بهترین استاد فن بیان ایران کیست؟

با توجه به نوع ارتباطات دنیای مدرن امروز اهمیت یادگیری نقشه راه فن بیان و سخنرانی، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۸۹۴

با توجه به نوع ارتباطات دنیای مدرن امروز اهمیت یادگیری نقشه راه فن بیان و سخنرانی، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

از این منظر، شناخت بهترین استاد فن بیان که از ویژگی ها و مهارت های کافی در این حوزه برخوردار باشد برای سخن آموزان بسیار ضروری است.

آنچه در ادامه می خوانید:

1- ویژگی های بهترین استاد فن بیان

2- برخوردار بودن از صدای حرفه ای

3- توانایی دکلمه

4- توانایی دوبله

5- برخوردار بودن از دایره واژگان غنی، وسیع و باکلاس

6- توانایی برگزاری کلاس فن بیان به صورت کارگاهی
 
 
بهترین استاد فن بیان ایران کیست؟

1- ویژگی های بهترین استاد فن بیان

برای این که شما سخن آموزان عزیز بتوانید در زمینه آموزش فن بیان ،  بهترین استاد فن بیان را انتخاب کنید و نزد او آموزش ببینید باید دارای ویژگی های زیر باشد.

صدای حرف ای و ورزیده، دایره واژگان غنی و وسیع، توانایی دکلمه یا دوبله، توانایی نقد تخصصی سخن آموزان در کارگاه های آموزشی

2- برخوردار بودن از صدای حرفه ای

یک قانون ساده و بدیهی

یک قانون ساده و بدیهی می گوید که کسی را برای آموزش انتخاب کنید که خود در زمینه مورد آموزش موفق باشد. به عبارت ساده تر شما نمی توانید از کسی که حتی یک کار ساده را نتوانسته است راه اندازی کند انتظار آموزش کارآفرینی داشته باشید. و یا از کسی که آه در بساط ندارد روش های کسب ثروت و سرمایه گذاری را بیاموزید.

یکی از موارد بسیار مهم و ابتدایی و بنیادین که در بهترین استاد فن بیان به راحتی قابل تشخیص است کیفیت صدای استاد است. اگر شما بعد از شنیدن صدای استاد فن بیان، متوجه تمایز و تفاوت نشدید این نشان می دهد که مسیر را اشتباه رفته اید و فرد اشتباهی را انتخاب کرده اید.
 
 
بهترین استاد فن بیان ایران کیست؟

روش تشخیص صدای حرفه ای

اساتید فن بیان با تمرین های حرفه ای صداسازی و تنفسی از صدای حرفه ای، ورزیده و قدرتمند برخوردارند.

1- حجم صدا

حجم صدا یکی از مهمترین روش های تشخیصی صدای حرفه ای است. صدای حرفه ای، عمق، حجم و برد مناسبی دارد.
 
اگر کمی دقت کنید انگار که این افراد از عمق وجودشان سخن می گویند و صدای آن ها صرفا در محوطه دهانی تولید نمی شود. صدای آن ها نازک و تیز نیست بلکه حجیم و آرامبخش است.

2- تنالیته صدا

تنالیته و یا فراز و فرود صدای آن ها شاخص است. این افراد به راحتی قابلیت استفاده از گام های مختلف صدا را دارند و یکنواخت و بی احساس صحبت نمی کنند.

3- شنیدار لذت بخش

این روش بسیار ساده، بدیهی و مطمئن است. شما دوست دارید که صدای او را بشنوید و از شنیدن صدای او لذت می برید. به همین سادگی.

4- توانایی دکلمه

یکی از مهمترین مهارت ها و توانمندی های بهترین استاد فن بیان توانایی دکلمه است. اساسا مهمترین تست لحن در فن بیان، توانایی دکلمه شعر و متن است. یک پادکست و یا یک دکلمه شعر یا متن را از استاد فن بیان پیدا کنید و بشنوید و با سایر پادکست خوان ها و یا دکلماتورهای حرفه ای مقایسه کنید. اگر از توانمندی لازم در این زمینه برخوردار بود می توانید او را به عنوان بهترین استاد فن بیان خود انتخاب کنید.

5- توانایی دوبله

اساتید دوبله همواره از اساتید برجسته فن بیان بوده و هستند. اگر کسی که شما او را به عنوان بهترین استاد فن بیان انتخاب می کنید از سوابق دوبله برخوردار است، این را می توان به عنوان یک تمایز و برتری در نظر گرفت.

6- برخوردار بودن از دایره واژگان غنی، وسیع و باکلاس

از ویژگی های دیگری که سخن آموزان باید به آن توجه کنند کلاس دایره واژگانی است. آموزش تقویت دایره واژگان و همچنین کلاس دایره واژگان از مهمترین سرفصل های کلاس فن بیان است. بنابراین بدیهی است که بهترین استاد فن بیان باید از قوی ترین دایره واژگان برخوردار باشد.

در هنگام مشاوره و ملاقات با استاد خود و یا هنگام گوش دادن به پادکست ها و یا دیدن فیلم های استاد، به دایره واژگان او دقت کنید. اگر عامیانه و معمولی است و یا به عبارت ساده تر نوع و جنس کلمات و واژگانی که استفاده می کند توجه شما را جلب نکرد، حتما در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.
 
 7- توانایی برگزاری کلاس های آموزشی به صورت کارگاهی

فن بیان یک فن است. فن به معنای تلفیق علم و عمل است. در واقع هر رشته ای که فن است نیاز به کارگاه عملی آموزشی دارد. بنابراین اگر کلاسی در حوزه فن بیان برقرار می شود و قسمت بیشتر کلاس تئوری است، می توانید نتیجه بگیرید که انتخاب درستی نکردید.

توصیه می کنم حتما قبل از انتخاب بهترین استاد فن بیان؛در مورد زمان کارگاه های عملی سوال کنید. نسبت کارگاه عملی به کلاس تئوری باید 3 به 1 باشد. به عبارتی اگر 30 دقیقه به صورت تئوری برگزار می شود 90 دقیقه باید به صورت کارگاه عملی برگزار شود.
 
استاد محمدعلی حسینیان بنیانگذار آموزش سخنوری حرفه ای در ایران، در راستای ارتقای فرهنگ کلامی و گفتاری ایرانیان، کانون سخنوران را به عنوان مرکز تخصصی آموزش فن بیان، دکلمه و سخنرانی تاسیس کردند. ایشان با سابقه بیش از یک دهه در حوزه گویندگی، دوبله و سخنرانی، چاووشی و پیش قراول آموزش حرفه ای فن بیان و سخنرانی در راستای مهارت های ارتباط حرفه ای کلامی است.

این کانون بیش از یک دهه است که با مدیرعاملی دکتر زند که ایشان نیز از شاگردان برجسته استاد حسینیان در حوزه فن بیان و سخنزانی است، در حال ارائه خدمات ارتباطات کلامی حرفه ای به ایرانیان عزیز می باشد و در این راستا بیش از 20 هزار سخن آموز و بسیاری از اساتید این حوزه را تربیت کرده است.

کانون سخنوران در راستای ارتقای فرهنگ کلامی ایرانیان، به صورت تخصصی دوره های آموزشی فن بیان، سخنرانی، مناظره و دکلمه را برگزار می کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها