کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به آغاز مجدد بارندگی‌ها در استان از دوشنبه‌شب، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، به‌ویژه در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نیست.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به آغاز مجدد بارندگی‌ها در استان از دوشنبه‌شب، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، به‌ویژه در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۳۴۹۱۱۲

 به گرارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، مرتضی اثمری با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی که از امشب در استان فعال می‌شود همراه با افزایش ابرناکی و وزش باد در بیشتر مناطق استان و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب خواهد بود و بهتر است کشاورزان، دامداران، مرغداران و گلخانه داران تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز هرگونه ضرر و زیان احتمالی در نظر داشته باشند.
وی گفت : بارندگی از مناطق غربی استان آغاز می شود و به تدریج همه استان را فرا می‌گیرد که این بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.
وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش های پراکنده باران در شهرستان های بردسکن، تایباد، تربت‌حیدریه، مشهد و کاشمر صورت گرفقته که میزان این بارشها کمتر از یک میلیمتر گزارش شده‌ است.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه میانگین دمای هوا در خراسان رضوی تا روزهای پایانی هفته جاری تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش دارد اما تا روز پنجشنبه تغییر خاصی نخواهد کرد.
اثمری افزود: کمینه دمای هوای مشهد دیشب حدود ۷ درجه سلسیوس بود که این میزان برای شبهای آینده حدود یک درجه‌ای نوسان خواهد داشت.
وی همچنین پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای مناطق مختلف استان خراسان رضوی در روز جمعه هفته جاری با کاهش موئاجه شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای یک درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۲۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی در شبانه روز گذشته بوده‌اند.
اثمری افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها