آشنایی با سمعک زیمنس و انواع آن

به نقل از سایت سمعک آلفا، برند زیمنس که در سال 1847 در کشور آلمان تاسیس شده، عنوان بزرگ ترین سازنده سمعک و وسایل کمک شنوایی را در جهان از آن خود کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۷۰
 
آشنایی با سمعک زیمنس و انواع آن
 
 
به نقل از سایت سمعک آلفا، برند زیمنس که در سال 1847 در کشور آلمان تاسیس شده، عنوان بزرگ ترین سازنده سمعک و وسایل کمک شنوایی را در جهان از آن خود کرده است. این کمپانی با بیش از 170 سال سابقه فعالیت، توانسته است در زمینه ابداع فناوری های نوین و ارائه روش های تخصصی به منظور دستیابی به اهداف خود برای درمان کم شنوایی پیشگام باشد.

این کمپانی در کشور ما در طول سال های 1370 تا 1380 بخش عمده ای از نیاز مردم کشورمان به سمعک ها را تامین کرده است. همچنین با توجه به نیازهای جامعه در زمینه استفاده از سمعک، در طول سه دهه، تنها عرضه کننده سمعک در کشورمان بوده است که سمعک های تولیدی این برند، همواره معروف ترین سمعک ها محسوب شده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با سمعک های زیمنس و انواع آن آشنا کنیم.


سطح فناوری مورد استفاده در سمعک های زیمنس


برند زیمنس در سال 2016 توسط یک شرکت سوئدی به نام سیوانتوس خریداری شد و از آن به بعد محصولات این برند با نام سمعک سیگنیا به بازار عرضه می شود. این سمعک ها با توجه به سطح فناوری به کار رفته و طراحی ظاهری و همچنین سیستم پردازشی یا پلتفرم، به انواع مختلفی دسته بندی می شود.

از نظر سطح فناوری مورد استفاده، برند زیمنس محصولات خود را در چهار سطح با عناوین پایه، استاندارد، پیشرفته و عالی طبقه بندی می کند. به این منظور برای نمایش سطح فناوری، از ارقام استفاده می شود. به طوری که سمعک های پایه از اعداد 1 و 2، سمعک های استاندارد از شماره 3، برای سمعک های پیشرفته از شماره 5 و در سمعک هایی که فناوری عالی دارند از شماره 7 استفاده می شود.


انواع سمعک های زیمنس با توجه به ظاهر


با توجه به ظاهر سمعک های زیمنس، از عناوین متفاوتی برای آن ها استفاده می کنند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

سمعک های پشت گوشی که موشن (Motion) نام دارند.
 
سمعک های درون گوشی که عمدتا به صورت سفارشی طراحی و ساخته می شود که اینزیو (Insio) نام دارند.
 
سمعک های نامرئی CIC که طراحی شده و آماده هستند و نام آن ها سیلک (Silk) است.
 
سمعک های رسیور یا دریافت کننده درون مجرا یا ریک (RIC/RITE) که نام آن ها پیور است.
 
سمعک های رسیور یا دریافت کننده از نوع داخل مجرای باریک (Slim-Ric) که استایلتو (Styletto) نام دارند.
 

آشنایی با سمعک زیمنس و انواع آن


دسته بندی انواع سمعک زیمنس


در ادامه به معرفی چهار مدل از جدیدترین انواع سمعک های زیمنس که در بازار موجود است پرداخته ایم.


Signia Xperiance


 این مدل را می توان جزء جدیدترین سمعک زیمنس محسوب کرد. این محصول با کاربرد نخستین حسگرهای حرکتی-  صوتی برای اسکن و دریافت صداهای محیطی در مقایسه با سمعک های قبلی می تواند شنیدن جزئیات را بهتر و شنوایی را آسان تر فراهم کند. از این رو فرد امکان برخورداری از دقیق ترین و در عین حال شخصی ترین تجربه شنوایی را خواهد داشت.


سمعک Styletto 


سمعک Styletto را نیز می توان جزء جدیدترین مدل های سمعک زیمنس محسوب کرد که با طراحی زیبا و خاص خود، باعث روی آوردن افراد به استفاده از آن شده است. این سمعک با رنگ بندی خاص خود در سه سطح فناوری 3، 5 و 7 تولید و به بازار عرضه می شود. باتری این سمعک از نوع قابل شارژ لیتیوم- یون است که شارژر کوچکی هم دارد.


سمعک Pure 13 BT


یکی دیگر از محصولات جدید برند زیمنس در زمینه وسایل کمک شنوایی سمعک Pure 13 BT است. این سمعک با داشتن قابلیت اتصال مستقیم به گوشی آیفون در رده های YPx, 5Px, 3Px, YNx, 5Nxو 3Nx طراحی  تولید می شود.


سمعک Cellion primax


این مدل سمعک ها در دو رده 5px و 7px طراحی و تولید می شود. این سمعک ها نیاز به باتری ندارد و در هر بار شارژ می تواند به مدت 24 ساعت کامل کار کند. شارژر این مدل می تواند رطوبت سمعک را هم بگیرد. همچنین برخورداری از برنامه مخصوص وزوز گوش از ویژگی های این سمعک است.  
 

آشنایی با سمعک زیمنس و انواع آن


فناوری های مورد استفاده از سمعک زیمنس


در این قسمت به بررسی انواع فناوری هایی که در ساخت سمعک زیمنس به کار رفته است، می پردازیم.


فناوری دو گوشی HD


این فناوری مختص سمعک های پرایمکس است. در جدیدترین سمعک زیمنس تاکید بسیاری روی ارتباط دو گوشی شده است. میکروفون های هر سمعک اطلاعات موجود در محیط را دریافت می کنند. علاوه بر این که اطلاعات بین دو سمعک اشتراک گزاری می شود، مدل سازی نسخه دیگری هم از این اطلاعات انجام می شود. این فناوری امکان پردازش سه بعدی صداهایی که از محیط دریافت می شود به وسیله سمعک را فراهم می کند.  چنین قابلیتی می تواند درک گفتار و راحتی شنوایی را بهبود بخشد و نیز قابلیت جهت یابی را ارتقا دهد.


فناوری بی سیم


فناوری بی سیم این امکان جدید را ایجاد کرده است که افراد استفاده کننده از سمعک به هنگام مکالمه با تلفن یا گوشی موبایل، بتوانند صدا را در دو گوش به صورت همزمان و خودکار گوش کنند. این فناوری که مختص سمعک های پرایمکس است، می تواند باعث درک آسان تر مکالمه تلفنی بین افراد شود. چنین قابلیتی باعث حذف بیشتر صداهای مزاحم از محیط اطراف می شود.


فناوری Speech Master


این فناوری که مختص سمعک‌های پرایمکس است، می‌تواند باعث شود کاربر صدای گفتاری که در محیط وجود دارد را با کیفیت بهتری دریافت کند. با توجه به آن که صداهای محیط روی گفتار تاثیر شدیدی می گذارد، سمعک‌های پرایمکس که از این فناوری بهره مندند، می توانند صداهای مخرب و نامطلوب محیط را حذف کنند و باعث شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گفتار را درک کنند. جدیدترین سمعک زیمنس که از این فناوری برخوردار است مجهز به سیستم شناسایی محیطی قدرتمندی است که با آن اندازه گیری میزان گفتار و صداهای موجود در محیط امکان‌پذیر می‌شود.


فناوری پخش موسیقی HD


فناوری پردازش و پخش موسیقی که در سه حالت ممکن صورت بگیرد از ویژگی های این قبیل سمعک هاست. سمعک های زیمنس مجهز به این فناوری می‌توانند موسیقی زنده به همراه نوازندگی و نیز ضبط شده را به طرز پیچیده و متفاوتی پردازش کنند.


فناوری کنترل از راه دور


جدیدترین سمعک زیمنس که به این فناوری مجهز است به کاربر این امکان را می دهد که بتواند به کمک اپلیکیشن و نرم افزار خاصی، تنظیمات سمعک را از راه دور کنترل کند. علاوه بر این کاربر می تواند به صورت چت و مکالمه، بین متخصص ارتباط برقرار کند. این فناوری می‌تواند تعداد مراجعات کاربران به کلینیک ها و مراکز شنوایی سنجی را کاهش داده و رضایت آن ها را افزایش دهد. همچنین این فناوری می تواند سمعک را با شرایط زندگی کاربر بهتر تطبیق دهد.


فناوری مهار وزوز گوش


جدیدترین سمعک زیمنس از سیستم جدید Notch-Therapy استفاده می‌کند که می‌تواند وزوز گوش‌ها را مهار کند. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که تولید صداهایی همانند امواج دریا، نمی تواند کاملا وزوز گوش را پوشش دهد. برای استفاده مناسب از فناوری مهار وزوز گوش، لازم است که از وضعیت گوش ارزیابی دقیق و کاملی صورت گیرد و فرکانس و شدت آن محاسبه شود. در مواقعی که وزوز گوش به شکل صدایی است که تنها یک فرکانس دارد، این سیستم می تواند بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد. همچنین این فناوری برای مهار وزوز گوش‌ها از صداهای طبیعی و مصنوعی متنوعی استفاده کرده است.


میکروفون های چند کارکردی


سمعک های جدید زیمنس از دو میکروفون در هر سمعک استفاده می کند که باعث می شود که فرایند ارتباط با  دریافت صداهای گفتاری با کیفیت بالایی برقرار شده و یک نوع مدل سازی دقیق هم انجام شود. حالات مختلف میکروفون بسته به سیستم نمایشگر محیطی و دسته بندی های متفاوت، در انواع موقعیت ها تغییر می کند و باعث ایجاد بهترین کیفیت صدا می‌شود.


فناوری شناسایی هوشمند محیط


سمعک های جدید زیمنس با به کارگیری فناوری پیشرفته خود امکان شناسایی محیط‌های مختلف را آن هم به صورت خودکار فراهم کرده است.


خرید سمعک زیمنس


برای خرید سمعک زیمنس از کلینیک آلفا که مجهزترین مرکز خرید سمعک در جردن است، میتوانید به صورت حضوری، مراجعه کنید. متخصصین کلینیک، شما را در انتخاب سمعک مناسب راهنمایی میکنند. توصیه می‌شود به هنگام خرید سمعک زیمنس (سمعک سیگنیا) حتما از مناسب بودن آن اطمینان پیدا کنید. سمعک‌های زیمنس به دلیل متفاوت بودن فناوری به کار رفته در آن‌ها، قابلیت ها و کارکردهای مختلفی دارد که در صورت بی توجهی به این مساله، محصول خریداری شده نمی‌تواند برایتان کارایی چندانی داشته باشد. البته باید به هنگام خرید به قیمت محصول هم توجه کنید. زیرا قیمت این محصول به عواملی از جمله فناوری به کار رفته در آن، سال ساخت، قابلیت ها و امکانات، رنگ و طرح و .... بستگی دارد. از این رو در خرید سمعک زیمنس ضروری است تمام نکات مد نظر قرار بگیرد تا محصولی که خریداری می‌کنید بتواند تا مدت های طولانی برایتان کار کند و مشکلات کم شنوایی شما با این سمعک ها برطرف شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها