فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز

تبدیل بیش از هزار پایگاه بسیج البرز به پایگاه سلامت

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز : در اجرای فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بیش از هزار پایگاه بسیج استان به پایگاه سلامت تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۳۴۴۶۱
تبدیل بیش از هزار پایگاه بسیج البرز به پایگاه سلامتبه گزارش جام جم آنلاین البرز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سردار علیرضا حیدرنیا افزود: پس از فرمان مقام معظم رهبری در ۲۰ مرداد ماه به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر کمک دولت و مردم در مقابله با کروناویروس ، فرمانده کل سپاه دستور اجرای فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را دادند.
وی گفت: اکنون در پیک پنجم این بیماری هستیم که متاسفانه بسیار خطرناکتر از پیک های قبلی  است و تلفات زیادی هم از مردم می گیرد و به همین منظور این طرح را در استان البرز از هفته گذشته در چند محور شروع کردیم.
وی گفت: با استفاده از تجارب گذشته طرح شهید سلیمانی نقاط قوت و ضعف را احصاء‌کرده و ‌آن ها را برای اقدام موثرتر در قطع زنجیره این ویروس به کار گرفتیم که به همین منظور قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) را در سطح سپاه استان و شهرستان ها فعال کردیم.
حیدرنیا با بیان اینکه در ۲ مرحله در فاز سوم طرح حاج قاسم سلیمانی فعال شده ایم، افزود: یکی از این ها تلاش در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و تمرکز بر روی واکسیناسیون فراگیر در سطح استان است.
وی در خصوص قطع زنجیره انتقال بیماری گفت: ما تمامی پایگاه های مقاومت را در سطح استان که بیش از هزار پایگاه بسیج هستند به پایگاه های سلامت تبدیل شده اند که این پایگاه ها در چند محور تیم های حمایتی،‌مراقبتی و نظارتی احیاء شدند که به استعداد چهار هزار و ۲۳۵ نفر در سطح استان فعال شدند.
فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد:‌ همچنین تیم های امدادی موتوری و خودرویی را در سطح پایگاه ها و محلات را با استفاده از ظرفیت بسیج،‌پایگاه ها و گردان ها احیاء ‌کرده ایم که با توجه به عدد بالای درگیری بیماری، بعضی از افراد نیاز به بستری در بیمارستان ها ندارند و مراجعه آن ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی باعث حرکت ویروس در جامعه خواهد بود.
وی اضافه کرد: با هماهنگی  شبکه بهداشت و درمان استان به بیماران اعلام کرده ایم که در منازل خود باقی بمانند و هر چیزی را که در موضوع دارو نیاز دارند توسط این پیک های موتوری و خودرویی بسیجیان روزانه به این افراد ارسال خواهد شد و علاوه بر دارو و امکانات، بسته های معیشتی و حمایتی از طریق این بسیجیان در اختیار این افراد قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه این اقدام از انتقال بیماری در جامعه می کاهد و قادر خواهیم بود تا شیب این بیماری را کاهش دهیم، گفت: تیم های حمایتی مراقبتی و نظارتی هر چیزی را بیماران نیاز دارند برای مهار بیماری و در قرنطینه ماندن آن ها به کار خواهند بست.
۸۸۱ بسیجی به کمک کادر درمانی واکسیناسیون البرز رفته اند
حیدرنیا افزود: از چهار هزار و ۲۳۵ نفر معرفی شده در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۸۸۱ نفر را در این فاز اعم از خواهران و برادران بسیجی آموزش دیده برای واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قرار دادیم.
 در استان ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم که با کمک سپاه و بسیج و شبکه بهداشتی استان راه اندازی شده که به جز ۲۱ مرکز ثابت بهداشتی و ۲ مرکز خودرویی می باشد.
در این هفته ۸ مرکز در سطح استان راه اندازی شده است و علاوه بر آن ۲ مرکز خودرویی در کرج و محمدشهر راه اندازی می شود.
فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: در هفته آینده ۶ مرکز دیگر به این مراکز افزوده خواهد شد زیرا هر چه به هرم سنی پایین تر می رسیم تعداد مراجعین به مراکز واکسیناسیون بیشتر خواهد شد و علاوه بر آن دز دوم واکسیناسیون نیز به دز اولی ها افزوده خواهد شد.
وی گفت: علاوه بر آن پیش بینی می شود در هفته های آینده تجمع و مراجعین برای دریافت واکسن زیاد خواهد شد که از هم اکنون با تمام امکانات و تجهیزات به کمک شبکه بهداشت و درمان آمده ایم.
مراکز واکسیناسیون سپاه و بسیج خدمات شبانه روزی می دهند
حیدرنیا افزود: یک مرکز هم به صورت مستقل توسط لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) توسط بهیاران آموزش دیده در لشکر فراهم شده و اعلام می کنیم که مراکز  واکسیناسیونی که توسط سپاه و بسیج راه اندازی می شود به صورت شبانه روزی خدمات ارایه می دهند.
وی گفت: پایگاه های لشکر عملیاتی و ۲ مرکز دیگر در کرج اعلام آمادگی برای خدمات شبانه روزی کرده اند که منوط به تامین واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی البرز می باشد و بخش درمان باید اطمینان خاطر را در این مراکز از لحاظ تامین نیروی انسانی، تجهیزات و خدمات داشته باشد.
پنج نقاهتگاه به درمان بیماران سرپایی کرونایی اختصاص یافت
وی افزود: در فازهای قبلی پنج نقاهتگاه در سطح استان ایجاد شده که این نفاهتگاه ها در دوره های قبلی استقبال زیادی نداشت که برای طی کردن دوران نقاهت بیماران تجهیز شده بود که یک تغییر کاربری با کمک مجموعه درمان و بسیج جامعه پزشکی داده شدند و این نفاهتگاه ها را زیر بار درمان بیماران سرپایی بردیم.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه اولین نقاهتگاه بیماران سرپایی در فردیس راه اندازی شد، تصریح کرد: کسانی که برای بار اول مراجعه می کنند نیاز به حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی ندارند و به این مراکز مراجعه کنند به طوریکه هر بیمار برای تشخیص بیماری و ویزیت به طور متوسط ۳.۵ ساعت زمان در مراکز درمانی نیاز دارد که هر چقدر بتوانیم این حضور بیماران در مراکز درمانی را کاهش دهیم از انتقال بیماری کاهش می یابد.
توزیع بیش از ۱۳ هزار بسته معیشتی
حیدرنیا گفت: بسته های حمایتی و معیشتی دردهه اول محرم بیش از ۱۳ هزار و ۲۶۵ بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت و تعداد زیادی پیش بینی شده برای پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی زیرا به فردی که می گوییم در منزل بماند نیاز به حمایت دارد به خصوص برای افراد کم برخوردار و افرادی که در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند.
وی افزود: در حوزه اطلاع رسانی اقدامات خوبی در تولید محتوا و اطلاع رسانی اعم از کلیپ و دست نوشته تولید می کنیم و در سطح شهرستان ها انتشار می دهیم.
وی درخواست کرد که تمام مردم و دستگاه ها برای مهار ویروس منحوس کرونا باید پای کار بیایند و اگر تمام توان ها هم افزا شود توان ما بیش از خود مشکل خواهد بود.
فرمانده سپاه استان البرز به مردم اطمینان خاطر داد که  فرزندان شما در سپاه و بسیج تا ریشه کنی این ویروس منحوس در کنار شما خواهند بود.
وی گفت: در حوزه کار درمان گروه های درمانی پزشکی و بسیج طلاب به طور دائم فارغ از طرح شهید سلیمانی در مراکز درمانی حضور دارند زیرا پزشکان و کادر درمان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند و طولانی شدن زمان بیماری منجر به فرسایشی شدن آن شده که در حوزه کمک و خدمات رسانی طلاب خواهر و برادر و بسیج جامعه پزشکی کمک زیادی می کنند که مورد استقبال کادر درمان قرار می گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها