وضعیت شرکت‌ های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۴۱

ارزش سهام عدالت امروز کاهش یافت. وضعیت شرکت‌ های بورسی سهام عدالت چگونه است؟. قیمت هر سهم شرکت‌ های بورسی سهام عدالت چقدر است؟. ارزش کل سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت چقدر است؟ ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، وضعیت شرکت‌ های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

امروز سه شنبه (۳۱ خرداد) شاخص کل بورس با اُفت ۷ هزار و ۶۱۷ واحد روی پله یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحدی قرار گرفت.

نام شرکت سهامی

قیمت هر سهم در معاملات سی و یکم خرداد (سه شنبه) بر حسب تومان قیمت هر سهم در معاملات سی ام خرداد (دوشنبه) بر حسب تومان

فارس (صنایع‌ پتروشیمی خلیج فارس) 

857 857  

شگويا (پتروشیمی‌ شهید تندگویان)

1093   1274

شاوان (پالایش نفت لاوان)

2420 2480

دانا (بیمه دانا) 

998 998

بنيرو (شرکت نیرو ترانس) 

236   239  

رمپنا (شرکت مپنا) 

1781   1793  

اخابر (مخابرات ایران)  

680   684  

کگل (شرکت گل گهر) 

1375   1374

حکشتی‌ (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران)

2043   1953

فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) 

1155 1162

فولاژ (فولاد آلیاژی ایران) 

870   876

فخوز (شرکت فولاد خوزستان)

587   597

ساراب (سیمان داراب) 

1680   1650  

ورنا (سرمایه گذاری رنا) 

607 594

حپترو (حمل و نقل پتروشیمی ) 

3344   3425  

کچاد (شرکت چادرملو)

1593   1595  

وپست (شرکت پست)

427   424  

مارون (پتروشیمی مارون) 

19080   19085

شپنا (پالایش نفت اصفهان) 

688   697  

شتران (پالایش نفت تهران)  

546 5510  

شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) 

918     926  

بسویچ (شرکت پارس سویچ) 

1645 1663  

وبملت (بانک ملت)

404 404

وبصادر (بانک صادرات ایران) 

178   180  

خاور (ایران خودرو) 

171   169

وتجارت (بانک تجارت)

179 179

 فایرا (شرکت آلومینیوم ایران) 

1982   1997  

شراز (پالایش نفت شیراز) 

14215 14215

جم (پتروشیمی جم) 

4619   4641  

فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) 

730   737  

سدشت ( صنایع سیمان دشتستان)

3177   3299  

شبريز (پالایش نفت تبریز)

2151   2158  

سهام عدالت صعود کرد

ارزش کل سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت روز شنبه به ترتیب ۱۴ میلیون و ۳۸۰هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۹۳هزار تومان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شنبه (۲۱ خرداد) شاخص کل بورس با اُفت ۲ هزار و ۱۱ واحد روی پله یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحدی قرار گرفت. چهارشنبه (۲۵ خرداد) شاخص کل بورس با اُفت ۹ هزار و ۷۳۰ واحد روی پله یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش کل سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت روز شنبه به ترتیب ۱۴ میلیون و ۳۸۰هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۹۳هزار تومان رسید.

روز چهارشنبه هم ارزش کل سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۷۸۹هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۸۶۴هزار تومان رسید؛ بنابراین سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۴۰۹ هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت ۷۷۱ هزار تومان در این هفته رشد کرد.

به این ترتیب ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی که هم اکنون ۱۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان است، نسبت به شنبه که برابر با ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود، ۲.۸ درصد رشد داشته است.

همچنین ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی که حالا ۲۷ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان است، نسبت به شنبه ابتدای هفته کاری که برابر با ۲۷ میلیون و ۹۳ هزار تومان بود ۲.۸۴ درصد رشد داشته است.

ارزش واقعی سهام عدالت اعلام شد

ارزش واقعی سهام عدالت تحت تاثیر روزهای نوسانی و نزولی بازار سرمایه نسبت به حدود یک ماه قبل نزولی بوده و به حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی) رسیده است.

به گزارش ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش این ارزش شد. به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما در نهم فروردین ماه سال جدید ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین این رقم به حدود ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. تا ۱۸ اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به ۱۲ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان هم رسید. اما دوباره روزهای پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و طبق آخرین آمار مربوط به ۱۰ خردادماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

ارزش سهام عدالت کاهش یافت

البته همچنان امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. بر این اساس مجید عشقی در آخرین اظهار نظر خود در مورد سهام عدالت اعلام کرده بود که نحوه فروش سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ با ایرادات جدی مواجه بود، اکنون در شورای عالی بورس و کارگروهی که به‌عنوان زیرمجموعه این شورا فعال است، در حال بررسی شیوه فروش سهام عدالت هستیم تا آن را به مرحله نهایی برسانیم. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سهام عدالت، اصل بر این است تا مردم از سهام عدالت خود به‌عنوان دارایی آینده دار نگه‌داری کنند.

افرادی که در سال ۱۳۹۹ اقدام به فروش سهام عدالت خود نکردند و آن را در اختیار دارند، کسب سود سالیانه خوبی کسب کردند که این سود در سال ۱۴۰۱ به‌طور حتم بیشتر خواهد شد و این منافع به‌صورت بلندمدت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. فراهم شدن بسترهای لازم برای فروش یک‌باره سهام عدالت توسط سهامداران، ضمن ایجاد زیان مشمولان سهام عدالت، سبب ایجاد هیجان شدید در کلیت بازار سرمایه می‌شود؛ بنابراین تصمیم بر این است تا روشی درنظر گرفته شود که مردم آن را به‌عنوان دارایی نزد خود نگه دارند و آن را به فروش نرسانند.

با توجه به تصمیم اتخاذشده بعد از مصوبه شورای عالی بورس، فروش سهام عدالت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم باز خواهد شد، اما اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز فروش سهام عدالت اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها