رئیس دادگستری تهران گفت: ۹۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تنها با اقدامات دادسرا در مرحله تحقیقات به بیت المال اعاده شد.
کد خبر: ۱۳۵۱۰۴۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ القاصی مهر در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان تهران و دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اقدامات زمان تصدی خود در دادستانی استان تهران گفت: در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و کاهش اطاله دادارسی در جهت تسریع در رسیدگی به امور مردم اقدامات زیادی صورت گرفت.

وی ادامه داد: آمار موجودی پرونده‌های دادسرای تهران ۲۸۲ هزار و ۸۳ فقره در اول خرداد ۹۸ بود که این‌ها جزء پرونده‌های ثبت شده بود و با تلاش همکاران، به ۱۳۶ هزار کاهش یافت و ۱۴۵ هزار پرونده قدیمی تعیین تکلیف شد.

القاصی مهر ادامه داد: کاهش ورودی پرونده‌ها در این دوره ۲۰ درصد است و همکاران توانستند ورودی را کاهش دهند. همچنین پرونده‌های مسن و قدیمی نیز ۱۵۲ هزار فقره بود که به ۸۲ هزار فقره کاهش یافت، از سویی دیگر تلاش برای تعیین تکلیف پرونده‌های زندانی دار نیز مورد توجه قرار گرفت و با تلاش همکاران درصد متهمان نسبت به محکومان در ابتدای کار ۴۲ درصد بود که به ۲۳ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: امتیازات عملکردی به ۵۰ درصد ارتقا یافت. ابلاغات الکترونیک از ۶۷ به ۹۱ درصد رسید، در این دوره نیز سامانه مراجع انتظامی به سامانه قوه قضاییه متصل شد و تمام درخواست‌ها از طریق این سامانه قابل پذیرش است.

القاصی مهر با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادی بیان داشت: تمام برخورد‌ها به صورت نظام‌مند، قانونی و به دور از هرگونه هیایو برخورد‌های خوبی صورت گرفت که از سوی رسانه‌ها به اطلاع مردم رسید.

وی ادامه داد: برخورد با مفاسد، دانه درشت‌ها و صاحبان نفوذ اولویت ما بود که با اجرای صحیح قانون و قاطعیت نسبت به این افراد، امیدواری در مردم ایجاد شود. در این راستا ۲۴ هزار و ۳۹ فقره پرونده با موضوع جرایم اقتصادی در داسرای تهران تشکیل شد و پیگیری وصول مطالبات بانک‌ها و بازگشت به بیت المال نیز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در این دوره بازگشت به بیت المال و مطالبات مردم و سرمایه بانک‌ها در اولویت قرار گرفت. بدون اینکه پرونده به دادگاه ارسال شود و صرفا در مرحله تحقیقات، ۹۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تنها با اقدامات دادسرا وصول و به بیت المال اعاده شد. همچنین وصول ۱۷۱۶ میلیارد تومان در مرحله اجرای حکم و ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جزای نقدی نیز در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت.

القاصی مهر گفت: پرونده‌های زیادی در بخش‌های ارز‌های حاصل از صادرات و واردات تشکیل شد. همچنین پرونده متهمان مداخله ارزی، به دادگاه ارسال شد که بخشی از آن منتهی به صدور حکم و بخشی نیز در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در مجموعه دادسرای تهران سعی کردیم استقلال دادسرا با رعایت تعامل با همکاران اطلاعاتی و امنیتی حفظ شود، گفت: از سویی دیگر برنامه عملیاتی دادسرای تهران را در سال ۱۴۰۰ تدوین کردیم که مشتمل با ۱۲ راهبرد بود که پیش بینی ما این بود تا پایان سال آمار‌های زمین مانده به روز شود که با تلاش همکاران در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های دادگستری استان تهران ادامه داد: تاکید ما بر بحث تمرکز بر رفع اطاله دادرسی است؛ چراکه کار مردم در نظام قضایی باید به روز رسیدگی شود، همچنین رسیدگی به پرونده‌های زندانی دار را نیز اولویت قرار می‌دهیم.

القاصی مهر با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت شغلی همکاران قضایی خود، افزود: ما قضات پاکدست و شجاعی داریم که باید امنیت شغلی آن‌ها تضمین شود تا با آرامش فکری کارشان تا انحام دهند همچنین لازم است تا شجاعانه ار احکام آن‌ها دفاع شده تا عدالت تحقق یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها