با حضور دانشجویان برتر و مستعد زمین شناسی از 10 دانشگاه کشور؛

آغاز بکار نخستین مدرسه تابستانی علوم زمین در دانشگاه تبریز

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی

هفت استاد دانشگاه آزاد تبریز جزو ۲ درصد دانشمندان برتر جهان اسلامند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این مرکز دانشگاهی جزو پنج دانشگاه آزاد برتر کشور است، گفت: طبق آخرین رتبه بندی ۲ درصد دانشمندان اسلامی، هم اکنون هفت استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در این فهرست هستند.
کد خبر: ۱۳۴۸۰۵۷

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،عزیز جوان پور در جمع خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه ها را چالش بزرگ این مجموعه بیان و اضافه کرد: بر اثر همین موضوع تعدادی از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی استان به خصوص در شهرهای کوچک به تعطیلی کشیده شده است.
وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی کلاس های حضوری و تشکیل نشدن کلاس ها در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکنون تنها یک سوم شهریه‌های مربوطه از دانشجویان اخذ شده است که این امر نیز به مشکلات عدیده افزوده و دانشگاه را وارد بحران مالی کرده است، در حالی که دراین شرایط سخت باید حقوق کارکنان و اساتید را نیز پرداخت کنیم.
جوان پور با ارایه گزارشی از اقدامات خود در چهار سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: تکمیل و بهره برداری کامل از بیمارستان دامپزشکی، بیمارستان امام سجاد، دانشکده در حال تعطیلی دندانپزشکی و تبدیل آن به  یکی از دانشگاه های برتر شمال غرب کشور، راه اندازی کلینیک دندان پزشکی و تکمیل دانشگاه واحد پزشکی در جاده باسمنج با ظرفیت ۲ هزار نفر دانشجو از جمله این فعالیت هاست.
وی افزایش ۲ برابری مدارس سما به لحاظ تعداد دانش آموز و مدارس، ایجاد مراکز رشد و اجرای برنامه های علمی و فناوری و نوآوری، ایجاد هشت واحد و مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف، حضور در نمایشگاه رینوتکس تبریز با تعداد ۱۱۰ عنوان طرح فناورانه، همکاری با پارک علم و فناوری استان، توسعه فعالیت های فرهنگی و عقیدتی درمیان دانشجویان و  استادان و کارکنان و ایجاد کرسی های آزاداندیشی در واحدهای مختلف را از دیگر فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تعداد دانشجویان این دانشگاه در شهرها و بخش های مختلف استان را ۵۱ هزار نفر و اعضای هیات علمی را یکهزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۱ هزار نفر دانشجو در واحد تبریز مشغول تحصیل هستند.
 رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تدریس زبان ترکی آذربایجانی در این مرکز دانشگاهی گفت: کمبود استاد مهم ترین و اصلی ترین مشکل در زمینه آموزش زبان ترکی در دانشگاه ها است. 
وی افزود: از سال ها قبل برای ایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی درخواست داده شده است، اما متاسفانه وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی با این درخواست مجوز مخالفت کرده و تنها برای دانشگاه تبریز این مجوز را صادر کرده است.
وی اظهار داشت: در عین حال دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در قالب فوق برنامه های مختلف توسط یکی از تشکل های دانشجوئی اقدام به برگزاری کلاس های زبان ترکی آذربایجانی کرده بود که تا پیش از همه گیری ویروس کرونا با استقبال خوب دانشجویان نیز مواجه شد.
جوان پور محدودیت استادان زبان و ادبیات ترکی در آذربایجان شرقی را یکی از دلایل عمده برگزار نشدن کلاس های این رشته در این منطقه دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی همچنان تلاش برای ایجاد این رشته را اولویت خود می داند و اگر مشکل کمبود استاد رفع شود با موافقت وزارت علوم می توان در آینده نسبت به تاسیس این رشته امیدوار بود.
وی با اشاره به اینکه از ۶ سال قبل ایجاد هر گونه رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع شده است، تاسیس رشته زبان ترکی را تا حدودی عیرممکن دانست.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها