹ درصد از نسخ به صورت الکترونیکی صادر و پرونده الکترونیک درآمد تحقق یافته است.

وی  اضافه کرد: درحال حاضر در استان اصفهان ۳.۳ بیمه پرداز و یک نفر مستمری بگیر داریم  که  این امر  به دلیل پیری جمعیت و از مشکلات و چالش های  سازمان تأمین اجتماعی است که خیلی زودتر از دنیا برای ما رخ داده است؛ درحالی که باید حداقل ۱۰ سال دیگر به این نقطه می‌رسیدیم، اما فعلا جزو چالش بزرگ تامین منابع صندوق بین نسلی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان  در ادامه صحبت های خود به بیمارستان جدید جایگزین شریعتی اشاره کرد و افزود: ساخت بیمارستان میلاد  از سال 93  درسازمان مطرح بوده و  درگیر خرید زمین و تامین اعتبار برای این بیمارستان بوده ایم که  اکنون تامین اعتبار شده تا  در آینده خدمات درمانی خوبی به مردم  ارائه شود.

وی اضافه کرد: تعهدات ما درمان مستقیم و از مرکز ملکی خود تامین اجتماعی  است و بیمارستان جدید میلاد که  به زودی کلنگ زنی می شود قرار است این خواسته را تامین کند.

حاجی کاظمی گفت: زمین این بیمارستان  تهاتر بابت بدهی 80 میلیارد تومان بیمه اتوبوسرانی  در محل شهید کشوری توسط شهرداری تامین شده است است که زمین آن بالغ بر 32 هزار متر مساحت و 80 هزا رمتر ساخت خواهد بود.

حاجی کاظمی بیان داشت: فعلا تا زمان ساخت همین بیمارستان شریعتی برقرار است اما در آینده کادر درمانی به محل جدید منتقل می شود و تصمیم برای برقراری یا بازسازی و یا تعطیلی آن در آینده گرفته می شود.

وی در ادامه  به اجرای دو طرح بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده به منظور افزایش افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این دو طرح برای جمعیت جوانی است که مشغول به کار نبوده اما نیاز به سابقه بیمه دارند  و یا زنان خانه دار و فرزندانی  غیر شاغل آنها در نظر گرفته شده که علاوه بر استفاده از خدمات درمانی والدین یا همسر می توانند در آینده صاحب مستمری مستقل شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان از دیگر مشکلات سازمان تأمین اجتماعی را دیون پرداخت نشده  دولت‌ ها به مبلغ حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان  و نیز بدهی کارفرمایان به مبلغ  نزدیک  به ۴۰ هزار میلیارد تومان  به سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

*ویزیت سرپایی در دوماهه نخست امسال 20 درصد رشد داشته است

در ادامه این نشست خبری محمد  رجالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: درمان تأمین اجتماعی در دو بخش  درمان مستقیم در مراکز ملی و دیگری درمان غیرمستقیم که به شکل خرید درمان است انجام می شود که  در استان اصفهان سه بیمارستان بزرگ ملکی با ۷۵۰ تخت، ۲۸ درمانگاه عمومی و تخصصی و یک درمانگاه دندانپزشکی این امر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه  در بیشتر شهرستان‌ها درمانگاه عمومی یا پلی کلینیک وجود دارد و.افزود: بیمه با ۴ هزار مرکز درمانی در استان  قرارداد دارد و در سال گذشته در بخش درمان مستقیم در استان اصفهان ۶۶ هزار بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی و ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی صورت گرفته است.

رجالی همچنین اضافه کرد: ۷۳۹ هزار ویزیت در بخش سرپایی در دو ماهه نخست امسال صورت گرفته است که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد مواجه بوده است و در بخش درمان غیرمستقیم، در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ میلیون ویزیت سرپایی  خرید خدمت شده است و نیز تعداد صورت حساب‌های بستری ۲۸۵ هزار مورد بوده است.

وی  درپایان اضافه کرد: بیمارستان شریعتی اصفهان رتبه اول کشور را با ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری و رتبه اول اعمال جراحی و بیمارستان غرضی در رتبه نهم و فاطمه الزهرای نجف آباد در رتبه شانزدهم قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها