مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان اعلام کرد:

انبار بیش از 16 هزارو 800 تن انواع کود یارانه ای در شمال کرمان

استاندار کرمان در سفربه جنوب کرمان:

کاشت محصولات کشاورزی باید هدفمند شود

استاندار کرمان در جلسه جمع بندی سفر جنوب استان گفت:هدفمند کردن کاشت محصولات کشاورزی باعث می شود تا شاهد رونق بخش کشاورزی باشیم و احداث خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان در نزدیک ترین نقطه به این منطقه را پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۵۵۰۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،علی زینی وند،بیان کرد:کاشت محصولات کشاورزی باید هدفمند شود تا شاهد رونق بخش کشاورزی باشیم.

وی افزود:کاشت محصولات کشاورزی باید هدفمند شود تا شاهد رونق بخش کشاورزی باشیم و کاشت محصولات کشاورزی باید بر اساس نیاز بازار برنامه ریزی و انجام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه کشاورزی سنتی باید به سمت کشاورزی صنعتی سوق پیدا کند،بر ترویج کشت گلخانه ای واستفاده از سیستم های آبیاری نوین تاکید کرد.

وی همچنین به طرح ایجاد ایستگاه خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کردوگفت:بخشی از تولید سالانه چهار ونیم میلیون تنی محصولات کشاورزی باید از طریق سیستم ریلی حمل و نقل شود.

وی افزود:حمل و نقل کالاهای کشاورزی از طریق خطوط ریل سبب کاهش ترافیک جاده ای،حمل ونقل مطمئن وکاهش قیمت حمل خواهد شد. 

زینی وند،حمل هوایی محصولات کشاورزی را به صرفه ندانست و گفت:حمل هوایی در شرایط سفارش خاص محصولات کشاورزی توجیه اقتصادی دارد که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است.

استاندار کرمان تفاهم نامه بین سازمان‌تعاون روستایی کشور، استانداری کرمان و سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان را فرصت طلایی برای کشاورزی منطقه جنوب کرمان برشمرد.

وی تفاهم نامه کشاورزی منطقه جنوب کرمان را مطالبه رسانه و گفتمان واحد اعلام کردو بر پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برای اجرای هر چه زودتر این تفاهمنامه تاکید کرد.

زینی وند،اجرای طرح مرغ گوشتی،راه اندازی گلخانه تولید نهال و ایجاد سردخانه با ظرفیت سه هزار و۵۰۰ تنی توسط شرکت کشت و صنعت را نتیجه سود حاصل از مجموعه کشت و صنعت این منطقه برشمردو گفت:هزینه شدن سود کشت و صنعت در منطقه اتفاق خوب و بزرگی است.

وی ادامه داد:سود مجموعه کشت و صنعت باید در  بخش مسئولیت اجتماعی،کشاورزی مدرن و بخش کشاورزی هزینه شود.

وی به طرح مرغداری گوشتی یک میلیون قطعه ای کشت و صنعت جیرفت اشاره کرد و گفت:این واحد تولید مرغ به سرعت باید انجام شود تا شاهد تامین مرغ منطقه باشیم.

زینی وند افزود:این واحد می تواند به عنوان پایلوت تولید مرغ برای کشور افغانستان، استان سیستان‌ و بلوچستان و بخشی از استان هرمزگان شود.

وی حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی را در کمیسیون کشاورزی فرصتی برای کشاورزی منطقه دانست و خواستار پیگیری حضور وزیر جهادکشاورزی و دیگر مسئولان این حوزه در منطقه شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها