مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) اعلام کرد:

امکان واکسیناسیون اتباع خارجی در مراکز واکسن بهشت زهرا

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از تزریق ۳۴۰ هزار دوز واکسن کرونا به پناهندگان و اتباع خارجی خبر داد و روند بهره مندی اتباع از بیمه سلامت را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی محمودی در گفتگو با ایسنا در تشریح روند واکسیناسیون اتباع و مهاجرین خارجی گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی بر اساس سن در کشورمان انجام می شود ولی تا کنون هیچ کمکی بصورت رسمی برای تهیه واکسن صورت نگرفته است، این در حالی است که قول مساعدت جهت تهیه واکسن از سوی سازمان های بین المللی صورت پذیرفته است.

وی درباره تعداد مهاجرین خارجی که واکسن کرونا دریافت کرده اند، افزود: واکسیناسیون پناهندگان و اتباع خارجی براساس سند ملی کشور جمهوری اسلامی ایران تا کنون حدود ۳۴۰ هزار دوز صورت گرفته است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره خدمات بهداشتی و درمانی که در کشور جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی ارائه می شود به اجرای طرح غربالگری رایگان ۲میلیون و ۷۲۲ هزارو ۶۵۹ نفر از اتباع خارجی مقیم کشور طی دو مرحله همانند ایرانیان اشاره کرد و افزود: غربالگری مرحله سوم هم در حال اجرا است. همچنین راه اندازی نقاهتگاه‌های ویژه داخل مهمانشهرها برای بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ (بصورت مجزا مرد و زن) و خرید اقلام بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارو در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق کمک سازمان های بین المللی و توزیع آن در بین پناهندگان و مراکز درمانی و بهداشتی انجام شده است.

وی ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی و درمانی همانند اتباع ایرانی برای پناهندگان مبتلا به کووید ۱۹ و آموزش دقیق پروتکل های بهداشتی به اتباع خارجی شامل آموزش فاصله گذاری اجتماعی، آموزش استفاده از ماسک و الزام استفاده از آن( از طریق ارسال پیام کوتاه، تهیه کتابچه و ساخت انیمیشن کوتاه به زبانهای محلی) از دیگر اقداماتی بوده که برای اتباع و مهاجرین خارجی انجام شده است.

محمودی در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح روند بهره مندی اتباع از بیمه سلامت و تعداد اتباعی که از این امکان استفاده می کنند، گفت: از سال ۱۳۹۴ با امضاء تفاهم نامه مشترک بین وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان بیمه سلامت ایران) و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی طرح بیمه سلامت همگانی برای پناهندگان ساکن جمهوری اسلامی ایران با همکاری دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآمد وکلیه پناهندگان ثبت نام شده همانند ایرانیان از مزایای بسته بیمه سلامت جامع پایه (دفترچه بیمه) برخوردار شدند که شامل خدمات درمانی سرپایی، بستری و بستری موقت است.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، به این ترتیب تاکنون هفت مرحله از آن اجرا و تعداد یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۰۲ نفر از پناهندگان دارای بیماری خاص و آسیب پذیر بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از مزایای بیمه‌ای آن استفاده کردند، ضمن اینکه مابقی پناهندگان غیر آسیب پذیر نیز به شرط پرداخت حق بیمه مصوب می توانند از طرح بیمه سلامت استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها