قیمت خودرو امروز تغییری نکرد. قیمت خودرو در بازار آزاد چند؟ تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار چقدر است؟ قیمت خودرو در بازار همچنان با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل رشد نرخ ارز افزایش یافت.
به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۰ تیر ۱۴۰۱) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز بدون تغییر بوده است.
مدل خودرو | قیمت (تومان) |
سمند LX (ساده) | 289.000.000 |
سمند LX (ساده) 1401 | 304.000.000 |
پژو پارس (LX ) 1401 | 378.000.000 |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1400 | 294.000.000 |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1401 | 304.000.000 |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) | 355.000.000 |
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v8(1400 | 368.000.000 |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (1400) | 612.000.000 |
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) 1400 | 387.000.000 |
تندر90 E2 | 475.000.000 |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | 610.000.000 |
تارا اتوماتیک 1401 | 598.000.000 |
رانا پلاس (1401) | 301.000.000 |
دنا معمولی (رینگ فولادی) 1400 | 395.000.000 |
دنا معمولی 1401 | 407.000.000 |
دنا پلاس دندهای توربو 1400 | 477.000.000 |
هایما s7 توربو پلاس | 925.000.000 |
سایپا ۱۱۱ | 204.000.000 |
سایپا ۱۳۱ | 183.000.000 |
ساینا 1400 | 206.000.000 |
تیبا (رینگ فولادی) 1400 | 188.000.000 |
تیبا ۲ (رینگ فولادی) 1400 | 198.000.000 |
شاهینG (1401) | 375.000.000 |
کوییک دنده ای 1401 | 217.000.000 |
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) | 1.190.000.000 |
ام وی ام 315 هاچ بک | 475.000.0000 |
ام وی ام X22، دنده ای اسپرت اکسلنت (1400)
|
580.000.000 |
قیمت خودرو همچنان با نوسان همراه است. اما مذاکرات وین و همچنین نوسانات ارزی تعیین کننده نهایی قیمتها در بازار هستند.
به گزارش تجارتنیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.
قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:
پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش میرسد.
پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه میشود.
دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ سه میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو هماکنون در قیمت ۵۰۱ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با دو میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.
تیبا هاچبک پلاس هماکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله میشود.
پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز یک میلیون تومان کاهش داشت و در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.
پژو پارس اتوماتیک با هشت میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، بر قله ۴۷۵ میلیون تومان ایستاد.
تارا اتوماتیک امروز در بازار به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز گفت: قیمت خودرو متاثر از مذاکرات وین و نتیجه و تاثیر نهایی آن بر قیمت ارز دارد. این دو عامل سریعا تاثیر خود را در بازار نشان میدهند. اما در حال حاضر، بازار با شروع مجدد مذاکرات بازار کمی امیدوار به نظر میرسد. به لحاظ روانی نیز دلار کمی کاهش داشت. اما همچنان باید منتظر نتایج نهایی این مذاکرات و مشاهده تاثیر آن بر قیمتها باشیم.
فارس نوشت: سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار خودرو تقریبا در شرایط آرامی قرار دارد و در دو هفته اخیر تغییرات قیمت محسوسی مشاهده نشده است. بطور کلی قیمت اغلب خودروها ثابت و قیمت برخی خودروها نیز تا حدودی کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو با اشاره به اختلاف قیمت ۱۰۰ درصدی خودرو از کارخانه تا بازار گفت: این اختلاف قیمت ناشی از عرضه کم و عدم توانایی خودروسازان در تامین بازار خودرو است.
سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار خودرو تقریبا در شرایط آرامی قرار دارد و در دو هفته اخیر تغییرات قیمت محسوسی مشاهده نشده است. بطورکلی قیمت اغلب خودروها ثابت و قیمت برخی خودروها نیز تا حدودی کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران، افزود: اما با توجه به اینکه عرضه خودرو همچنان متناسب با تقاضای بازار نیست، اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه همچنان حدود ۱۰۰ درصد است.
وی با اشاره به لزوم واردات خودرو برای تنظیم بازار خودرو اظهار داشت: برای تنظیم بازار خودرو باید خودروهای اقتصادی و با کیفیت وارد شود، زیرا واردات خودروهای گران قیمت تاثیری در تنظیم بازار نخواهد داشت.
مؤتمنی با بیان اینکه واردات خودرو باید از شرکتهای معتبر و خوشنام دنیا باشد، گفت: در این شرکتها تمامی خودروهای تولیدی با هر قیمتی دارای کیفیت لازم است، ضمن اینکه در هیچ کشوری خودرو یک کالای سرمایهای نیست، بلکه کالای مصرفی محسوب میشود.
وی با بیان اینکه به علت افزایش قیمت ارز قیمت فروش خودرو توسط عرضهکنندگان کمی افزایش یافته است، گفت: اما خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمیشود و خریداران تمایل کمتری نسبت به خریدا دارند و به نظر میرسد، برخی در انتظار اعلام جزئیات واردات خودرو هستند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: اگرچه قیمت خودرو در دو هفته اخیر تقریبا ثابت بوده است، اما نسبت به شب عید حدود ۱۵ درصد افزایش را نشان میدهد.
وی با بیان اینکه قیمت اغلب خودرو تقریبا طی دو هفته اخیر ثابت بوده است، اظهار داشت: اما قیمت برخی خودروها کاهش جزئی داشته، به عنوان مثال قیمت خودرو ۲۰۷ دندهای در روزهای اخیر از ۴۰۸ میلیون تومان به ۴۰۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۲۰۶ تیپ دو نیز با ۵ میلیون تومان کاهش از ۳۰۹ میلیون تومان به ۳۰۴ میلیون تومان رسیده است.
موتمنی گفت: پژو پارس نیز با ۵ میلیون تومان کاهش از ۳۱۵ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه عرضه خودرو جوابگوی تقاضای بازار نیست و برای تعادل در بازار باید نیاز بازار تامین شود که یکی از روشها همان واردات خودرو و به ویژه واردات خودروی اقتصادی است.
ایرنا نوشت: بررسی بازار خودرو حاکی از روند نزولی قیمتها، بهویژه در مدلهای داخلی و مونتاژی است. کاهش قیمتها در بازار که به طور مشخص از هفته گذشته با قوت یافتن موضوع واردات خودرو و همچنین شفاف شدن عرضه و تقاضا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.
در بین محصولات سایپا هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۱۷۹ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ (مدل ۹۹) بین ۱۹۹ تا ۲۰۱ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۹۴میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۲۰۳ میلیون تومان، کوئیک معمولی ۲۱۳میلیون تومان، کوئیک آر (دورنگ) ۲۲۸ میلیون تومان و ساینا ۲۱۳ میلیون تومان قیمت دارند.
در بین محصولات ایرانخودرو نیز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۲۹۹ تا ۳۰۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹) ۳۴۰میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار (مدل ۱۴۰۰) ۳۵۷میلیون تومان، سمند ال. ایکس بین ۲۹۸ تا ۳۰۰ میلیون تومان، رانا ۲۹۱ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۳۰۵ میلیون تومان، پژو پارس با موتور تی. یو. ۵ حدود ۳۷۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دندهای ۳۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک (مدل ۱۴۰۰) حدود ۵۶۵ میلیون تومان قیمت دارند.
هرچند برخلاف هفتههای گذشته تعداد فروشندگان در بازار بیشتر شده، بااینحال بازار همچنان در رکود کامل به سر میبرد و خبری از خرید و فروشها نیست. کارشناسان میگویند اکنون همه منتظر اعلام جزئیات واردات خودرو و اینکه قرار است چه خودروهایی، در چه بازه قیمتی و با چه مشخصاتی و با چه تعرفههایی وارد شوند، هستند.
به اعتقاد آنها، اگر قرار بر رقابتی شدن بازار خودرو باشد، باید تعرفه ورودی خودروها کاهش یابد و واردات خودروهای ارزانقیمت با نرخ تعرفه پایین انجام شود. در این صورت تقاضای کاذب موجود در بازار خواهد شکست.
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران پایتخت در این مورد گفت: مطرح شدن موضوع واردات سبب شده تا اثر روانی آن را شاهد باشیم و فروشندگان قیمتهای پایینتری برای خودروهای خود عنوان کنند.
وی معتقد است زمانی خریدوفروشها در بازار به راه میافتد که جزئیات طرح واردات خودرو مشخص شده باشد که به این ترتیب، بازار از بلاتکلیفی خارج خواهد شد. موتمنی تصریح کرد: نیاز ماهانه بازار خودروی ایران بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گروسی: مشکل تیم روحی و روانی است