تعداد قربانیان انفجار هتلی در کوبا افزایش یافت

تعداد قربانیان انفجار در هتلی در کوبا به 43 نفر افزایش یافت و احتمال می رود آمار قربانیان در روزهای آتی بیشتر شود.
کد خبر: ۱۳۶۵۷۹۱

به گزارش جام جم آنلاین از اسپوتنیک، قرار بود هتل زیبای ساراتوگا پس از دو سال تعطیلی همه‌گیر، چند روز پیش در هاوانا بازگشایی شود.

در عوض، روز عزای 43 نفری بود که در انفجاری که ساختمان را متلاشی کرد، فوت شدند.

کارگران اورژانس به شکار ویرانه‌ها برای یافتن قربانیان دیگر ادامه دادند، زیرا کارشناسان شروع به بررسی سرنوشت ساختمان قرن نوزدهم کردند، انباری سابق که در اوایل قرن گذشته به هتل تبدیل شده بود.

روبرتو انریکز، سخنگوی شرکت نظامی توریستی که اداره کننده ساراتوگا است در این باره گفت: برآوردهای اولیه کارشناسان این است که 80 درصد از هتل در اثر انفجار روز جمعه آسیب دیده است، انفجاری که تن‌ها تکه‌های بتنی را به خیابان‌های شلوغ پرتاب کرد. ساختمان کاپیتول کشور و آسیب جدی به ساختارهای همسایه وارد کرد.

وقتی تلاش‌های امداد و نجات به پایان برسد، مقامات به طور عمیق‌تری به بررسی این موضوع می‌پردازند که با این سازه چه کار کنند.

مقامات گزارش دادند که جسد 43 پیدا شده است و همچنان در تلاش اند برای یافتن قربانیان احتمالی دیگر .

چند روز پس از انفجاری مرگبار که هتل پنج ستاره ساراتوگا در هاوانای قدیمی کوبا را ویران کرد، نیروهای امدادی در اتاق ها در حال جست و جو ها همچنان هستند.

گزارش ها حاکی است، 51 نفر برای آماده سازی هتل برای افتتاح مجدد آن کار می کردند و 23 نفر از آنها در میان کشته شدگان تایید شده بودند - مدیران و خدمتکاران، آشپزها و کارکنان میز پذیرش، پرسنل امنیتی و تکنسین ها.

هنوز اثری از سه کارگر دیگر نیست و گمان می رود در زیر آوار مدفون شده باشند.

مقامات گفته اند که آنها گمان می کنند که علت نشت گاز بوده که یک کامیون تانکر در حال سرویس دهی به ساختمان بوده است.

وزارت بهداشت نیز اعلام کرده که تعداد کل قربانیان به 43 نفر از جمله حداقل یک گردشگر اسپانیایی رسیده است. هفده نفر در بیمارستان بستری هستند.

این در حالی است که رئیس حزب کمونیست هاوانا اعلام کرده 38 خانه تحت تأثیر این انفجار قرار گرفته و 95 نفر مجبور به خالی کردن خانه هایشان شده اند. یکی از ساختمان های مجاور که به شدت حادثه دیده در کنار این هتل بوده نیز باید دوباره تخریب و بازسازی شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها