رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ دینی در فضای مجازی گفت: تداوم کارکرد زیرساخت‌های حیاتی خط قرمز پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۳۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی، در نشست مدیران میانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، که در محل این مرکز در قم برگزار شد، ضمن اشاره به تغییرات و تحولات دنیای کنونی، اظهار کرد: شکل، جنس، ماهیت، سطوح و لایه‌های تهدیدات تغییر پیدا کرده است و همواره نظام حکمرانی کشور‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهد.


وی در ادامه ضمن ارائه تاریخچه تشکیل پدافند غیر عامل در کشور، با بیان این که پدافند غیر عامل با تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب تشکیل شده است، اظهار کرد: حصول اطمینان از آمادگی و مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات امر بسیار مهمی است که بخش دفاع غیر نظامی آن بر عهده مجموعه پدافند غیر عامل نهاده شده است.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، با بیان اینکه وجود قوانین و مقررات پدافند غیرعامل در راستای بازدارندگی همه‌جانبه می‌تواند توان دفاعی کشور را ارتقاء و باعث تأمین امنیت کشور باشد، گفت: از این‌رو اقدامات لازم از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور برای تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مجلس انجام شده است که خوشبختانه با همراهی خوب مجلس یازدهم مقدمات آن در حال فراهم شدن است.


جلالی با اشاره به تغییر و تحولات سریع فناوری در سال‌های اخیر تصریح کرد: توسعه تکنولوژی به موازات رفاهی که برای بشر به همراه داشته است، افزایش چشمگیر تهدیدات فناوری محور را نیز به دنبال داشته است. از همین رو رویکرد درست، استفاده هوشمندانه از فناوری است. یعنی استفاده از مزایا و منافع فناوری با در نظر گرفتن تهدیدات آن.


وی با تاکید بر اینکه رشد فناوری سبب شکل‌گیری تهدیدات نوظهور هیبریدی یا ترکیبی شده است، اظهار کرد: جنگ هیبریدی استراتژی جدید دشمن است. ویژگی بارز این جنگ این است که دیگر تهدیدات تک بعدی نیست و ترکیبی از عوامل را در بر می‌گیرد این تهدیدات از حوزه‌های اقتصادی تا سایبری و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را در بر می‌گیرد.

جلالی با بیان اینکه تهدیدات ترکیبی لزوم یک دفاع چند لایه جامع را می‌طلبد، تصریح کرد: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل کشور، رصد تهدیدات و آسیب پذیری‌هاست تا به اعلام آن به بخش‌های اجرایی این آسیب پذیری‌ها برطرف شود. با این وجود در برخی مواقع مانند دولت دوازدهم شاهد مدیریت کاهلی بودیم که با عینک سیاسی به توصیه‌های سازمان پدافند غیر عامل نگاه و هشدار‌ها را جدی نمی‌گرفت.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تهدیدات سایبری از جمله جنگ شبکه‌های اجتماعی و جنگ سایبری علیه زیرساخت‌ها و آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها به جهت عدم استمرار در ارائه خدمات به مردم را از جمله مهمترین راهبرد‌های جنگ نوین و ترکیبی دانست و تصریح کرد: از همین رو، تداوم کارکرد زیرساخت‌های حیاتی خط قرمز پدافند غیرعامل است که همه در عرصه‌ها باید برای آن چاره اندیشی شده و اقدامات لازم برای رفع آسیب پذیری‌ها اجرایی شود.


وی کنشگری اجتماعی و ورود حوزه‌های علمیه در حوزه صیانت از انقلاب را امری مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: تصدی گری، تولی گری، راهبری و هدایت جریان‌های فرهنگی و دینی و توجه به افکار عمومی از رسالت‌های حوزه انقلابی است.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، بر اهمیت توجه به مبانی و پایه‌های اصلی اسلامی شدن کشور در سطوح عالی تأکید کرد و اظهار کرد: هدفگذاری شبکه ملی اطلاعات جزء تکالیفی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در صورت تحقق این موضوع بستری امن و مناسب برای ارائه خدمات مختلف و متنوع در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مهیا خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها