در سفر به زنجان صورت گرفت:

بازدید سفیر ارمنستان از آثار تاریخی زنجان

سفیر ارمنستان از گمبد سلطانیه و موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع‌دستی زنجان بازدید کرد.
سفیر ارمنستان از گمبد سلطانیه و موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع‌دستی زنجان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۰۰۸
به‌گزارش  جام جم آنلاین زنجان، امیر ارجمند  عنوان کرد: آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، در سفری یک‌روزه خود به زنجان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از گنبد سلطانیه و  موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع‌دستی زنجان بازدید کرد و ضمن ارزشمند خواندن آثار تاریخی ایران و زیبایی فوق‌العاده آثار گردشگری زنجان، رضایتمندی خود را از سفر به این استان ابراز کرد.

سفیر ارمنستان گفت: هوای تمیز، مردمی مهربان و سر سبزی شهر از ویژگی‌های زنجان بر است و این استان در محوری قرار دارد که دروازه‌ی ورود به اروپاست. اگر اطلاع‌رسانی­ها بیشتر شود و مسئولان گردشگری و صنایع‌دستی در این خصوص فعالیت کنند می‌توان روزهای خوشی را برای صنعت گردشگری و صنایع‌دستی برای تبادل بین ایران و ارمنستان نوید داد.

 او پس از بازدید از کارگاه ملیله در رختشویخانه و بازارچه صنایع‌دستی افزود: صنعتگران و ملیله کاران زنجانی بهترین سفیران فرهنگی در به تصویر کشیدن قابلیت‌ها و توانایی‌های هنری و فرهنگی این استان به‌عنوان سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ورکشاپ و نمایش آثار شاخص هنر صنعت ملیله برای معرفی به سفیر ارمنستان در فضای داخلی رختشویخانه برگزار شد و همچنین آثاری از مجموعه صمیمی فرد مربوط به کشور ارمنستان مانند سکه، تفنگ، پوست و زیورآلات را که جمع آوردی کرده است در این بنا برای سفیر به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این بازدید سفیر ارمنستان از کارگاه ثابت چاروق دوزی استاد حیدری در موزه رختشویخانه بازدید کرد.

ارجمند گفت: بازدید مقامات مسئول کشورهای دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان می‌تواند شرایطی را برای منطقه ایجاد کند که درنهایت منجر به ورود گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر از کشورهای مختلف به این استان شود.

وی همچنین در بازدید سفیر ارمنستان از سلطانیه گفت: این اولین بار است كه سفیر ارمنستان هم‌زمان با شانزدهمین سالروز ثبت جهانی گنبد آجری  از این اثر جهانی بازدید كرد و از عظمت و معماری خارق‌العاده این بنای تاریخی شگفت‌زده شد.

سفیر ارمنستان هم با تاکید  این موضوع افزود: ایران ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه گردشگری و تاریخی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش نتیجه بهتری خواهد داشت. گنبد سلطانیه پس از گذشت چندین قرن همچنان معرف تاریخ، معماری و فرهنگ  غنی ایرانی است.

وی  گفت: در هر دوران،  معماری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص است و در زنجان نیز آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی از دوره‌های مختلف برجا مانده است.

گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یكی از آثار ثبت‌شده كشور در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث‌شده و هم‌اکنون بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان بشمار می‌آید. شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 كیلومتری از مركز استان زنجان قرار دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها